بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
آیا
به نظر می‌رسد در سال آینده مالیات‌هایی برای خودرو‌های لوکس، خانه‌های خالی و حساب‌های چند میلیاردی در نظر گرفته شود که اگر اجرایی شوند، در بهبود وضعیت بازار سرمایه مفید خواهد بود.
کد خبر : ۲۵۳۱۴۰
نویسنده :
مینا علیزاده

بازار سرمایه+بورس نیوز

حسن میثمی، کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز،  اظهار کرد: در یک سال گذشته نرخ بهره بین بانکی و اوراق اخزا افزایش پیدا کرده‌اند، به طوری که نرخ اوراق اخزا در حال حاضر به ۲۳درصد رسیده و در این راستا می‌توان گفت اگر نرخ بهره بین بانکی به حدود ۱۷ درصد برسد، بازار سرمایه رشد خوبی را تجربه خواهد کرد.

این فعال بازارسرمایه ادامه داد: البته به نظر می‌رسد در سال آینده مالیات‌هایی برای خودرو‌های لوکس، خانه‌های خالی و حساب‌های چند میلیاردی در نظر گرفته شود که اگر اجرایی شوند، در بهبود وضعیت بازار سرمایه مفید خواهد بود.



وی در خصوص گزارش شرکت‌ها افزود: گزارش‌هایی که از شرکت‌ها منتشر شده، بر اساس دلار نیمایی بوده و نرخ دلار نیمایی با دلار آزاد همچنان در اختلاف به سر می‌برد؛ بنابراین باید صبر کرد تا گزارش‌های جدید شرکت‌ها منتشر شود.

میثمی با تأکید بر بی تأثیر بودن توافقات در روند بازار سرمایه بیان کرد: مهم‌ترین دلیل سردرگمی بازار به این دلیل است که فعالان بازار سرمایه، بحث توافق در برجام را به درستی درک نکرده اند. در واقع احیای برجام، تأثیر زیادی در تغییر شرایط موجود ندارد، چرا که متوسط نرخ بازدهی بازار سرمایه در یک سال گذشته تقریبا صفر بوده به طوری که اکثر سهم‌ها در وضعیت منفی و یا صفر به سر برده اند.

با تصویب بودجه، خودرو لوکس، خانه خالی و حساب چندمیلیاردی را ملزم به پرداخت مالیات می کند//قربانی//

این کارشناس بازارسرمایه خاطرنشان کرد: این در حالی است که سایر بازار‌ها مانند دلار، طلا، مسکن و... بازدهی مثبت هر چند کوتاه مدت را تجربه کردند. البته می‌توان گفت بهترین بازار برای سرمایه گذاری در سال جدید، بازار سرمایه باشد حتی اگر توافقات برجام به تصویب برسد.

میثمی در پایان گفت: در حال حاضر P/E بازار در حدود ۸.۵ بوده در حالی که این مقدار در مرداد ۹۹ حدود ۳۷ بود؛ بنابراین با توجه به سنوات تاریخی P/E به نظر می‌رسد بازار در جایگاه بسیار مناسبی قرار گرفته و قیمت‌ها بسیار ارزنده هستند. در نهایت می‌توان گفت تنها مشکل بازار نقدینگی و ترس از توافقات هسته‌ای است، به همین دلیل به نظر می‌رسد بازار سرمایه در دو هفته آینده روند متعادلی را طی کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
محمد باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه ؛

"نرخ بهره بین بانکی" ریسک بدون نسخه "بورس"

جنب بازارهای موازی بورس؛

اصلاح پرتفو با دستورالعمل جدید

در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد؛

"پول قدرتمند" بورس را بخاطر اوراق؛ تحریم کرد

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"نقدینگی" کجاست؛ بانک یا صندوق بانک‌ها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
سیستان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۳
تا وقتی که ..رییس جمهور باشد امیدی نداشته باشید خصوصاً صندوق‌ها که سالهاست می‌خورند و می‌ریزند