بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
«هیدروکربور۸۰ A» پرفروش‌ترین محصول پتروشیمی شازند؛

درآمد ماهانه صادراتی "شاراک" افزایش یافت

درآمد ماهانه صادراتی
یشترین درآمد به ثبت رسیده توسط پتروشیمی شازند طی ۱۰ ماه گذشته متعلق به شهریورماه با ۲۱ هزار میلیارد ریال بود و پس‌ازآن نیز عمده‌ترین درآمد ماهانه در آبان ماه گزارش‌شده است.
کد خبر : ۲۵۳۸۹۵

پتروشیمی شازند+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت پتروشیمی شازند (اراک) در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به دی‌ماه سال جاری مجموع درآمد‌های عملیاتی ارائه‌شده طی این دوره ماهانه را بالغ‌بر با ۱۷،۳۰۲ میلیارد ریال به ثبت رساند و از ابتدای سال مالی تا انتهای دی‌ماه نیز توانسته درآمد‌های تجمیعی خود طی ۱۰ ماه گذشته را برابر با ۱۶۶،۲۱۵ میلیارد ریال گزارش کرد.

درآمدی که پتروشیمی شازند (اراک) در دی‌ماه کسب کرد از فروش محصولات در ۲ بازار داخلی و صادراتی بود که بیشترین سهم فروش را در بازار داخلی مشاهده می‌کنیم که ۷۱ درصد از درآمد‌های شناسایی‌شده در اختیار این بازار بود و مشاهده می‌کنیم که درآمدزایی "شاراک" از فروش محصولات در بازار خارجی ۲۵ درصد رشد پیدا کرد.

عملکرد ماهانه شاراک+بورس نیوز


بیشتر بخوانید: افت حاشیه سود، تمام دغدغه "پتروشیمی" نیست!


درآمد‌های "شاراک" از سال مالی گذشته تاکنون

روند ثبت درآمدهای شاراک+بورس نیوز

بر پایه این گزارش، درآمدی که پتروشیمی شازند (اراک) در دهمین ماه از سال جاری کسب در مقایسه با ماه گذشته ۳ درصد کاهش یافت و نسبت به درآمدی که طی دوره مشابه سال گذشته از خود بر جای گذاشته ۳۷ درصد رشد داشت، همچنین درآمد‌های تجمیعی "شاراک" طی ۱۰ ماهه گذشته (منتهی به اسفندماه ۱۴۰۰) نیز ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد.

بر اساس نمودار فوق بیشترین درآمد به ثبت رسیده توسط پتروشیمی شازند طی ۱۰ ماه گذشته متعلق به شهریورماه با ۲۱ هزار میلیارد ریال بود و پس‌ازآن نیز عمده‌ترین درآمد ماهانه در آبان ماه گزارش‌شده است.

بیشترین درآمدزایی پتروشیمی شازند از فروش محصولات در بازار داخل کشور با ۱۲،۳۲۷ میلیارد ریال بود و در این بازار نیز عمده‌ترین درآمد از فروش محصول «پلی‌پروپیلن» با ۲،۴۶۴ میلیارد ریال به دست آمد، همچنین درآمد حاصل از فروش محصولات در بازار صادراتی نیز ۴،۹۷۴ میلیارد ریال ثبت شد که بیشترین درآمد ارائه‌شده در این بازار نیز مربوط به فروش «هیدروکربور ۸۰ A» بود که ۲،۵۵۳ میلیارد ریال درآمدزایی برای این پتروشیمی داشت.

پتروشیمی شازند طی ۱۰ ماه گذشته درآمدی که از فروش محصولات در بازار صادراتی به دست آورد بالغ‌بر ۶۱،۲۳۹ میلیارد ریال بود که ۳۷ درصد کل درآمد‌های تجمیعی این پتروشیمی را در برگرفت، درآمدزاترین محصولی که شاراک از ابتدای سال مالی تاکنون داشته مربوط به «هیدروکربور ۸۰ A» و «پلی اتیلن سنگین» بود.

مقدار فروش محصولات "شاراک"

فروش محصولات پتروشیمی شازند+بورس نیوز

بر اساس این گزارش، "شاراک" در دی‌ماه مجموع فروش محصولات خود را طی این دوره یک‌ماهه بالغ‌بر ۶۷,۲۳۷ تن اعلام کرد و از ابتدای سال مالی تاکنون نیز مقدار فروش محصولات این پتروشیمی ۷۰۲,۷۷۲ تن بود، همچنین محصولاتی که این دوره ۱۰ ماهه به فروش رسید نسبت به سال ماه گذشته ۳ درصد کاهش پیدا کرد و فروش ماهانه این پتروشیمی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش فروش را شاهد بود.

بیشترین مقدار فروش "شاراک" در دی‌ماه از بخش فروش در بازار داخلی بود که ۴۴،۳۳۷ تن از محصولات را به فروش رساند، بیشترین محصول فروش رفته طی این دوره ماهانه در اختیار محصول «پلی‌پروپیلن» در بازار داخلی با ۶،۴۸۱ تن بود که نرخ فروش آن ۳۸ میلیون تومان در ازای هر تن به ثبت رسید.

پرفروش‌ترین محصولی که پتروشیمی شازند در بازار صادراتی به فروش رساند مربوط به «هیدروکربور۸۰ A» با ۱۴،۷۵۰ تن بود که نرخ فروش این محصول نیز ۱۷ میلیون و ۳۱۰ هزارتومان در ازای هر تن به ثبت رسید، گران‌ترین محصول این پتروشیمی در اختیار محصول «وینیل استات» در بازار صادراتی با نرخ ۵۸ میلیون و ۴۸۱ هزارتومان بود که نسبت به ماه گذشته ۲ درصد افزایش نرخ داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عرضه ۶,۷۱۹ تنی محصولات
بیشترین متقاضی را «پلی اتیلن سبک خطی» داشت؛

عرضه ۶,۷۱۹ تنی محصولات "شاراک" طی هفته گذشته

افت حاشیه سود، تمام دغدغه
یک کارشناس صنعت پتروشیمی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

افت حاشیه سود، تمام دغدغه "پتروشیمی" نیست!

دادوستد حلال ۴۰۲ شرکت نفت ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
روز گذشته در رینگ بین الملل معامله شد؛

دادوستد حلال ۴۰۲ شرکت نفت ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

ارسال نظر