بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
مدیر مالی "سکرد" در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

دولت، بزرگ‌ترین سرعت‌گیر شرکت‌های "بورس"

دولت، بزرگ‌ترین سرعت‌گیر شرکت‌های
دلیل عمده منفی بودن بورس، دخالت دولت در بخش خصوصی بوده، چرا که اجازه نمی‌دهد شرکت‌های خصوصی فعالیت خود را به صورت واقعی انجام دهند.
کد خبر : ۲۵۴۰۲۸

ابهام در گزارش شرکت ها؛ دلیل بر عدم رشد بازار

کیانوش زمانی مدیر مالی سرمایه گذاری استان کردستان در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص گزارش شرکت‌ها اظهار کرد: به نظر می‌رسد انتشار گزارش شرکت‌ها، تأثیری در روند بازارسرمایه نگذاشته که این واکنش، به دلیل عدم اعتماد مردم و سرمایه‌گذاران به‌وجود آمده است. در واقع می‌توان گفت اطلاعاتی که از شرکت‌ها منتشر می‌شود، به طور کامل شفاف نبوده و این واکنش بورس در صورتی بوجود آمده که بازارسرمایه آن‌ها را تأیید کرده است.

زمانی در ادامه اضافه کرد: این اطلاعات هر سال منتشر می‌شود اما؛ کماکان اتفاقات در بازارسرمایه برخلاف گزارش‌ها صورت می‌گیرد. در این راستا می‌توان گفت این عامل، مهم‌ترین دلیل مؤثر نبودن گزارش شرکت‌ها بر روند بازار سرمایه است.


بیشتر بخوانید: دوراهی دولت مقابل بورس؛ جبران اشتباه یا حمایت


وی با اشاره به وضعیت نامناسب سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه اذعان کرد: دلیل عمده منفی بودن بورس، دخالت دولت در بخش خصوصی بوده، چراکه اجازه نمی‌دهد شرکت‌های خصوصی فعالیت خود را به صورت واقعی انجام دهند که در غیر این صورت، خصوصی‌ها اجازه رشد خواهند داشت. البته دولت نه تنها در فعالیت شرکت‌های خصوصی، بلکه در روند بازار سرمایه نیز دخالت می‌کند.

مدیر مالی "وسکرد" در خصوص ارائه پیشنهاداتی برای بهبود روند بازار گفت: در جهت رشد بازار سرمایه می‌توان به برداشتن محدودیت پذیرش شرکت‌ها در بورس، توجه بیشتر به بازار سرمایه، عدم دخالت دولت در بخش خصوصی و... اشاره کرد. همچنین از لحاظ علمی در هر کشوری رشد بازار سرمایه رشد کشور را تضمین می‌کند؛ اما در ایران اینگونه نبوده که البته علت آن نامشخص است.

زمانی در پایان خاطرنشان کرد: اگر سرمایه گذاران در صنایع حیاتی، به خصوص صنعت خودروسازی که البته در حال حاضر سطح پایینی در کشور دارد، سرمایه گذاری کنند، می‌توانند حداقل کشور‌های همسایه را ساپورت کنند. همچنین سرمایه گذاری در صنعت کشاورزی می‌تواند برای بازار سرمایه و اقتصاد کشور مفید واقع شود. البته به نظر می‌رسد سرمایه گذاری در حوزه ملک، منفعت بیشتری از بورس خواهد داشت. در واقع با خرید ملک و زمین می‌توان مطمئن شد که کاهش آنچنانی تجربه نکرده، به طوری که می‌توان گفت قیمت آن روز به روز افزایش می‌یابد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دخالت‌های دولت در «سهام عدالت» و دیگر هیچ ...
دبیر فراکسیون سهام عدالت مجلس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

دخالت‌های دولت در «سهام عدالت» و دیگر هیچ ...

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"نقدینگی" کجاست؛ بانک یا صندوق بانک‌ها

دوراهی دولت مقابل بورس؛ جبران اشتباه یا حمایت
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

دوراهی دولت مقابل بورس؛ جبران اشتباه یا حمایت

ارسال نظر