بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
در گفتگو با بورس نیوز مطرح شد:

افزایش عوارض گمرکی با حذف ارز دولتی

افزایش عوارض گمرکی با حذف ارز دولتی
به گزارش بورس نیوز، به رغم منفی‌های بازار سرمایه بعضی شرکت‌ها گزارش‌های ۹ ماهه خوبی راهی سامانه کدال کرده اند. یکی از این شرکت ها، شرکت غلتک سازان سپاهان بوده است. "فسازان" در ۹ ماهه امسال رشد ۳۸۵درصدی نسبت به سال گذشته تجربه کرده است. 
کد خبر : ۲۵۳۵۰۸

افزایش عوارض گمرکی با حذف ارز دولتی

سید هادی مدینه مدیر مالی شرکت غلتک سازان سپاهان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، در خصوص دلایل رشد سودآوری این شرکت اظهار کرد: این شرکت از سال گذشته تا به الان رشد خوبی را تجربه کرده و در این مدت حجم تولید به طور مناسبی افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در واقع حجم تولید سال گذشته ۱۳۰ هزار تن بوده و برای امسال برآورد شده این مقدار به ۱۷۰ هزار تن برسد همچنین با توجه به گزارش‌های ۹ ماهه شرکت، میزان فروش در سال ۹۹ حدود ۹۰۰ میلیارد تومان بوده که امسال به ۱.۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.  


بیشتر بخوانید: چشم طمع به سود صنایع لیدر بورس


 
وی درمورد تأثیر حذف ارز دولتی بیان کرد: وضعیت نرخ ارز به طور کامل مشخص نشده، چرا که معلوم نیست ارز ۴۲۰۰ تومانی در چه صنایعی حذف و یا باقی می‌ماند، این عوامل، ابهامات جدی بوده که باعث شده جهت اصلی بودجه مشخص نشود.
 
مدیر مالی " فسازان " اذعان کرد: در واقع می‌توان گفت کلیات بودجه پیشنهادی تصویب شده و هنوز از تأیید جزئیات آن خبری نیست؛ بنابراین نمی‌توان به طور قطع در خصوص تأثیر آن صحبت کرد. البته به نظر می‌رسد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در صنعت فلزات اساسی تأثیر چندانی نمی‌گذارد؛ اما با توجه به شرایط اقتصادی، احتمال دارد اوایل سال آینده عوارض ترخیص محصولات از گمرک در این حوزه افزایش یابد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز بیان کرد:

رشد "بورس" با پایداری نرخ بهره ۱۷درصد

چشم طمع به سود صنایع لیدر بورس
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد؛

چشم طمع به سود صنایع لیدر بورس

نبود
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

نبود "نقدینگی" همانند صفر در فرمول بورس

رشد
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

رشد "بورس" با پایداری نرخ بهره ۱۷درصدی

ارسال نظر