بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

آیا بورس فشار سنگین فروش را تجربه می‌کند!

آیا بورس فشار سنگین فروش را تجربه می‌کند!
در حال حاضر حقوقی‌ها به صورت دستوری از بازار حمایت می‌کنند که به نظر می‌رسد این حمایت‌ها تا ۲۲ بهمن ادامه داشته باشد.
کد خبر : ۲۵۴۰۵۱

حل کمبود نقدینگی بورس با گذر زمان/ با گذر زمان، نقدینگی وارد بورس می‌شود

جواد فلاحیان کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، مطرح کرد: ابلاغیه جدید سازمان بورس در خصوص افزایش اعتبار می‌تواند ورود جریان نقدینگی به بازار را آسان‌تر کرده، به‌طوری‌که می‌توان گفت در آینده تأثیر مثبتی در بازار سرمایه خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه تنها مشکل بازار، ورود نقدینگی بوده اظهار کرد: تجربه نشان داده که چنین مشکلی را فقط گذر زمان حل می‌کند؛ البته در صورتی که بورس در حالت عادی و متعادلی قرار داشته باشد. اگر بازار صرفا سمت خرید و یا فروش برود، رفتار هیجانی شکل می‌گیرد اما؛ وقتی بازار وضعیت متعادل سبز رنگی را به طور مداوم طی کند، اعتماد مردم مجددا به بورس برمی‌گردد.


بیشتر بخوانید: ۷ سوال برای رفع ابهام از "بورس"


کارشناس بازار سرمایه اذعان کرد: در بازگشایی‌ها و منع شدن قیمت‌ها می‌توان دید که ناظر بازار، سلیقه‌ای رفتار می‌کند که این عملکرد، باعث شده برخی اوقات سهامداران معترض شوند. در بخشی از فروش حقوقی‌ها نیز بحث تعهدات بازارگردانی بوده که طی چند روز اخیر، تعهدات فروش در اختیار آنان قرار گرفته و از حالت اجبار خارج شده است. البته در صورتی که فروش سهمی منجر به دستکاری در قیمت شود، قطعا برخورد جدی صورت گرفته و معاملات آن سهم مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

فلاحیان در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر حقوقی‌ها به صورت دستوری از بازار حمایت می‌کنند که به نظر می‌رسد این حمایت‌ها تا ۲۲ بهمن ادامه داشته باشد و در این صورت بازار سرمایه متعادل خواهد شد. در صورتی که این حمایت‌ها تداوم نیابد، امکان دارد از اواسط هفته آینده، بورس فشار فروش سنگینی را تجربه کند. همچنین با توجه به اینکه خبر‌های در خصوص برجام به گوش می‌رسد، به نظر می‌رسد صنایع بانک، خودرو، پتروشیمی و پالایشی پیشرو خواهند بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
حذف «دامنه نوسان»، طرحی خوب اما؛ بی‌محل
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌گو با بورس نیوز تاکید کرد:

حذف «دامنه نوسان»، طرحی خوب اما؛ بی‌محل

اعتماد با تئوری، توئیت و ابوالمشاغل‌ها به بورس برمی‌گردد؟
۱۰ فرمان خاندوزی برای بازاری که پاشنه آشیل تیم اقتصادی دولت شده؛

اعتماد با تئوری، توئیت و ابوالمشاغل‌ها به بورس برمی‌گردد؟

پیش‌شرطی برای رسیدن به بلوغ سرمایه‌گذاری
یک کارشناس بازارهای مالی در گفت‌گو با بورس نیوز تاکید کرد:

پیش‌شرطی برای رسیدن به بلوغ سرمایه‌گذاری

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
کجای کار حقوقی ها که هر روز با معاملات بی رونق تابلو سرگرم نوسانگیری هستن حمایت از بازار حساب میشه؟ شاخص کل هم با معاملات کم جون حقیقی ها فقط درجا میزنه!!
ناشناس
United States of America
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
درحال حاضر ی بازار ساختگی ودستوری که قبلا هم بود داره اداره میشه ،بازار ساز حقوقی از ی طرف صف خرید تشکیل میده از طرف دیگه با کد حقیقی صف فروش رنج فروش میزنیه آخه سهامدار خرد که ۸۰ الی ۹۰درصد سرمایه در عرص
این ۱۸ ماه از دست داده دیگه چطوری داره یکماه اندی داره میفروشه ،حالا هم که
چند هم درصد مثبت شده بازهم میفروشه ،اینها یا همان حقیقی خصولتی های
دلال‌ها واسطه ها که سال گذشته پول باد آورده،را به جیب زدند حالا هم پولهای
را برای زمین گیر کردن بازار چشم به اندک اندوخته مانده سهامدارن خرد را ،چپاول کنند ،پول که داری زور هم داری،،،،، دست اندرارکاران متولیان بورس
با این مافیای اقتصادی همراه هستند چون نقدینگی دارند کسی توان مقابله
با اینها ندارد ،،
اسماعیل
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
باسلام چرا به زور میخوان شاخص رو حفظ کنند و شاخص رو دستکاری کردن شاخص خدای حالا 500هزار هست چرا وچی سکد براشون ویا ملاک هست شاخص بالای یک میلیون باشه خداوکیلی 500هزار تست 18ماه است بورس ریخته چطورامکان داره از زمستان 98شاخص 550هزار بود تا مرداد99 رسید نزدیک به 3میلیون ظرف مدت 8ماه ولی حالا حدود 18ماه داره بورس منفی است تواین 18ماه سرهم جمع بزنی یک ماه بورس مثبت بوده یعنی 17ماه قرمز ولی می بینی شاخص بالای یک میلیونو دویست هزار است اقا با این زیانی که ما کردیم داریم روانی میشیم چون بااین سرمایه ای که ازمامانده تو بورس پشکل گوسفند هم دیگه نمیتونیم بخریم
علیرضا کهندل شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
خدا خیرتون بده وسلام