بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
حقوقی‌ها پشت بازار را خالی نکنند/ عوامل تحریک‌کننده
امروز صبح خبری در خصوص افزایش اعتبار سهامداران ابلاغ شد که بر اساس این ابلاغیه، اعتبار‌ها از ۶۰ درصد به ۶۵ درصد خواهد رسید.
کد خبر : ۲۵۳۹۷۹

افزایش ۵ درصدی اعتبار سهامداران

پیام الیاس کردی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، درخصوص افزایش اعتبار سهامداران از ۶۰ درصد به ۶۵ درصد، بیان کرد: این پیام شاید از نظر عددی اتفاق خاصی برای سهامداران نباشد؛ اما سینگال مثبتی برای بازار سرمایه خواهد بود.

کردی ادامه داد: اخیرا هر روز در سازمان بورس اتاقی برگزار می‌شود که قصد آنان حمایت از بازار سرمایه بوده و نتیجه آنرا می‌توان به طور کاملا واضح در سهام فلزی مشاهده کرد؛ بنابراین این عملکرد عامل تحریک کننده‌ای برای برگشت اعتماد حقیقی‌ها به بازار و سیگنال مثبتی از طرف سازمان بورس است.


بیشتر بخوانید: افزایش میزان دریافت اعتبار سهامداران


کارشناس بازار سرمایه اذعان کرد: می‌توان گفت در بازار‌های مالی باید به همان مقدار که اجازه خرید وجود دارد، اجازه فروش نیز باشد که سهامداران در خرید و فروش آزاد باشند. البته در حال حاضر مسئله بسیار مهم برای بازار، بحث ارزش معاملات بوده که تا چهار هزار میلیارد تومان افزایش یافت و این نوید را می‌دهد که حتی با وجود عرضه کننده حقوقی، خرید نیز وجود خواهد داشت؛ بنابراین دست به دست شدن‌های بازار باعث می‌شود ناخودآگاه اتفاقات خوبی افتاده و بورس به تدریج رشد کند.

وی در تأکید بر لزوم حرکت بازار تصریح کرد: با وجود ارزنده بودن سهم ها، برای حرکت بازار سرمایه مقداری شتاب از گروه‌های مختلف گرفته می‌شود؛ اما در این صورت کلیت بازار می‌تواند مثبت و امیدوار کننده باشد، البته به شرطی که حمایت پر قدرتی صورت گیرد.

الیاس کردی در پایان خاطرنشان کرد: اگر این حمایت در مدت کوتاهی صورت بگیرد و سپس آن را رها کنند، نه تنها حقوقی‌ها تمایل بیشتری به فروش پیدا می‌کنند بلکه، کف شاخص کل دوباره شکسته خواهد شد. در نتیجه این حمایت باید هوشمندانه باشد، به این معنی که هر جایی از بازار عرضه احساس شد، پشت آن را خالی نکند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سهامداران از کدام سهم‌ها متضرر نمی‌شوند
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

سهامداران از کدام سهم‌ها متضرر نمی‌شوند

«وعده‌های پوچ» مقصر اصلی وضعیت
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

«وعده‌های پوچ» مقصر اصلی وضعیت "بورس"

اشتباه بزرگ فعالان بازار سرمایه در قیمت‌گذاری سهام
فعال قدیمی بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

اشتباه بزرگ فعالان بازار سرمایه در قیمت‌گذاری سهام

رشد
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز بیان کرد:

رشد "بورس" با پایداری نرخ بهره ۱۷درصد

ارسال نظر