بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
در هفته گذشته بورس کالا؛

زعفران، صدرنشین بازار بود

زعفران، صدرنشین بازار بود
در جریان هفته منتهی به ۱۷ دی ماه ۱۴۰۰ معامله گران در بازار مالی بورس کالای ایران تعداد ۱۲ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۷۱۶ گواهی سپرده کالایی را به ارزشی بالغ بر ۴۷۴۹ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال دست به دست کردند.
کد خبر : ۲۵۲۷۴۵

زعفران+ بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در جریان هفته منتهی به ۱۷ دی ماه ۱۴۰۰ معامله گران در بازار مالی بورس کالای ایران تعداد ۱۲ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۷۱۶ گواهی سپرده کالایی را به ارزشی بالغ بر ۴۷۴۹ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال دست به دست کردند. در این هفته حجم و ارزش معاملات به ترتیب با رشد ۱۳ و ۹۷ درصدی نسبت به هفته پیش از آن همراه شد.



در هفته‌ای که گذشت زعفران نگین با ثبت ۶۶ و ۵۴ درصد از حجم و ارزش کل معاملات صدرنشین بازار بود. به طوری که این دارایی پایه ۸ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۷۴۲ گواهی سپرده از حجم کل ۱۲.۸ میلیون ورقه بهادار معامله شده در بازار را به خود اختصاص دادو ارزش بیش از ۲۵۷۰ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریالی را رقم زد.

ارزش معاملات گواهی سپرده سکه طلا نیز به ۲۱۲۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال بالغ شد و این دارایی با ثبت معامله یک میلیون و ۶۶۸ هزار و ۸۰۰ گواهی سپرده مبتنی بر کالا در جایگاه دوم بازار از نظر ارزش معاملات ایستاد. اما از نظر حجم معاملات توانست پس از سیمان به رتبه سوم دست یابد.

براساس آمار‌های معاملاتی، دادوستد ۲ میلیون و ۵۹۸ هزار گواهی سپرده سیمان این دارایی را با کسب سهم ۲۰ درصدی از نظر حجم در مقام دوم پس از زعفران نگین قرار داد و از نظر ارزش معاملات نیز با ثبت ارزش بیش از ۱۳ میلیارد ریالی رتبه چهارم را به این دارایی پایه اختصاص داد.

۲۸ هزار و ۹۶۲ گواهی سپرده برنج نیز ارزش ۱۶.۲ میلیارد ریالی را رقم زد تا دارایی مذکور رتبه سوم را بعد از زعفران نگین و سکه طلا کسب کند.

معامله ۹۰ هزار و ۱۷۹ گواهی سپرده میلگرد نیز ارزشی بیش از ۱۲.۷ میلیارد ریال را در پی داشت.

معامله گران با جا به جایی ۲۹۴۸ گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی ارزشی بیش از ۶.۳ میلیارد ریال را به ثبت رساندند.

ارزش معامله ۵۳۳۴ گواهی سپرده زعفران پوشال نیز به رقم ۱.۳ میلیارد ریال نزدیک شد.

براساس این گزارش، در این هفته ۱۱۵۴ گواهی سپرده زیره سبز، ۱۹۶۵ گواهی سپرده نخود و ۶۳۲ گواهی سپرده کشمش سبز در مجموع به ارزش تقریبی ۲.۳ میلیارد ریال خرید و فروش شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر