بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:

شفافیت اطلاعات در مبادلات کالایی با بورس کالا

شفافیت اطلاعات در مبادلات کالایی با بورس کالا
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: باید از سازوکار بورس کالا برای عرضه کل محصولات در حوزه‌های پتروشیمی و صنعتی استفاده کرد تا علاوه بر کشف واقعی قیمت‌ها و پرهیز از قیمت گذاری دستوری، شفافیت اطلاعات در مبادلات کالایی کشور به حداکثر برسد.
کد خبر : ۲۵۳۳۴۱

بورس کالا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: با توجه به نیاز صنایع به توسعه سرمایه گذاری‌ها و رشد تولید، باید از سازوکار بورس کالا برای عرضه کل محصولات در حوزه‌های پتروشیمی و صنعتی استفاده کرد تا علاوه بر کشف واقعی قیمت‌ها و پرهیز از قیمت گذاری دستوری، شفافیت اطلاعات در مبادلات کالایی کشور به حداکثر برسد.



وی با تاکید بر لزوم توسعه بازار سرمایه افزود: طی سال‌های گذشته بخشی از محصولات پتروشیمی، فرآورده‌های نفتی و صنعتی و معدنی در بورس کالا عرضه شده، اما تجربه‌های قبلی نشان می‌دهد که امروز نیازمند ورود کل محصولات زنجیره در بورس به دلیل ایجاد شفافیت کامل هستیم تا از تمام ظرفیت‌های بورس کالا در حوزه اصلاح ساختار‌های معاملات کالایی کشور استفاده کنیم.

این نماینده مجلس با تاکید به تعامل وزارتخانه‌های صمت، اقتصاد، نفت و همچنین بانک مرکزی در تقویت عرضه کالا‌ها در بورس بیان کرد: باید همه دست اندرکاران پای کار باشند تا شرایط مبادلات کالایی کشور و تامین نیاز تولید به نحوی ساماندهی شود که با محوریت بورس کالا و توسعه ابزار‌های مالی، سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در بخش‌های تولیدی تشویق شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بورس کالا تنها مکانیزم قابل اعتماد برای عرضه محصولات پتروشیمی و صنعتی است تا امکان سیاست گذاری مدون و شفاف برای حمایت همزمان از صنایع بالادست و پایین دست فراهم شود.

سنگدوینی گفت: با گشایش‌های بین المللی و توسعه روابط تجاری با دنیا به خصوص کشور‌های همسایه، بسیاری از مشکلات مالی کشور رفع می‌شود که در زمینه رفع نیاز‌های بخش تولید کشور، نقش بازار سرمایه نیز پررنگ خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر