بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

برخی صنایع از سوخت‌های جایگزین استفاده کنند

برخی صنایع از سوخت‌های جایگزین استفاده کنند
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: نکته مهم این است که برخی صنایع از سوخت‌های جایگزین استفاده کنند، به همین دلیل امیدواریم قطعی گاز کمترین آسیب را به صنایع بزند.
کد خبر : ۲۵۲۸۷۳

مجید عشقی+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به نقش بازار سرمایه در راستای کمک به اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر این محصولات در بورس کالا به صورت مستمر عرضه شده و قیمت آن‌ها کاملاً شفاف است و همه فعالان این حوزه می‌توانند محصولات مورد نیاز خود را از طریق این بازار خریداری کنند.



وی ادامه داد: در حوزه سیمان سعی کردیم فرآیند صدور کد مشتریان را تسهیل کنیم که در این رابطه سازوکاری فراهم شد تا افراد به راحتی بتوانند به صورت آنلاین و با کد سهامداری اقدام به خرید سیمان از بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالا کنند.

عشقی خاطرنشان کرد: کل سیمان تولیدی کشور به صورت هفتگی در بورس کالا عرضه می‌شود و عرضه فولاد نیز در حال افزایش است، به طوری که در حوزه مقاطع فولادی روند رو به رشدی داریم و با عرضه کل زنجیره تولید فولاد در بورس کالا شاهد رونق تولید در صنعت فولاد خواهیم بود.

وی در خصوص تاثیر قطعی گاز صنایع در زمستان بر فعالیت شرکت‌های سیمانی و فولادی بیان کرد: یکی از معضلات صنعت سیمان و فولاد قطعی گاز در زمستان است، زیرا گاز به اندازه‌ای که هم نیاز خانگی را جواب دهد و هم پاسخگوی نیاز صنایع باشد وجود ندارد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: نکته مهم این است که برخی صنایع از سوخت‌های جایگزین استفاده کنند، به همین دلیل امیدواریم قطعی گاز کمترین آسیب را به صنایع بزند البته این آسیب در تابستان نیز به دلیل قطعی برق وجود داشت، ولی شرکت‌ها با وجود تغییراتی که در سودآوری داشتند، اما درنهایت گزارش‌های مطلوبی را به ثبت رساندند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر