بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
"مارون" نتوانست رکورد درآمدهای ماهانه خود را ادامه دهد؛

کاهش درآمد ۵ درصد "مارون" در آذرماه

کاهش درآمد ۵ درصد
پتروشیمی مارون در آذرماه ۱۲۲,۱۲۵ تن از محصولات خود را در بازار‌های داخلی و صادراتی به فروش رساند، فروش ماهانه این پتروشیمی ۱۹ درصد کاهش را نسبت به ماه گذشته تجربه کرد.
کد خبر : ۲۵۳۳۴۷

پتروشیمی مارون+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت پتروشیمی مارون در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آذرماه سال ۱۴۰۰ مجموع درآمد‌های حاصل از فروش محصولات طی دوره یک‌ماهه را بالغ‌بر ۲۵،۷۵۱ میلیارد ریال به ثبت رساند و از ابتدای سال مالی تا انتهای آذرماه سال جاری نیز میزان درآمد‌های ارائه‌شده برابر با ۲۳۱،۴۳۱ میلیارد ریال بود.

درآمد ماهانه پتروشیمی مارون در آذرماه ۱۴۰۰ از فروش محصولات در بازار‌های داخلی و صادراتی به دست آمد، بیشترین درآمدی که مارون کسب کرده از فروش محصولات در بازار داخلی با ۱۹،۸۴۱ میلیارد ریال بود که ۷۷ درصد از کل درآمد‌ها را به خود اختصاص داد.

عملکرد ماهانه مارون+بورس نیوز


بیشتر بخوانید: حلال ۴۰۴ پالایش نفت تبریز روی تابلوی بورس انرژی


میزان درآمد‌های گزارش‌شده "مارون"

روند ثبت درآمدهای مارون+بورس نیوز

بر پایه این گزارش گروه تحقیق بورس‌نیوز، مجموع درآمد‌هایی که پتروشیمی مارون از فروش محصولات در آذرماه به ثبت رسانده با ۵ درصد کاهش نسبت به ماه گذشته همراه بود و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافت، درآمد‌های مارون طی ۹ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی ۷۸ درصد رشد را تجربه کرد.

درآمدزاترین محصول فروش رفته توسط مارون در نهمین ماه از سال جاری مربوط به محصول «اتیلن» با ۶،۸۱۵ میلیارد ریال بود که نرخ فروش آن ۱۹ میلیون و ۳۳۹ هزارتومان در ازای هر تن اعلام شد، نرخ فروش این محصول نسبت به ماه گذشته تقریباً یک درصد کاهش پیدا کرد، دیگر محصول درآمدزای پتروشیمی مارون نیز متعلق به «پلی‌پروپیلن» با ۶،۲۴۲ میلیارد ریال بود و لازم به ذکر است که هر دوی این محصولات در بازار داخلی به فروش رفته‌اند.

میزان درآمدی که پتروشیمی مارون از فروش محصولات در بازار صادراتی به ثبت رساند برابر با مبلغ ۵،۹۱۰ میلیارد ریال بود و از ابتدای سال مالی تاکنون نیز درآمد ۶۱،۱۰۹ میلیارد ریالی را از این بازار کسب کرد، درآمد حاصل از فروش محصولات در بازار صادراتی نسبت به ماه گذشته ۱۵ درصد اُفت را به دنبال داشت.

درآمدزاترین محصول در این بازار نیز در اختیار «پلی‌اتیلن سنگین» با ۴،۹۷۲ میلیارد ریال بود که نرخ فروش این محصول ۲۸ میلیون و ۴۴۲ هزارتومان در ازای هر تن به ثبت رسید.

بر اساس این گزارش، پتروشیمی مارون در آذرماه ۱۲۲,۱۲۵ تن از محصولات خود را در بازار‌های داخلی و صادراتی به فروش رساند و طی ۹ ماه گذشته نیز مجموع فروش خود را ۱,۲۴۶,۵۷۳ تن اعلام کرد، فروش ماهانه این پتروشیمی ۱۹ درصد کاهش را نسبت به ماه گذشته تجربه کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
این پتروشیمی طی هفته گذشته افزایش نرخ داشت؛

"مارون" در مرز ۲۰۰ میلیارد تومان رسید

عرضه ۴.۷۵۲ تن پلی پروپیلن توسط
پتروشیمی مارون با تقاضای ۳.۱۶۸ تنی مشتریان مواجه گردید؛

عرضه ۴.۷۵۲ تن پلی پروپیلن توسط "مارون"

پتروشیمی مارون و دست برتر تقاضاها در مقابل عرضه‌ها
این پتروشیمی با گریدهای کالایی متنوع گام به بورس‌کالا گذاشت؛

پتروشیمی مارون و دست برتر تقاضاها در مقابل عرضه‌ها

ارسال نظر