بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
پلی‌اتیلن سبک صادراتی پر فروش‌ترین محصول پتروشیمی امیرکبیر؛

فروش ماهانه "شکبیر" ۸ درصد کاهش یافت

فروش ماهانه
پتروشیمی امیرکبیر در ۴ ماه ابتدای سال مالی روند صعودی را از خود بر جای گذاشت، اما پس‌ازآن روند ثابتی را به همراه نداشته است.
کد خبر : ۲۵۲۹۳۷

پتروشیمی امیرکبیر+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت پتروشیمی امیرکبیر در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آذرماه سال جاری مجموع درآمد‌های عملیاتی ارائه‌شده خود از فروش محصولات را بالغ‌بر ۲۲،۰۴۵ میلیارد ریال به ثبت رساند.

درآمد‌های شناسایی‌‌شده در آذرماه از فروش محصولات در بازار‌های داخلی و صادراتی بود و طی ۹ ماه گذشته نیز درآمد‌های این پتروشیمی برابر با ۱۸۴،۱۷۱میلیارد ریال بود، همچنین "شکبیر" سرمایه ثبت‌شده خود را ۳,۶۰۰ میلیارد ریال گزارش کرده است.

عملکرد ماهانه شکبیر+بورس نیوز

در آذرماه درآمدی که پتروشیمی امیرکبیر از فروش محصولات در بازار داخلی به دست آورد برابر با ۱۱،۵۲۸ میلیارد ریال بود که ۵۲ درصد از مجموع درآمد ماهانه را به خود اختصاص داده و همچنین از فروش محصولات در بازار خارجی نیز ۱۰،۵۱۶ میلیارد ریال درآمد کسب کرد.


بیشتر بخوانید: افزایش نرخ فروش «پلی اتیلن سنگین اکستروژن EX۳» "شکبیر" 


 

درآمد‌های حاصل‌شده پتروشیمی امیرکبیر

روند ثبت درآمدهای شکبیر+بورس نیوز

بر پایه این گزارش، درآمدی که "شکبیر" در آذرماه به ثبت رساند نسبت به آبان ماه کاهش ۴ درصدی را شاهد بود و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۲۶ درصد رشد را تجربه کرده، همچنین درآمدی که "شکبیر" از ابتدای سال مالی تا انتهای آذرماه ثبت کرده نسبت به سال گذشته با افزایش ۸۱ درصدی مواجه بود.

بیشترین درآمدی که پتروشیمی امیرکبیر در نهمین ماه سپری‌شده از سال مالی به ثبت رسانده مربوط به فروش محصولات در بازار داخلی بود و بیشترین سهم درآمد حاصل‌شده ماهانه را «پلی‌اتیلن سبک صادراتی» با ۸،۷۹۴ میلیارد ریال به خود اختصاص داد.

نرخ فروش محصول «پلی‌اتیلن سبک صادراتی» در آذرماه ۳۲ میلیون تومان در ازای هر تن به ثبت رسید و لازم به ذکر است که گران‌ترین محصول ارائه‌شده شکبیر مربوط به محصول «پلی‌اتیلن سبک خطی» در بازار داخلی با ۳۳ میلیون تومان در ازای هر تن بود.

همان‌طور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید، پتروشیمی امیرکبیر در ۴ ماه ابتدای سال مالی روند صعودی را از خود بر جای گذاشت، اما پس‌ازآن روند ثابتی را به همراه نداشته است.

فروش محصولات پتروشیمی امیرکبیر در آذرماه ۸۳،۱۴۹ تن اعلام شد که نسبت به ماه گذشته شاهد ۸ درصد کاهش فروش ماهانه بود، مجموع فروش محصولات تولیدی پتروشیمی امیرکبیر تا آذرماه برابر با ۷۶۰،۵۴۰ تن بود.

بیشترین سهم فروش محصولات را در بخش فروش داخلی با ۴۸،۷۵۳ تن مشاهده می‌کنیم، همچنین بیشترین فروش محصول در آذرماه در اختیار «پلی‌اتیلن سبک صادراتی» با ۲۷،۴۵۲ تن در اختیار داشته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش نرخ فروش «پلی اتیلن سنگین اکستروژن EX۳»
«پلی اتیلن سنگین فیلم EX ۵» به رینگ معاملات بازنگشت؛

افزایش نرخ فروش «پلی اتیلن سنگین اکستروژن EX۳» "شکبیر"

کاهش تقاضا ۴۵۸ تنی پلی اتیلن سبک
«پلی اتیلن سنگین فیلم EX۵» از سبد کالایی این هفته "شکبیر جاماند؛

کاهش تقاضا ۴۵۸ تنی پلی اتیلن سبک "شکبیر"

کاهش درآمد ماهانه ۱۷ درصدی پتروشیمی امیرکبیر؛

"شکبیر" از رکورد درآمدزایی خود، جاماند

افزایش تقاضا ۷۳۰ تنی برای پلی اتیلن سنگین
پتروشیمی امیرکبیر در هفته گذشته ۲,۶۰۰ تن «پلی‌اتیلن سنگین» عرضه کرد؛

افزایش تقاضا ۷۳۰ تنی برای پلی اتیلن سنگین "شکبیر"

ارسال نظر