بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

اجازه نمی‌دهیم قیمت "تجلی" به زیر ۱۰۰ تومان برسد

اجازه نمی‌دهیم قیمت
مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات گفت: با تمام توان پشتیبان این سهم هستیم و قبل از بازگشایی نماد عده‌ای قیمت‌های بالاتر و عده‌ای هم نگران این بودند که قیمت "تجلی" زیر ۱۰۰ تومان شود. اما با برنامه ریزی‌هایی که داریم این اجازه را نمیدهیم که قیمت به زیر ۱۰۰ تومان برسد.
کد خبر : ۲۵۳۵۱۳

علی اکبری

مرتضی علی اکبری مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در گفتگو با بورس نیوز اظهار کرد: بازار امروز ابتدا وضعیت مناسبی داشت، اما در پایان کمی از مثبت بودن خود فاصله گرفت. امروز نماد "تجلی" بازگشایی شد. انتظار ما هم این بود که نماد با قیمت بالاتری بازگشایی شود. ما با تمام توان پشتیبان این سهم هستیم. قبل از بازگشایی نماد عده‌ای قیمت‌های بالاتر و عده‌ای هم نگران این بودند که قیمت "تجلی" زیر ۱۰۰ تومان شود. اما با برنامه ریزی‌هایی که داریم این اجازه را نمیدهیم که قیمت به زیر ۱۰۰ تومان برسد.

وی افزود: این اطمینان را به سهامداران می‌دهیم که وضعیت بازار هرچقدر بد باشد اجازه نخواهیم داد که قیمت "تجلی" به زیر ۱۰۰ تومان برسد. ما خودمان و گروه مان آمادگی این را دارند که این سهم را به همین قیمت ۱۰۰ تومان باز هم خریداری کنیم. شرکت توسعه معادن و فلزات به عنوان سهامدار عمده پشتیان محکمی برای این سهم است و آمادگی این را دارد که سهم را به قیمت اولیه خریداری کند.

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات ادامه داد: از مبلغی که جذب شده مقداری از آن را به شرکت فولاد سرمدابرکوه کردیم بابت پروژه‌های در حال اجرا پرداخت کردیم. باقی پروژه‌های ما در حال انجام افزایش سرمایه بابت پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها هستند که در جریان پرداخت و برنامه ریزی هستیم.

علی اکبری خاطرنشان کرد: ما صندوق پروژه نیستیم ما شرکت سهامی عام پروژه هستیم. ما همیشه پروژه‌های متعددی برای شرکت تعریف می‌کنیم و در پروژه‌های جدید باید افزایش سرمایه جدید تعریف کنیم. به همین دلیل در سال آینده حتما یک افزایش سرمایه خواهیم داشت. همانطور که می‌دانید برای افزایش سرمایه نیز سهامدار عمده باید موافقت کند و گزارش توجیهی آن انجام شود که اقدامات این امر در سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

وی درخصوص محل افزایش سرمایه بیان کرد: محل افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی خواهد بود.
مدیرعامل تجلی معادن و فلزات درخصوص تاثیر تحریم‌ها خاطرنشان کرد: قطعا تحریم می‌تواند در قیمت تمام شده بابت ساخت و ساز و ورود ماشین آلات در کاهش قیمت تمام شده موثر باشد. بعد از ۴، ۵ پروژه‌ای که شرو کردیم ۴، ۵ پروژه دیگر هم در حال اجرا یا برنامه ریزی داریم از جمله آن می‌توان شرکت زغال سنگ گلنرود را نام برد که برنده شدیم. در این پروژه از تیم‌های زبده داخلی و کارشناسان خارجی دعوت کردیم که با پیشرفته‌ترین ماشین آلات حداکثر بهره وری را انجام دهیم. چون گروه خودمان هم کک طبس به این زغال احتیاج دارد. زغال آن کیفیت خوبی دارد و فکر می‌کنم از اردیبهشت ماه بتوانیم برداشت اولیه داشته باشیم. کار زیادی دارد و گروه تخصصی ما در حال حاضر آنجا مستقر هستند و شرکت زیرمجموعه صد در صدی ما دارد کار را پیش می‌برد.

وی ادامه داد: غیر از آن ۲۰ درصد از فولاد کردستان که شامل فولادسازی و ورق است را مشارکت کردیم. این شرکت به خوبی دارد پیش می‌رود. برنده مناقصه اعلام شده و از موادمعدنی که در مجموعه غرب کشور است استفاده می‌کند.

مدیرعامل تجلی توضیح داد: یک شرکت اکتشافی زدیم که ۳۴ درصد از سهم آن متعلق به تجلی است. مته‌ها و ماشین آلات باید از خارج از کشور وارد می‌شد که این اقدام انجام شد و پیش پرداخت‌ها هم صورت گرفت.

علی اکبری گفت: دو معدن کوچک هم که از قبل در خراسان جنوبی خریداری کرده بودیم کار‌های اکتشافی آن رو به پایان است. بعد از تکمیل آن مکان‌های امیدبخش خوبی در این منطقه دیدیم که ذخیره قطعی و کامل آن را گزارش خواهیم داد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجاهد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲
ماشالا بعد دو ماه باز میکنید بعد هیچ سودی نمیدین و میگین نمیزاریم زیاد ضرر کنید بابا شما چ جونور هایی هستید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
تجلی ۲۵ تومان هم بشه من نمیخرم چون دوات پول لازمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
سلام. هیچی نگیم بهتره. این ها که از رو نمیرند. اصل پولمونو بگیریم سودش مال خودشون.
منصور
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
خود گویی و خود خندی،عجب مرد هنرمندی
زحمت میکشی.
کمی استراحت کنید.
بیش لز این ملت را خجالت ندهید.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
شما سر ملت رو کلاه گذاشتین انشالله به زمین سرد بخورین این پولا خوردن نداره نفرین بر شما تجلی ها