بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد:

نرخ بهره‌بانکی ۱۸درصدی، جذاب برای بورسی‌ها

نرخ بهره‌بانکی ۱۸درصدی، جذاب برای بورسی‌ها
در واقع سهامداران در انتظار به نتیجه رسیدن مذاکرات هستند تا اقدام به سرمایه گذاری کنند. در این حال گزارش شرکت‌ها می‌تواند محرکی برای رشد بازار باشد؛ اما شروع کننده خوبی نیست.
کد خبر : ۲۵۲۷۸۰

نرخ بهره+بورس نیوز

علیرضا تاجبر، کارشناس بازار‌سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص نرخ بهره بین بانکی اظهار کرد: در حال حاضر سطح نرخ بهره بسیار بالا بوده در حال که نرخ بازده بدون ریسک با اینچنین قیمتی به بازار سرمایه آسیب می‌زند. البته به نظر می‌رسد نرخ بهره بین بانکی در حال کاهش بوده و اگر چند درصد یعنی تا حدود ۱۸ درصد کمتر شود، وضعیت بازار بهتر می‌شود.



وی در خصوص گزارش شرکت‌ها و بی تأثیر بودن آن‌ها در رشد بازار افزود: در حال حاضر بحث بی اعتمادی سرمایه گذاران و مشخص نبودن آینده برجام در بازار سرمایه مطرح است؛ در واقع سهامداران در انتظار به نتیجه رسیدن مذاکرات هستند تا اقدام به سرمایه گذاری کنند. در این حال گزارش شرکت‌ها می‌تواند محرکی برای رشد بازار باشد؛ اما شروع کننده خوبی نیست.

کارشناس بازار ادامه داد: اگر خبر‌های خوبی از توافق به بیرون منتشر شود، بازار سرمایه تا پایان سال می‌تواند رشد خوبی را تجربه کند. همچنین نتیجه بودجه پیشنهادی هنوز مشخص نیست چرا که باید توسط نمایندگان مجلس رد، قبول و یا تعدیل شود؛ بنابراین نمی‌توان گفت به صورت قطعی ۱۰ بند حمایتی دولت به طور کامل در بودجه ذکر می‌شود یا خیر.

تاجبر گفت: مهم‌ترین اصل در بازار سرمایه، بی اعتمادی مردم بوده چرا که در ۲ سال اخیر وعده‌های زیادی در این حوزه شنیده شده، اما به آن‌ها عمل نشده است. تا زمانی که حمایت‌ها از بازار سرمایه به قانون بودجه تبدیل نشود، سرمایه گذار حمایت و اعتماد نمی‌کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد
امیر سیدی کارشناس بازار سرمایه؛

رشد "بورس" همانند سال‌های ۹۸ و ۹۹ نخواهد بود

پیشنهادی برای روان تر شدن معاملات بازار سرمایه
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

پیشنهادی برای روان تر شدن معاملات بازار سرمایه

ارسال نظر