بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
مدیر واحد الگوریتمی شرکت تحلیلگر امید در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

وقتی دیواری کوتاه‌تر از الگوریتم نیست!

وقتی دیواری کوتاه‌تر از الگوریتم نیست!
اگر بعضی فعالان بازار سرمایه به جای بهانه تراشی و دنبال مقصر گشتن برای توجیه دلایل عدم رشد بازار سرمایه و تخریب معاملات الگوریتمی، به فکر بررسی ریشه ای مشکلات این بازار و انجام اقدامات مثبتی برای بازگرداندن آرامش به بازار باشند، قطعاً نتایج مثبت تری حاصل خواهد شد.
کد خبر : ۲۵۴۱۲۰

دیواری کوتاه تر از الگوریتم نیست

به گزارش بورس نیوز این روزها برخی فعالان بازار سرمایه بابت معاملات الگوریتمی گلایه دارند و معتقدند معاملات الگوریتمی مجال رشد بازار سرمایه نمی دهد و سازمان بورس باید هرچه زودتر تدبیری برای متوقف کردن معاملات الگوریتمی بیندیشد!

معین زرین‌خط مدیر واحد معاملات الگوریتمی شرکت تحلیلگر امید در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: با توجه به آن که معاملات الگوریتمی هنوز طرحی نوزاد در بازار سرمایه ماست و به لحاظ حجمی آنقدر زیاد نیست که بتواند روند بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار دهد به نظر می‌رسد انتقادات مطرح شده در این خصوص بی‌پایه و اساس باشد.

وی افزود: معامله‌گران الگوریتمی، نه رسانه ای در اختیار دارند و نه نهادی حامی آنان است؛ بنابراین تخریب فعالانه این حوزه کار دشواری نیست. سازمان بورس و اوراق بهادار هم به این نکته واقف است که حجم معاملات الگوریتمی در بازار سرمایه ما، حجم قابل توجهی نیست که بتواند روند بازار را تغییر دهد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: برخی فعالان بازار سرمایه روی نماد خاصی فقط به این دلیل که معاملات در محدوده صفر تابلو انجام شده، ادعا می‌کنند که معاملات الگوریتمی صورت گرفته است. حال آنکه این موضوع فقط به خاطر تلاش برخی حقوقی ها برای حمایت از سهم روی صفر تابلو باشد. فراموش نکنید که معامله گران الگوریتمی هم همچون سایر معامله‌گران بازار سرمایه، باید کارمزد معاملات را پرداخت کنند و اصلاً منطقی نیست که ادعا کنیم معامله گران الگوریتمی برای ۱ درصد بازده، اقدام به معامله با الگوریتم و نوسان‌گیری از سهم‌ها می‌کند.

زرین‌خط در پایان تاکید کرد: اگر بعضی فعالان بازار سرمایه به جای بهانه تراشی و دنبال مقصر گشتن برای توجیه دلایل عدم رشد بازار سرمایه و تخریب معاملات الگوریتمی، به فکر بررسی ریشه ای مشکلات این بازار و انجام اقدامات مثبتی برای بازگرداندن آرامش به بازار باشند، قطعاً نتایج مثبت تری حاصل خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"سازمان بورس" حاشیه نرود؛ کاسبان نوسان را معرفی کنید

دُم خروس هم بیرون زد
ساعت پنج و نیم عصر؛

دُم خروس هم بیرون زد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
آدم بدرد نخور
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
خب خدا رو شکر الگوریتمی ها به یک درصد سود پول نمیگن
بفرمایید تارگت شما چیه؟
وقتی نوسانات حول صفر درصد میچرخه کدوم دیوونه ای معامله‌گره؟
شما هم تو یکدرصد خوب میبرید و از همون 20 درصد ماهیانه تون(1+1+1...=20) هم موج درست میکنید و سودهای متقارن +5 و -5 رو شکار میکنید
بازار رو عصبانی میکنید و محتاج گشایش ، بعد به صید ماهی های درشت میپردازید
شرایط بازی باید برابر باشه اگه همه از سیستم های شما برخوردار بودند یک معامله هم انجام نمیشد چون هوش مصنوعی های تکاملی بتدریج میفهمن که بقیه رقبا هم باهوشند و به همین خاطر معامله نمیکنن ولی الان در حیاطر خلوت ایجاد شده برای خودتون جولان میدید و تازه رسانه هم میخواید، میخواید چی بگید؟ مظلوم دو عالم الگوریتم باز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۰
مرد حسابی دروغ به این بزرگی را چطور بیان میکنی؟در کشوری که همه کارها سنتی و دستی است چرا فقط معاملات بورس الگوریتم و رباتیک باشد که سرعت بالایی در ایجاد نوسان و تشکیل صف خرید و فروش دارد.یعنی فهم موضوع عرضه بی نهایت و یا تقاضای بی نهایت که باعث صف فروش و خرید می‌شوند سخته؟سهام حقوقی در مقایسه با حقیقی مثل بی نهایت است که باعث صف و اختلال بازار می‌شود.علت اینکه در یک روز صف منفی ۵ به صف مثبت ۵ یا بالعکس تبدیل می‌شود فقط کار رباته چون در سالهایی که بورس اینترنتی و مکانیزه نبود و اردر ها دستی نوشته می‌شدند از محالات بود در یک روز از منهای۵ تا مثبت۵ نوسان داشته باشیم‌.
آدم بدرد نخور
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
من دیروز یه نقد روی این پست گذاشتم که به کام اهل الگوریتم خوش نیومد و شما اون رو قرار ندادید
خواستم ازتون معذرت خواهی کنم