بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
نشست هیات دولت درخصوص سهل‌گیری بانک‌ها؛

بانک‌ها ملزم به اجرای ۵ فرمان رئیس جمهور

بانک‌ها ملزم به اجرای ۵ فرمان رئیس جمهور
رئیس جمهوری امروز با اشاره به برخی از تخلفات بدحساب‌های بانکی و همچنین سختگیری با مردم و متقاضیان تسهیلات بانکی، پنج فرمان صادر کرد و بانک‌ها را ملزم به اجرای این فرمان‌ها دانست.
کد خبر : ۲۵۳۲۱۱

سید ابراهیم رئیسی+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، رئیس جمهور در نشست هیات دولت با تاکید بر لزوم سهل‌گیری بانک‌ها با مردم دستورالعملی را به صورت ضمنی مطرح کرد که بانک‌ها باید در راستای اجرای آن تلاش کنند.

این فرمان که شامل ۵ بند است به مواردی از جمله تسهیل پرداخت تسهیلات بانکی به مردم، برخورد جدی با بدحساب‌ها، راه اندازی یا واگذاری واحد‌های تملیکی و... اشاره دارد.

رئیسی در ادامه این پنج فرمان را تشریح کرده و گفت: بانک‌ها به بدهکاران بدحساب میدان ندهند و اسامی آن‌ها را منتشر و دستشان را قطع کنند.

رئیس دولت سیزدهم خطاب به بانک‌ها ادامه داد: در تسهیلات خرد به مردم به جای وثیقه و ضامن، اعتبارسنجی کنید. از طرفی هم سریعا واحد‌های تملک شده تولیدی را یا راه اندازی کنید یا واگذار شوند.

وی با اشاره به سود مازاد دریافتی توسط برخی از بانک‌ها عنوان کرد: بانک‌ها باید سود مازاد دریافتی از نرخ اعلامی بانک مرکزی را هرچه زودتر پس بدهند.

رئیس جمهوری در پنجمین بند از این فرمان نیز تاکید کرد: حداکثر تا پایان سال کارگروهی به منظور بازنگری در نظامات و مقررات بانکی توسط بانک مرکزی تشکیل و اعلام نتیجه کند.

گفتنی است برخی از گزارشات مبنی بر خودداری بانک‌ها از ارائه تسهیلات خرد به متقاضیان بوده که حاکی از وعده بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات در سال ۱۴۰۱ است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
از آقای رئیسی باید تشکر کنیم که هر از گاهی فرمانهایی از جنس 10 فرمان صادر میکنند! البته با این تفاوت که به دو بخش تقسیم کردن... 5 فرمان قبلی در مورد حمایت از بورس و جبران ضرر سهامداران حقیقی که بیش از 50 درصد از سرمایه شون نابود شده بود محقق شد و قدردان و سپاس گذار هستن!! انشالله 5 فرمان صادر شده بعدی ایشان در مورد سهل گیری وام تسهیلات عامه مردم و از آن مهمتر جایگزینی اعتبار سنجی مشتریان به جای وثیقه و ضامن جهت اخذ وام ، همانند جبران ضرر سهامداران حقیقی محقق خواهد شد.خ خخخخخخ خخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸