بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
رشد ۱,۰۹۹ درصدی صورت وضعیت پرتفوی بورسی "ومعادن"؛

بیشترین ارزش بازار "ومعادن" متعلق به سنگ‌آهن گل‌گهر بود

بیشترین ارزش بازار
سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در دی‌ماه ارزش بازار خود در بخش شرکت‌های بورسی را مبلغی بالغ‌بر ۱،۳۹۵،۸۸۸ میلیارد ریال اعلام کرد که در مقایسه با سال گذشته ۴۳ درصد افزایش ارزش بازار داشت.
کد خبر : ۲۵۴۱۱۲

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات "ومعادن" در گزارش فعالیت ماهانه خود منتهی به دی‌ماه سال جاری، مجموع سرمایه‌گذاری‌های خود در بخش شرکت‌های «بورسی» و «غیربورسی» را مبلغی بالغ‌بر ۱۵۴،۳۵۰ میلیارد ریال به ثبت رساند که این مبلغ نسبت به ماه گذشته افزایش نزدیک به یک درصدی را تجربه کرد.

شرکت "ومعادن" در دی‌ماه سال ۱۴۰۰ عمده‌ترین سرمایه‌گذاری را در حوزه شرکت‌های بورسی با مبلغ ۱۱۶،۴۰۹ میلیارد ریال به همراه داشت، بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‎گذاری در بخش شرکت‌های بورسی مربوط به «استخراج کانه‌های فلزی» با ۸۹،۲۴۸ میلیارد ریال بود که رشد ۴۵,۴۲۹ میلیارد ریالی (۱۰۴ درصد) را نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از خود بر جای گذاشت و جایگاه بعدی را نیز بخش «فلزات اساسی» با ۱۸،۴۹۱ میلیارد ریال از آن خود کرد.

بخش سرمایه‌گذاری در شرکت‌های «غیر بورسی» نسبت به ماه گذشته ۲ درصد افزایش پیدا کرد، عمده‌ترین سرمایه‌گذاری در خارج از بورس نیز متعلق به بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با ۲۱،۸۴۹ میلیارد ریال بود.

عملکرد ماهانه ومعادن+بورس نیوز


بیشتر بخوانید: درخشش «ومعادن» در ارزیابی صد شرکت برتر کشور


بر اساس این گزارش، "ومعادن" طی این دوره ماهانه و در بخش شرکت‌های «بورسی» ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های خود را برابر با ۱،۳۹۵،۸۸۸ میلیارد ریال به ثبت رساند و عمده‌ترین ارزش بازار دی‌ماه از سال جاری مربوط به «استخراج کانه‌های فلزی» با ۱،۱۷۲،۸۴۳ میلیارد ریال بود که رشد نزدیک به ۲ درصدی را در مقایسه با ماه گذشته به همراه داشت و نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز ۵۸ درصد افزایش یافت.

ارزش بازار سرمایه گذاری ومعادن+بورس نیوز

بر پایه این گزارش، همان‌طور که گفته شد سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در دی‌ماه ارزش بازار خود در بخش شرکت‌های بورسی را مبلغی بالغ‌بر ۱،۳۹۵،۸۸۸ میلیارد ریال اعلام کرد که در مقایسه با سال گذشته ۴۳ درصد افزایش ارزش بازار داشت.

بیشترین ارزش بازار "ومعادن" در صورت وضعیت پرتفوی بورسی مربوط به شرکت «سنگ‌آهن گل گهر» با ۴۸۲،۸۲۲ میلیارد ریال بود و در جایگاه بعد نیز شرکت ممعدنی و صنعتی چادرملو» با ۲۷۷،۳۵۵ میلیارد ریال قرار داشت که هر ۲ نسبت به ماه گذشته با رشد ارزش بازار روبه‌رو بوده‌اند.

شرکت "ومعادن" با سرمایه ثبت‌شده ۵۴,۹۰۰ میلیارد ریالی طی عملکرد ۱۰ ماهه سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۰ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی حاصل نکرد، شرکت در انتهای دی‌ماه چندین شرکت با بهای تمام‌شده ۱۱۶،۴۰۹ میلیارد ریال در پرتفوی بورسی خود داشت که با رشد ۱,۰۹۹ درصدی به مبلغ ۱،۳۹۵،۸۸۸ میلیارد ریال رسید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
عباس شفیعی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
باتوجه به اینکه ثبت افزایش سرمایه ومعادن زمان بر شد اعتماد سهامداران به این سهم کم شده و خیلی از پولهای سهامداران در این سهم بلوکه شده و نمیتوان نقد کرد لذا زمان بر شدن ثبت افزایش سرمایه را با توجیه به اطلاع سهامداران برسانند با تشکر