بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
در گفت‌وگو با بورس نیوز تشریح شد:

شفاف‌سازی برای منتقدان پاداش بورس تهران

شفاف‌سازی برای منتقدان پاداش بورس تهران
مدیر روابط عمومی شرکت بورس تهران گفت: پاداش ۹۱۰ میلیون تومانی بین ۷ عضو حقوقی هیئت مدیره تقسیم می‌شود. یعنی هر عضو حقوقی ۱۳۰ میلیون تومان!
کد خبر : ۲۵۲۸۴۰

پاسخی به منتقدان پاداش ۹۱۰ میلیون تومانی به هیات مدیره

به گزارش بورس نیوز، امروز صورت‌های مالی شرکت بورس تهران زیر ذره‌بین یکی از رسانه‌ها قرار گرفته بود و پاداش ۹۱۰ میلیون تومانی اعضای هیات مدیره، موجی از انتقادات را در فضای مجازی ایجاد کرد.

محمد بیانی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس تهران در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: پاداش مذکور، مربوط به سال مالی ۱۳۹۹ بوده که در مجمع تیرماه به تصویب رسیده و به‌صورت شفاف در صورت‌های مالی شهریور ماه لحاظ شده است. این رویداد مختص این دوره نبوده و رویه‌ای است که هرساله و در تمامی گزارش‌های ۶ ماهه ادوار گذشته نیز وجود داشته است.

وی افزود: این پاداش در وجه اشخاص حقیقی نبوده، بلکه به شرکت‌های حقوقی عضو هیئت مدیره اختصاص پیدا می‌کند. بر اساس ماده ۱۳۴ قانون تجارت، شرکت‌ها می‌توانند حداکثر تا ۳ درصد سود تقسیم بر سهامداران شرکت را به عنوان پاداش به اعضای هیئت مدیره تخصیص دهند که مبلغ ۹۱۰ میلیون تومان مورد اشاره، تنها ۰.۰۷ درصد از سود شرکت بورس اوراق بهادار تهران در سال مالی ۹۹ را شامل شده و در ضمن بین هفت عضو حقوقی هیئت مدیره تقسیم می‌شود. یعنی هر عضو حقوقی ۱۳۰ میلیون تومان!

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بساطی برای رانت در بازار سرمایه
عضو هیات مدیره سبدگردان مانی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد؛

بساطی برای رانت در بازار سرمایه

خیز
مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل خبر داد:

خیز "خاور" برای پاک کردن زیان انباشته

ارسال نظر