بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
با برداشته شدن تحریم، شرکت‌های فولادی جایی برای رشد و سودآوری نداشته و در نرخ تمام شده آن‌ها تأثیری نمی‌گذارد.
کد خبر : ۲۵۳۰۸۹

نرخ ارز+بورس نیوز

سید جابر حسینی، مدیر مالی صنایع فولاد آلیاژی یزد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، در خصوص تأثیر نرخ نیمایی و تحریم در صنعت فولاد اظهار کرد: سیستم شرکت‌های آلیاژی بر مبنای سفارش بوده، به همین دلیل کاهش نرخ ارز نیمایی و برداشتن تحریم‌ها تأثیر آنچنانی در وضعیت آن‌ها نخواهد گذاشت؛ به طوری که شرکت فولاد آلیاژی یزد سفارش‌های ۶ماهه آینده خود را با پیش پرداخت دریافت کرده و قرارداد آن را منعقد کرده است.



حسینی در ادامه افزود: در نهایت می‌توان گفت این دو عامل برای فولاد‌های آلیاژی تأثیر زیادی نمی‌گذارد اما؛ به‌طور قطع در صنعت فولاد به خصوص تولیدکننده‌ها به شرط کاهش نرخ سوخت تأثیرگذار خواهد بود. زیرا آهن و فولاد در بازار‌های جهانی وابسته به نفت است و در صورتی که قیمت نفت تغییر کند، به تبع آن در قیمت آهن و فولاد تأثیر می‌گذارد.

وی مطرح کرد: در این راستا می‌توان گفت با برداشته شدن تحریم، شرکت‌های فولادی جایی برای رشد و سودآوری نداشته و در نرخ تمام شده آن‌ها تأثیری نمی‌گذارد. چرا که فولادی‌ها اکثر مواد اولیه یعنی در حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد از مواد اولیه را از منابع داخلی تهیه می‌کنند و فقط برخی قطعات یدکی از بازار‌های خارجی به دلیل وابستگی ارزی تأمین می‌شوند.

مدیر مالی "فولای" با اشاره به تأثیر تحریم در وضعیت شرکت‌ها خاطرنشان کرد: تحریم برای شرکت‌های فولادی یک تهدید نیست بلکه یک فرصت محسوب می‌شود. با توجه به اینکه تأمین مواد اولیه شرکت‌های فولادی از کشور‌های دیگر به دلیل انتقال پول و دخالت دلالان گران تمام می‌شد، واردات در این حوزه کاهش پیدا کرد.

حسینی در پایان گفت: در واقع مشتری به جای شرکت‌های خارجی به سمت شرکت‌های داخلی آمد، چرا که ابتدا نرخ ارز و سپس هزینه‌های وارداتی در این حوزه افزایش یافت. در این راستا می‌توان گفت فقط ۲۰ درصد آن به عنوان هزینه‌های جانبی پرداخت می‌شد؛ بنابراین تحریم برای شرکت‌های آلیاژی فرصت خوبی برای سودآوری است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش سود انباشته ۳۷ درصدی
هزینه مالی این فولادی ۲۴ میلیارد ریال ثبت شد؛

افزایش سود انباشته ۳۷ درصدی "فولای"

فروش بیش از یک میلیون سهم
شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد اعلام کرد؛

فروش بیش از یک میلیون سهم "کگل" توسط " فولای "

افزایش درآمدهای
فولاد آلیازی یزد در مردادماه با کاهش فروش ۳۰ درصدی روبه‌رو بود؛

افزایش درآمدهای "فولای" در گرو افزایش نرخ محصولات

ارسال نظر