بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان البرز در گفت‌وگو با بورس نیوز هشدار داد:

ثمره سال‌ها توسعه "بورس" را به باد ندهید

ثمره سال‌ها توسعه
صندوق های درآمد ثابت ضمانت نقدشوندگی دارند و در هیچ شرایطی، جای نگرانی برای دارندگان یونیت ها نیست؛ اما به هر حال باید متوجه تبعات خروج نقدینگی از صندوق های درآمد ثابت باشیم.
کد خبر : ۲۵۳۷۲۷

ثمره سال ها تلاش برای توسعه بازار سرمایه را به باد ندهید

به گزارش بورس‌نیوز، در یک ماه گذشته برخی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، کمتر از سود پرداختی به دارندگان یونیت‌ها سود محقق کرده‌اند. تداوم این وضعیت نگرانی‌هایی برای فعالان بازارسرمایه ایجاد کرده که شاید در صورت زیان‌ده شدن صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت و خروج نقدینگی از این صندوق‌ها، مشکلات بازارسرمایه تشدید گردد.

عظیم ثابت رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان البرز در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: امیدواریم مشکلی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت ایجاد نگردد که منجر به فشار برای خروج نقدینگی از این صندوق‌ها شود.

وی افزود: یکی از مزیت‌های صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت این بوده که این صندوق ها بخشی از منابع خود را به سرمایه‌گذاری در بازار سهام تخصیص می‌دادند و به همین دلیل هم عمدتاً بازدهی بالاتر از سپرده‌گذاری در بانک برای سرمایه‌گذاران به همراه داشتند و از این جهت نسبت به بانک‌ها برتری داشتند.

این فعال بازار تاکید کرد: علاوه بر این با توجه به آنکه بازار سرمایه در تامین مالی پروژه‌های اقتصادی نیز نقش دارد رشد صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت به توسعه اقتصادی کشور هم کمک می‌کند.

عظیم ثابت افزود: کاهش بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت علاوه بر آنکه مزیت رقابتی این صندوق‌ها نسبت به بانک‌ها را از بین می‌برد، بلکه به صورت دومینووار موجب وحشت و دغدغه ذهنی دارندگان یونیت‌ها شده و فشار خروج نقدینگی از این صندوق‌ها را تشدید خواهد کرد.

وی اظهارکرد: خروج نقدینگی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت می تواند منجر به تلاطم بازارهای سفته بازانه و سوداگرانه شود.

این فعال بازارسرمایه گفت: البته که صندوق‌های درآمد ثابت ضمانت نقدشوندگی دارند و در هیچ شرایطی، جای نگرانی برای دارندگان یونیت‌ها نیست اما؛ به هر حال باید متوجه تبعات خروج نقدینگی از صندوق های درآمد ثابت باشیم.

عظیم ثابت در پایان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته برای توسعه بازارسرمایه و همچنین توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، تلاش زیادی صورت گرفته و امیدوارم سیاست‌گذاران در تصمیم‌گیری‌های خود طوری رفتار کنند که ثمره سالها تلاش فعالان و دلسوزان بازار سرمایه بر باد نرود!

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
اولویت‌بندی اشتباه دولت، دست‌انداز
مدیر سرمایه‌گذاری شرکت تحلیلگر امید در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

اولویت‌بندی اشتباه دولت، دست‌انداز "بورس"

گنده‌گویی
مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

گنده‌گویی "بورسی" ممنوع!

ارسال نظر