بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
آسان‌سازی سرمایه‌گذاری مردم در صندوق‌های سرمایه‌گذاری

امکان خرید و فروش واحد‌های ۱۶ صندوق سرمایه‌گذاری با اپلیکیشن سیگنال

امکان خرید و فروش واحد‌های ۱۶ صندوق سرمایه‌گذاری با اپلیکیشن سیگنال
با ایجاد امکان خرید و فروش واحد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری بر بستری واحد، مقایسه و سرمایه‌گذاری در آن‌ها آسان خواهد شد. سامانۀ سیگنال با همین هدف، چنین بستری را برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری فراهم آورده است و تا کنون ۱۶ صندوق سرمایه‌گذاری که اغلب از صندوق‌های پیشرو و برتر هستند، بر پلتفرم سیگنال قرار گرفته‌اند.
کد خبر : ۲۵۳۹۶۱

اپلیکیشن سیگنال+بورس نیوز



به گزارش بورس نیوز، کامیار نوربخش، مدیر سامانه سیگنال در نشست خبری «سیگنال و صندوق‌های سرمایه‌گذاری» گفت: با ابلاغ دستورالعمل سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر اینکه فین‌تک‌ها می‌توانند شاهراه ارتباطی مردم و صندوق‌های سرمایه‌گذاری باشند، سیگنال با سرعت، زیرساخت لازم را فراهم آورد و با گذشت تنها دو هفته از صدور این ابلاغ، امکان خرید و فروش واحد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری را مهیا کرد تا مخاطبان بتوانند از طریق سیگنال به راحتی و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری اقدام به خرید و فروش واحد‌های این صندوق‌ها کنند.

وی افزود: با این کار، دسترسی افراد جامعه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری آسان‌تر و راه برای توسعۀ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم فراهم خواهد شد. در حال حاضر بیش از ۳۰۰ صندوق سرمایه گذاری در کشور وجود دارد که هر کدام سایت مجزای خودشان را دارند. افراد برای انتخاب صندوق مناسب باید به تک‌تک این سایت‌ها سر بزنند، صندوق مورد نظرشان را انتخاب کنند، احراز هویت شوند و نام کاربری و رمز عبور بگیرند و فرایند ثبت‌نام را انجام دهند و اگر بخواهند در صندوق دیگری هم سرمایه‌گذاری کنند باید همۀ این کار‌ها را مجدد انجام دهند.

مدیر سامانه سیگنال گفت: سیگنال، پیش از این، اطلاعات کامل و نموداری همۀ صندوق‌های سرمایه‌گذاری را به صورت یکجا و یکپارچه در اختیار مخاطبان قرار داده بود تا سرمایه‌گذاری روی صندوق‌ها، با آگاهی کامل و به صورت مقایسه‌ای انجام‌پذیر باشد. همچنین رتبه‌بندی ماهانه صندوق‌های سرمایه‌گذاری با پانزده شاخص گوناگون و آموزش‌های مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری از دیگر اقدامات سیگنال در حوزۀ صندوق‌هاست.

کامیار نوربخش افزود: افزایش شمول مالی در بازار سرمایه، در گروی دو عاملِ افزایش آگاهی و افزایش دسترسی مردم به ابزار‌های سرمایه‌گذاری است. دو عاملی که اکنون در سامانه سیگنال جمع شده تا این سامانۀ طراحی‌شده توسط بخش خصوصی، به تنهایی تأثیر به سزایی در افزایش شمول مالی بازار سرمایه داشته باشد. امکان خرید و فروش آنلاین واحد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری محدود به سیگنال نیست و پیش از این نهاد‌های دیگری، بستر آنلاین خرید و فروش را فراهم آورده بودند، با این تفاوت که این نهاد‌ها فروشگاه آنلاین صندوق‌های خود هستند، اما سیگنال، اولین سوپرمارکت واقعی صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که واحد‌های همۀ صندوق‌های متقاضی را ارائه می‌نماید.

مدیر اپلیکیشن سیگنال تأکید کرد: از آنجا که سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه نیازمند تخصص، زمان و تجربۀ بالاست، توصیۀ صاحب‌نظران در ایران و جهان به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در این بازار است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری که اکنون تعدادشان به بیش از ۳۰۰ عدد رسیده است، بهترین بستر برای این سرمایه‌گذاری غیرمستقیم به حساب می‌آیند. هر صندوق دارای متخصصانی است که بر اساس رویکرد آن صندوق و شناخت از بازار بهترین سهام و اوراق را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند. مردم با خرید واحد‌های این صندوق‌ها، که تعداد یا نوع آن، هیچ برتری و تمایزی برای سرمایه‌گذار ایجاد نمی‌کند، می‌توانند به راحتی و بدون نگرانی در بازار سرمایۀ کشور به عنوان رکن رشد و توسعۀ اقتصادی کشور، سرمایه‌گذاری کنند.

نوربخش گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابتی که امکان خرید و فروش واحدهایشان در سامانۀ سیگنال وجود دار عبارتند از: صندوق‌های امین آشنا ایرانیان، حکمت آشنا ایرانیان، امین انصار، سامان، ملت، دوم اکسیر فارابی، پاداش سرمایه بهگزین، زمرد نوویرا ذوب‌آهن و تدبیرگران.

وی افزود: صندوق‌های سهم‌آشنا، تدبیرگران فردا، صبا، یکم اکسیر فارابی، آسمان یکم و یکم آبان از میان صندوق‌های سهامی و صندوق آسمان خاورمیانه به عنوان صندوق مختلط در سامانۀ سیگنال حضور دارند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر