بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد؛

"حقوقی‌ها" دست از فروشندگی برنمی‌دارند

بازار باید حداقل چند هفته رشد پیاپی داشته باشد تا توجه مردم به بورس جلب شود که در این راستا شرکت‌های حقوقی باید با افزایش قیمت ها، سهام نخرند. در این موضع یا خود تمایل به خرید اوراق دارند یا مجبور هستند که کاملا مشهود است وقتی بازار کمی مثبت می‌شود بیشتر حقوقی‌ها فروشنده هستند.
کد خبر : ۲۵۲۵۳۴

بازار سرمایه+بورس نیوز

محمدرضا ترابی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، اظهار کرد: در حال حاضر بازار سرمایه در وضعیت سرگردان قرار گرفته و نتایج بسیاری از مسائل در این حوزه نامشخص است. همچنین روند نرخ ارز در صعود یا سقوط نیز وضعیت مشخصی ندارد، زیرا بستگی به نتیجه مذاکرات دارد.



وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد با وجود وضعیت رکود در اقتصاد، جذابیت بازار‌های دیگر نسبت به بازار سرمایه بیشتر بوده که از دلایل مهم آن کمبود نقدینگی در این حوزه است، چرا که هر روز مقداری از نقدینگی از بازار سرمایه خارج می‌شود.

ترابی ادامه داد: دولت جدید در حال حاضر به مسائل اساسی‌تر مانند معیشت مردم پرداخته و تا به الان در حد دولت قبل همت و تلاشی برای بهبود بازار سرمایه انجام نداده است. در این صورت به نظر می‌رسد فعلا اولویت دولت، بازار نیست و تا زمانی که تلاش جدی در این راستا صورت نگیرد، نمی‌توان به بهبود وضعیت بازار امیدوار بود.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به ریزش‌های شاخص که سهامداران از نیمه سال گذشته تجربه کرده‌اند، برگشت اعتماد مردم و سرمایه گذاران به بازار سرمایه سخت‌تر خواهد بود. در واقع بازار باید حداقل چند هفته رشد پیاپی داشته باشد تا توجه مردم به بورس جلب شود که در این راستا شرکت‌های حقوقی باید با افزایش قیمت‌ها، سهام نخرند. در این موضع یا خود تمایل به خرید اوراق دارند یا مجبور هستند که کاملا مشهود است وقتی بازار کمی مثبت می‌شود بیشتر حقوقی‌ها فروشنده هستند. این اتفاق، معضلی است که در بازار سرمایه نقش ترمز را ایفا می‌کند.

وی درباره راهکار‌های بهبود بازار سرمایه تصریح کرد: برای بهبود بازار باید صبر پیشه کرد و دوام آورد تا ضربه‌ای در بازار به سرمایه گذاران وارد نشود و دولت بتواند معیشت را در زمان مناسب سر و سامان دهد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
باگ بزرگ پیش‌نویس طرح اصلاح قانون بازارسرمایه
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

باگ بزرگ پیش‌نویس طرح اصلاح قانون بازارسرمایه

نبود نظارت را با سخت‌گیری و برخورد شلاقی پر نکنیم!
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

نبود نظارت را با سخت‌گیری و برخورد شلاقی پر نکنیم!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
خودت فهمیدی چی گفتی ؟؟؟
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
با توجه به وجود دامنه نوسان پیشنهاد می کنم در دامنه +5 و -5 محدودیت در تعداد اردر خرید و فروش گذاشته شود تا قدری از هیجان سهامداران برای خرید و فروش در صف ها کاسته شود با این کار فروش های سنگین در صف فروش ها و خرید های فریبنده در صف حرید ها نخواهیم داشت .