بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
بانک تجارت با انتشار صورت‌های مالی ۹ ماهه نشان داد با رشد قابل توجه ۳۵ درصدی درآمد‌های عملیاتی همراه شده است
کد خبر : ۲۵۴۰۴۵

بانک تجارت+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، اگر چه سود خالص به دلیل عدم شناسایی سود تسعیر دارایی هی ارزی کاهش نشان می‌دهد، اما این پتانسیل قوی در بانک همچنان وجود داشته و با خبر احتمال تسعیر دارایی‌های ارزی بر مبنای ۹۰ درصد قیمت دلار نیمایی و یا سنا سبب شده تا بانک تجارت که یکی از سنگین‌ترین تراز‌های ارزی را دارد با اقبال همراه شود.



لازم به ذکر است، تاثیرات ارزی بانک تجارت در خصوص تسعیر ارز برای سال مالی قبل نزدیک به ۶۹۰۰ میلیارد تومان بوده یعنی به ازای هر سهم ۳۱ تومان پس تاثیرات این تسعیر ارز سود بانک را به کل متحول خواهد کرد
این امر در حالی صورت می‌گیرد که بانک در ۹ ماهه به سود عملیاتی ۶۵ ریالی هم رسیده و تا پایان سال رسیدن به سود ۱۰۰ ریالی عملیاتی نیز بعید نیست.

پس در نهایت توان سود سازی عملیاتی و سود تسعیر ارز در بانک تجارت چنان بالا می‌باشد که سهم با صف خرید میلیاردی و عرضه‌های اندکی همراه شده است که نشان می‌دهد سهم زیر ارزش ذاتی خود در حال معامله است.

همچنین، رشد ۹۴ درصدی سود کارمزد در ۹ ماهه به همراه جهش ۶۱۱ درصدی سود سرمایه گذاری‌ها نشان می‌دهد روند شتابان درآمد زایی بانک در تمامی زمینه‌ها با سرعت زیادی ادامه داشته و پس از شناسایی سود تسعیر ارز که احتمالا در صورت‌های مالی ۱۲ ماهه روی خواهد داد بانک با ثبت یک سود بالا به ارزش ذاتی خود خواهد رسید.

در حالی که طبق تحلیل‌ها هم تکنیکالی و هم بنیادی ارزش ذاتی بانک رنج قیمتی ۲۴۰ الی ۲۵۰ تومان قرار دارد قیمت سهام شرکت در سطوح پایینی قرار داشته و علت اقبال به سهم نیز همین دلیل است.

رشد قابل توجه ۳۵ درصدی درآمد‌های عملیاتی

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
شفافیت اقتصادی، اولویت انتخاب الکترونیک است
معاون مالی و اقتصادی انتخاب الکترونیک:

شفافیت اقتصادی، اولویت انتخاب الکترونیک است

توسعه همکاری بانک تجارت با پتروشیمی خلیج فارس
اخلاقی در دیدار با مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس تاکید کرد:

توسعه همکاری بانک تجارت با پتروشیمی خلیج فارس

انجام امور بیمه‌ای با ارائه خدمات الکترونیک بانکی تسهیل می‌شود
مدیرعامل بانک تجارت در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری این بانک و بیمه رازی:

انجام امور بیمه‌ای با ارائه خدمات الکترونیک بانکی تسهیل می‌شود

ارسال نظر