بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد؛

وضعیت بد بورس با بلاتکلیفی بودجه و نرخ ارز

وضعیت بد بورس با بلاتکلیفی بودجه و نرخ ارز
از لحاظ ارزشمندی، سهم‌های بسیار خوبی در بازار نهفته؛ اما در هر صورت بازار در وضعیت عدم نقدینگی به سر می‌برد، همچنین بازار‌های رقیب از لحاظ سود بدون ریسک، وضعیت بهتری را تجربه می‌کنند.
کد خبر : ۲۵۲۵۳۲

بازار سرمایه +بورس نیوز

مهدی افشار اعلم، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص وضعیت فعلی بازار سرمایه اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در نقدینگی کشور وجود دارد و فضایی که برای بازار پولی ایجاد شده، به نظر می‌رسد اگر شرایط رکودی نباشد، در شرایط رشد سریع و شارپی هم نخواهد بود.

این کارشناس بازارسرمایه ادامه داد: در واقع می‌توان گفت از لحاظ ارزشمندی، سهم‌های بسیار خوبی در بازار نهفته؛ اما در هر صورت بازار در وضعیت عدم نقدینگی به سر می‌برد، همچنین بازار‌های رقیب از لحاظ سود بدون ریسک، وضعیت بهتری را تجربه می‌کنند.



وی با اشاره به تأثیر بودجه پیشنهادی بر بازار سرمایه افزود: وضعیت نهایی بودجه هنوز مشخص نشده و به تصویب مجلس نرسیده است. در واقع مطالعات کاملی در این خصوص صورت نگرفته به طوری که هر روز داستان جدیدی از آن بیرون می‌آید.

کارشناس بازارسرمایه ادامه داد: در وهله اول دولت باید تکلیف خود را با بازار مشخص کند که در این راستا با توجه به موضع گیری‌هایی که دولت و نمایندگان مجلس دارند، به احتمال قوی چکش‌کاری‌های جدی انجام خواهد شد.

افشار اعلم با اشاره به وضعیت نرخ ارز گفت: وضعیت نرخ ارز نیز مشخص نشده، چرا که معلوم نیست ارز در چه صنایعی حذف و یا باقی بماند. این عوامل، ابهامات جدی بوده که باعث شده جهت اصلی بودجه مشخص نشود. بنابراین نمی‌توان در ارتباط با تأثیر بودجه در بازار و اقتصاد، نظر قطعی داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس مفلوک، بست نشین شد
ساعت پنج و نیم عصر؛

رئیس مفلوک، بست نشین شد

باگ بزرگ پیش‌نویس طرح اصلاح قانون بازارسرمایه
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

باگ بزرگ پیش‌نویس طرح اصلاح قانون بازارسرمایه

یک شرط برای عرضه  ۴ شرکت
در گفت‌وگو با بورس نیوز،

یک شرط برای عرضه ۴ شرکت "شستا"

خبری از ورود نقدینگی به زیر تابلوی بورس نیست
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد؛

خبری از ورود نقدینگی به زیر تابلوی بورس نیست

ارسال نظر