بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
در گفت‌وگو با کارشناس بازارسرمایه مطرح شد:

فروش اوراق و نرخ بهره، گزارش‌ شرکت‌ها را بی‌ارزش کرد

فروش اوراق و نرخ بهره، گزارش‌ شرکت‌ها را بی‌ارزش کرد
برگشت نقدینگی و اعتماد مردم نیاز به زمان زیادی خواهد داشت؛ بنابراین سهامداران باید از ثبات قوانین و نبود قانون‌های موقت در نرخ بهره، حامل انرژی، سوخت و... آسوده خاطر شوند.
کد خبر : ۲۵۳۰۵۵

بازار سرمایه+بورس نیوز

پرویز خالقی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص گزارش شرکت‌ها اظهار کرد: با وجود اینکه گزارش ماهانه و ۹ ماهه شرکت‌ها منتشر شده؛ اما بازار همچنان در وضعیت خوبی قرار ندارد. زیرا تا زمانی که فروش اوراق و نرخ بالای بهره بین بانکی در این حوزه وجود داشته باشد، هیچ گزارش مثبتی نخواهد بود و نقدینگی همچنان از بازار سرمایه خارج می‌شود.



وی با اشاره به بودجه پیشنهادی سال آینده تصریح کرد: ۱۰ ماده اصلاحی بودجه که به مجلس ارائه شد، برای حمایت از بازار بود تا وضعیت بورس و اقتصاد کشور بهبود یابد. در این راستا مهم‌ترین نکته عدم اعتمادی بوده که از سال ۹۹ در بازار سرمایه فراگیر شده و چنین وضعیتی را در بورس بوجود آورده است.

کارشناس بازار سرمایه ضمن تأکید بر اینکه مشکل اصلی بازار عدم اعتماد است، ادامه داد: برگشت نقدینگی و اعتماد مردم نیاز به زمان زیادی خواهد داشت؛ بنابراین سهامداران باید از ثبات قوانین و نبود قانون‌های موقت در نرخ بهره، حامل انرژی، سوخت و... آسوده خاطر شوند. در واقع مردم مطمئن نیستند که اگر سرمایه گذاری کنند تا یک سال دیگر این قوانین در بازار می‌ماند یا دوباره تغییر می‌کنند.

خالقی خاطرنشان کرد: در چنین شرایط اقتصادی، بهترین مکان برای سرمایه گذاری، بورس بوده که در حال حاضر جذابیت خاصی نسبت به سایر بازار‌ها دارد. چرا که در بازار‌های موازی تورم، منجر به ریزش قیمت‌ها و کاهش جذابیت آنان شد؛ اما بورس با وجود نزولی بودن همچنان جذابیت خود را حفظ کرده است.

کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: همچنین می‌توان گفت بازار سرمایه در هفته پیش رو نوسانی بوده و خیلی صعودی یا نزولی نخواهد بود که به نظر می‌رسد تا بهمن ماه ادامه خواهد یافت. از صنایع پیشرو نیز می‌توان به گروه‌های خودرویی، غذایی و پالایشگاهی اشاره کرد که می‌توانند در شرایط کنونی بازار سرمایه، سودآوری خوبی را تجربه کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
سنگ اندازی مجلس در بازار سرمایه
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سنگ اندازی مجلس در بازار سرمایه

مرغی که روی میخ تخم گذاشت!
ساعت پنج و نیم عصر؛

مرغی که روی میخ تخم گذاشت!

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"نقدینگی" کجاست؛ بانک یا صندوق بانک‌ها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
.
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
.، اه ادمی که مظلومانه بیرونش کردین گرفته حالا حالاهاباید تقاص پس بدیم ، طرف حاضر نیست صندلی شورای شهریشو با اینهمه فسادی که کرده ول کنه اونوقت اون ... .

1
لایک