بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
گیلاس هایی که
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به آبکی ترین تحلیل سال و گیلاس هایی که گنجشک پسند نیستند و سهامدارانی که خنجر به دست شدند و..
کد خبر : ۲۵۳۳۰۷

۵

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه امروز برای nاُمین بار کانال ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را از دست داد. وضعیت بحرانی این بازار با هیچ چارت و نمودار و تحلیلی قابل تفسیر نیست. فروش سهم های با P بر E زیر ۵ اصلا منطق ندارد و نمی توان هیچ علتی جز آنکه یا تیر بی اعتمادی گنجشک ها را پرانده و دیگر گیلاس های روی درخت برای هیچ گنجشکی جذاب نیست و یا اینکه دست های پشت پرده تمایلی به بهبود وضعیت بازار سرمایه ندارند! دلیل حال و روز این روزهای بازار سرمایه هر چه که باشد سهامداران را به مرز حملات انتحاری کشانده و این روزها هرکدام از فعالان بازار سرمایه، خنجری به دست گرفته و قلب دیگری را نشانه می روند! فرقی هم ندارد که آن دیگری، ساکن تخت طاووس باشد یا بهارستان یا پاستور یا حتی همسایه بغل دستی نهاد خودشان...

یک حرکت غافلگیرکننده از رئیس تخت طاووس 

رییس تخت طاووس امروز در اقدامی که کمی دور از شخصیت فرمانبردار ایشان بود، ناگهان جَنم نشان داده و در دو نامه جداگانه به معاون اول پاستور و نیز وزیر نفت به ترتیب خواستار ابلاغ مصوبات ده‌گانه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و تغییر فرمول نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها شد. خدا کند این تغییر خلق و خو و مطالبه گری، موقتی نباشد!

اقتصادی با طعم گلنار

از مزایای مدیریت در کشور ما این است که میتوانی سکان هدایت یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های کشور را به دست بگیری و روی آنتن زنده تلویزیونی به جای آنکه از مشکلات بازار سرمایه و راهکارهای حمایت از فعالان این بازار سخن بگویی؛ تبلیغ صابون‌گلنار کنی! همین بزرگوار اگر الان خودش مسوول نبود؛ کسی را که چنین اظهار نظری می نمود، تعمیر می کرد...

هنرنمایی دیگری از بدون ریسک ها

بعضی اقتصاددان نماها بازار سرمایه را می کوبند و مردم را به سمت بازار کم ریسک پول یا در واقع همان سپرده گذاری در بانک سوق می دهند. کاری نداریم که بازدهی سپرده گذاری در بانک ها در مقایسه با تورم، منفی است؛ اما به نظرتان سپرده گذاری در بانک ها کم ریسک است؟ اگر بانکی آنقدر هنرمند باشد که مثلا در ۹ ماهه ۱۷ برابر سرمایه ثبت شده و بیش از ۲ برابر ارزش بازارش، زیان ساخته باشد، چطور؟!

زرشک طلایی آبکی ترین تحلیل هم می رسد به...

و اما زرشک طلایی آبکی ترین تحلیل سال هم می رسد به تحلیلگر محترمی که پتروشیمی نوری را زیر ذره بین گذاشته و ادعا کرده این صنعت سرمایه بر است و نوری فقط برای ۵۳۶ نفر اشتغال زایی کرده!
ما نفهمیدیم قصد ایشان چه بوده؟ برای تخریب یک شرکت باید گودرز و شقایق را به هم گره زد؟ الان اهالی جاده مخصوص که برای کل تیر و طایفه مسوولان اشتغال زایی کرده اند و جز زیان و لابی گری، هنری در نکرده اند؛ خوب هستند و پتروشیمی ها بد؟؟؟

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
خواننده قدیمی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
جناب لطفا تیتر " دیگاه خود رابیان کنید " را ازبالای این کادر بردارید ! وقتی مطالب انتقادی کاربران را بهردلیلی نمیذارید وپخش نمیکنید دیدن این جمله آزارنده است متکلم وحده هم که هستید ! البته نمیگم نون خودتون رو آجرکنید مث چند سال پیش ولی ...!!1