بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
در معاملات روز گذشته؛

طلا هم افزایشی بود

طلا هم افزایشی بود
طلا در معاملات روز جمعه برای دومین هفته متوالی افزایش یافت.
کد خبر : ۲۵۳۴۸۳

قیمت طلا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، طلا در معاملات روز جمعه برای دومین هفته متوالی افزایش یافت؛ زیرا تورم و ریسک‌های ژئوپلیتیکی زیربنای جذابیت پناهگاه امن آن بود و این در حالی است که ریسک‌های شدید تقاضا و عرضه، پالادیوم اتوکاتالیست را در مسیر بهترین هفته خود از مارس قرار داد.


  • بیشتر بخوانید:

قیمت هر اونس طلا در آخرین روز معاملات هفته با ۰.۱ درصد کاهش به یک هزار و ۸۳۶ دلار و ۶۰سنت رسید.

نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۴ دلار و ۳۸ سنت رسید، اما برای بهترین هفته خود در یک سال، حدود ۶.۳ درصد افزایش یافت.

به گفته باب هابرکورن، استراتژیست ارشد بازار در rjo futures، گاو‌ها کنترل می‌شوند، زیرا بی‌تردید این هفته امنیت پرواز به سمت بازار طلا وجود دارد.

تمرکز بازار اکنون به نشست فدرال رزرو ایالات متحده در ۲۵ و ۲۶ ژانویه معطوف شده است و اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند انتظار دارند بانک مرکزی سیاست‌های خود را با سرعتی بسیار سریعتر از آنچه که یک ماه پیش تصور می‌شد، برای مهار تورم بالا و مداوم اعمال کند.

سوکی کوپر، تحلیلگر استاندارد چارترد، در یادداشتی با پیش‌بینی میانگین قیمت‌ها به یک هزار و ۷۸۳دلار در هر اونس در سال ۲۰۲۲، گفت: حفظ حرکت صعودی طلا در آستانه افزایش نرخ مورد انتظار، که جذابیت نگهداری شمش‌های بدون بهره را کاهش می‌دهد، دشوار است.

طلا در هفته گذشته یک درصد افزایش را به ثبت رساند و این در حالی است که سرمایه‌گذاران به دنبال پوشش نگرانی درباره تمدید احتمالی تحریم‌های ایالات متحده یا اقدامات جدید اتحادیه اروپا در صورت حمله روسیه، یک تولیدکننده بزرگ پالادیوم، به اوکراین بودند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر