بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
آیا در کارگزاری بانک ملی ایران، تریدر وجود دارد! / آیا عملکرد کارگزاران بانکی را دیده‌اید؟
ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام در هفته منتهی به ۸ بهمن ۱۴۰۰، برابر با ۴۷ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان شد و ارزش این صندوق‌ها در مقایسه با هفته گذشته مجددا خروج نقدینگی را از خود برجای گذاشت تا شاهد آن باشیم که ۲ هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان دیگر، از کف این صندوق‌ها خارج شد.
کد خبر : ۲۵۳۸۲۷

آیا در کارگزاری بانک ملی ایران، تریدر وجود دارد! / کارگزاران بانکی در صندوقداری چه می‌کنند؟

به گزارش گروه مطالعات بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام پرداخته‌شده است.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک‌ساله آن‌ها اشاره کرد.

ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام در هفته منتهی به ۸ بهمن ۱۴۰۰، برابر با ۴۷ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان شد و ارزش این صندوق‌ها در مقایسه با هفته گذشته مجددا خروج نقدینگی را از خود برجای گذاشت تا شاهد آن باشیم که ۲ هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان دیگر، از کف این صندوق‌ها خارج شد.

آیا در کارگزاری بانک ملی ایران، تریدر وجود دارد! / کارگزاران بانکی در صندوقداری چه می‌کنند؟آیا در کارگزاری بانک ملی ایران، تریدر وجود دارد! / کارگزاران بانکی در صندوقداری چه می‌کنند؟آیا در کارگزاری بانک ملی ایران، تریدر وجود دارد! / کارگزاران بانکی در صندوقداری چه می‌کنند؟آیا در کارگزاری بانک ملی ایران، تریدر وجود دارد! / کارگزاران بانکی در صندوقداری چه می‌کنند؟

تنها یک صندوق رنگ سبز داشت

صندوق «پالایشی یکم» با عملکرد ۰.۵۸ درصد مثبت با مدیریت "تامین سرمایه نوین" در صدر لیست بهترین‌ها قرار داشت و پس از آن، صندوق «مشترک دماسنج» با عملکرد ۱.۰۴ درصد منفی با مدیریت "سبدگردن آرتین" و صندوق «ثروت داریوش» با عملکرد ۲.۰۲ درصد منفی با مدیریت "سبدگردان داریوش" به‌عنوان بهترین عملکرد‌ها جای گرفته بودند.

همچنین، ضعیف‌ترین بازدهی هفتگی را هم صندوق «مشترک کارگزاری بانک ملی ایران» با ۹.۱۶ درصد منفی تحت مدیریت "کارگزاری بانک ملی ایران" به خود اختصاص داد؛ در رتبه‌های بعدی این صندوق‌ها نیز می‌توان به صندوق‌های «مشترک بانک خاورمیانه» با ۸.۷۳ درصد منفی تحت مدیریت "سبدگردان آرتین" و صندوق «مشترک بورسیران» با ۸.۳۶ درصد منفی تحت مدیریت "سبدگردان سورین" و البته صندوق «مشترک توسعه ملی» با ۸.۲۹ درصد منفی تحت مدیریت "کارگزاری بانک ملی ایران" نیز اشاره کرد.

تک صندوق سبزپوش در ماهانه هم دیده شد

در پایه این گزارش می‌توان اشاره داشت که در بررسی ماهانه این صندوق‌ها تعداد یک صندوق سبزپوش به چشم می‌خورد.

صندوق «مشترک دماسنج» با عملکرد ۰.۸۳ درصد مثبت با مدیریت "سبدگردن آرتین" در صدر لیست ماهانه نشسته و صندوق «اوج دماوند» با عملکرد ۶.۲۱ درصد منفیبا مدیریت "تامین سرمایه دماوند" در جایگاه بعدی قرار دارد.

با نگاهی به ضعیف‌ترین‌های این گروه صندوق‌ها در بخش ماهانه باید اشاره کرد که صندوق «آوای سهام کیان» با ۱۹.۴ درصد منفی تحت مدیریت "مشاور سرمایه گذاری پرتو آفتاب کیان" به خود اختصاص داد؛ در رتبه‌های بعدی این صندوق‌ها نیز می‌توان به صندوق «مشترک توسعه ملی» با ۱۸.۹۲ درصد منفی تحت مدیریت "کارگزاری بانک ملی ایران" و صندوق «مشترک کارگزاری بانک ملی ایران» با ۱۸.۴۵ درصد منفی تحت مدیریت "کارگزاری بانک ملی ایران" به ترتیب قعرنشینان ماهانه نام گرفته‌اند.

عملکرد سبز صندوق‌ها در سه ماه گذشته؛ هیچ

با نگاهی به بازه سه ماهه صندوق‌ها نیز می‌توان دریافت که در صدر این لیست قرمزپوش صندوق «پالایشی یکم» با عملکرد ۲.۷۳ درصد منفی تحت مدیریت "تامین سرمایه نوین" جای گرفت و در انتهای جدول سه ماهه نیز می‌توان به  صندوق «آوای سهام کیان» با ۲۲.۳۹ درصد منفی تحت مدیریت "مشاور سرمایه گذاری پرتو آفتاب کیان"، صندوق «مشترک افق» با ۲۰.۶۳ درصد منفی تحت مدیریت "سبدگردان سرمایه و دانش" و صندوق «آهنگ سهام کیان» با ۲۰.۴۷ درصد منفی تحت مدیریت "مشاور سرمایه گذاری پرتو آفتاب کیان" حضور دارند.

«واسطه گری مالی یکم» و «صندوق بانک دی»، کماکان جزو قعرنشین‌ها سالانه

در یک سال منتهی به ۸ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ بهترین عملکرد سالیانه را صندوق «مشترک پیشتاز» تحت مدیریت "سبدگردان مفید" و «زرین کوروش» تحت مدیریت "سبدگردان کوروش" به ترتیب با ۲۳.۸۵ و ۱۲.۹۶ درصد بازدهی مثبت به خود اختصاص داده‌اند.

صندوق‌های «بانک دی» و «واسطه گری مالی یکم» نیز به ترتیب با ۳۴ و ۳۳.۸۶ درصد بازدهی منفی، ضعیف‌ترین بازدهی‌های یک‌ساله را داشته‌اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر