بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
بالاخره چهره‌ سرخ درآمد ثابت‌ها تغییر کرد؛

ورود ۱,۷ همت نقدینگی به صندوق‌های درآمد ثابت

ورود ۱,۷ همت نقدینگی به صندوق‌های درآمد ثابت
صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت روند ورود نقدینگی را به نسبت هفته گذشته برابر با یک هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان مشاهده کردند تا ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت به ۳۸۲ هزار میلیارد تومان برسد.
کد خبر : ۲۵۳۸۳۴

ورود ۱,۷ همت نقدینگی به صندوق‌های درآمد ثابت

به گزارش بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت پرداخته‌شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک‌ساله آن‌ها اشاره کرد.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت روند ورود نقدینگی را به نسبت هفته گذشته برابر با یک هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان مشاهده کردند تا ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت به ۳۸۲ هزار میلیارد تومان برسد.

ورود ۱,۷ همت نقدینگی به صندوق‌های درآمد ثابتورود ۱,۷ همت نقدینگی به صندوق‌های درآمد ثابتورود ۱,۷ همت نقدینگی به صندوق‌های درآمد ثابتورود ۱,۷ همت نقدینگی به صندوق‌های درآمد ثابتورود ۱,۷ همت نقدینگی به صندوق‌های درآمد ثابت

سبز‌های ضعیف به عملکرد هفتگی بازگشتند

با نگاهی به عملکرد هفتگی این صندوق‌ها می‌توان دریافت که مانند هفته گذشته تمامی صندوق‌ها قرمزپوش نبودند بلکه سبز‌های ضعیفی از صندوق‌ها را می‌توانیم در عملکرد این صندوق‌ها مشاهده کنیم.

نخستین صندوق «نگین رفاه» با ۱.۳۷ درصد مثبت تحت مدیریت "کارگزاری بانک رفاه کارگران" اشاره داشت و پس از آن صندوق «الماس کوروش» با ۰.۹۷ درصد مثبت تحت مدیریت "ُسبدگردان کوروش" و صندوق «با درآمد ثابت کیان» با ۰.۹۵ درصد مثبت تحت مدیریت "مشاور سرمایه گذاری پرتو آفتاب کیان" قرار داشتند.

در انتهای جدول نیز در بخش بیشترین منفی‌دار‌ها نیز صندوق «مشترک صنعت و معدن» با بازدهی ۱.۴۳ منفی تحت مدیریت "کارگزاری بانک صنعت و معدن" و صندوق «توسعه سرمایه نیکی» با بازدهی ۱.۰۶ منفی تحت مدیریت "مشاور سرمایه گذاری نیکی گستر" و البته «گسترش فردای ایرانیان» با بازدهی ۰.۹۶ منفی تحت مدیریت "کارگزاری بانک آینده" قرار گرفته است.

«کارگزاری بانک آینده» در درآمد ثابت‌ها نیز قعرنشین بود

بهترین عملکرد ماهیانه را صندوق «اتحاد آرمان اقتصاد» با ۲.۳۷ درصد بازدهی مثبت تحت مدیریت "سبدگردان آرمان اقتصاد" و «با درآمد ثابت کوثر یکم» با ۲.۲۱ درصد بازدهی تحت مدیریت "کارگزاری آبان" یه خود اختصاص دادند.

همچنین ضعیف‌ترین بازدهی ماهانه صندوق «گسترش فردای ایرانیان» با ۳.۹۱ درصد بازدهی منفی تحت مدیریت "کارگزاری بانک آینده" بود و پس از آن، صندوق «پیشگامان سرمایه نوآفرین» با عملکرد ۲.۱۲ منفی تحت مدیریت "مشاور سرمایه فراز ایده نو آفرین تک" و صندوق «گنجینه الماس بیمه دی» با عملکرد ۲.۰۶ منفی تحت مدیریت "سبدگردان الماس" قرار دارد.

بانک دی به قعر عملکرد سالانه رفت

بهترین عملکرد سه‌ماهه را صندوق «با درآمد ثابت کوثر یکم» با بازدهی ۸.۳۶ درصد مثبت داشته و بدترین عملکرد فصلی را هم مانند عملکرد ماهانه، صندوق «گنجینه داریوش» با بازدهی منفی ۱.۰۸ درصد منفی تحت مدیریت "سبدگردان داریوش" به خود اختصاص داد.

بهترین عملکرد سالیانه را صندوق «نیکوکاری ورزشی پرسپولیس» با ۴۲.۲ درصد تحت مدیریت «سبدگردان مفید» و «نیکوکاری کشتی ورزش ملی ایران» تحت مدیریت "سبدگردان کاریزما" با ۲۴.۵۹ درصد و صندوق «پارند پایدار سپهر» تحت مدیریت "تامین سرمایه سپهر" با ۲۴.۴۴ درصد قرار گرفته‌اند.

نکته مهم این بخش آنجاست که صندوق «پیشگامان سرمایه نوآفرین» با ۱.۵۶ درصد منفی تحت مدیریت "مشاور سرمایه فراز ایده نو آفرین تک" در انتهای لیست سالانه نشسته و پس از آن صندوق «مشترک صنعت و معدن» به چشم می‌آید که از لحاظ عملکرد سالانه نیز در دومین جایگاه انتهایی لیست با بازدهی ۱.۳۱ درصد مثبت قرار گرفته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر