بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
مدیر امور مالی شرکت قند شهد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

تاثیر حذف ارز دولتی بر "قشهد"/ تولیدات قندوشکر کفاف نیاز داخل را نمی‌دهد!

تاثیر حذف ارز دولتی بر
با توجه به اینکه حذف ارز دولتی یک سالی هست که در این صنعت اتفاق افتاده می‌توان گفت در مصرف مردم تأثیر منفی گذاشته و توانایی خرید آنان را به مقدار قابل توجهی کاهش داده است.
کد خبر : ۲۵۲۹۱۱

حذف ارز دولتی، واردات را کاهش می دهد//قربانی//

فریبرز کارگشا، مدیر امور مالی شرکت قند شهد در گفت‌وگو با بورس نیوز، اظهار کرد: مالیات بر ارزش افزوده‌ای که به قیمت قند و شکر اضافه شده، تأثیری در این صنعت نمی‌گذارد و در قیمت تمام شده نیز تا به الان تأثیری نگذاشته اما؛ به احتمال زیاد در آینده نزدیک از لحاظ قیمتی به مصرف‌کننده آسیب خواهد زد. در واقع قند و شکر جزو کالای اساسی محسوب می‌شود و افزایش قیمت آن منجر به کاهش توانایی خرید مردم و بدتر شدن وضعیت اقتصادی می‌شود.



وی افزود: با توجه به اینکه حذف ارز دولتی یک سالی است که در این صنعت اتفاق افتاده و می‌توان گفت در مصرف مردم تأثیر منفی گذاشته و توانایی خرید آنان را به مقدار قابل توجهی کاهش داده است. همچنین منجر به کاهش واردات می‌شود چراکه تولید داخلی در حوزه قند و شکر، کفاف مصرف مورد نیاز مردم را نمی‌دهد.

کارگشا در پایان گفت: کشت چغندر امسال شرایط خوبی را تجربه کرد و وضعیت آن در آینده بستگی به شرایط آب و هوایی دارد. به طوری که اگر در سال آینده میزان بارش‌ها بیشتر شود، چغندر بیشتری کشت خواهد شد و اگر میزان بارش‌ها از امسال کمتر شود، برداشت چغندر به اندازه مصرف هر ساله بعید به نظر می‌رسد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کشف قیمت به شرط عدم دخالت دولت
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد؛

کشف قیمت به شرط عدم دخالت دولت

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"بورس" محکوم به صعود

ارسال نظر