بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مدیرعامل شرکت "صدرا" در گفت‌وگو با بورس نیوز؛

کم نظیر بودن بازاریابی "صدرا" در ۶ ماه گذشته

علی زارعی: در ابتدای ورود به مجموعه صدرا قولی که دادم این بود که به‌صورت ویژه پروند‌ه‌های حقوقی و سنواتی را پیگیری کنم که تا زمان حال نیز در این زمینه توفیقاتی بسیار خوبی برای حل و فصل پرونده‌ها صورت گرفت.
کد خبر : ۲۵۴۲۱۲

کم نظیر بودن بازاریابی

علی زارعی مدیرعامل شرکت صدرا در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص مجموعه صدرا و امکانات آن در کشور چنین گفت: شرکت صنعتی دریایی ایران که نام آن‌ را اصطلاحاً با صدرا می‌شناسید یکی از قدیمی‌‎ترین صنایع کشورست که حدود ۵۳ سال قدمت داشته و در زمینه‌های کشتی‌سازی و ساخت‌وساز فراساحلی فعالیت می‌کند که مرکز استقرار کارخانه‌های شرکت در بوشهر است.

وی ادامهه داد: در جزیره صنعتی صدرا کارخانه کشتی‌سازی بوشهر و پایگاه عملیاتی-دریایی قرار دارد و در مجموعه دریای خزر نیز حدفاصل نکا و بهشهر کارخانه صدرا نکا را داریم که در آنجا نیز بحث فعالیت‌های ساخت و تعمیرات شناوری، ساخت دکل‌های حفاری صورت می‌پذیرد.

زارعی تاکید کرد: فعالیت شرکت در شمال کشور همان‌طور که گفته شد در زمینه ساخت و تعمیرات شناور‌ها بوده و در جنوب کشور نیز از ساخت و تعمیرات شناور‌های کوچک تا افراماکس فعالیت داریم، در حوزه‌های تجاری، صیادی، ساخت و تعمیرات نفت‌کش و کانتینر‌ها را انجام می‌دهیم، در حوزه فراساحلی نیز مهندسی، خرید، ساخت، نصب و راه‌اندازی سکو‌های فراساحلی نفت‌و‌گاز را انجام می‌دهیم.

۳۰ میلیارد تومان زیان انباشته «خصدرا» را بهبود یافت

وی افزود: در این مدت‌زمان اصرار بر شفاف‌سازی صورت‌های مالی و به‌موقع ثبت شدن اطلاعات در کدال داشته‌ایم، در آخرین مباحث مالی که در سامانه کدال به‌روز شد صورت مالی ۹ ماهه منتهی به آذرماه ۱۴۰۰ بود که تقریباً ۴۶۱,۸۳۴ میلیون ریال سود محقق کرده‌ایم که در ازای هر سهم ۱۸ ریال سود داشته‌ایم، در این دوره با کاهش زیان انباشته مواجه بوده‌ایم که از ۴۳۶ میلیارد تومان به ۴۰۶ میلیارد تومان رسیده که کاهش ۳۰ میلیارد تومانی را در این دوره ۹ ماهه داشته‌ایم.

توسعه پارس شمالی یکی از مهم‌ترین اهداف

زارعی با اشاره به اهداف شرکت برای سال‌ آتی نیز اینگونه بیان کرد که امیدواریم برای سال ۱۴۰۱ در طرح‌های توسعه‌ای و پروژه‌های بزرگی سهم داشته باشیم؛ مهم‌ترین طرح‌هایی که در کشور قابل‌ بحث و توسعه است، طرح توسعه پارس شمالی بوده که فرصتی مناسب بوده و این طرح برای کشور ضرورت دارد چراکه با توجه به مباحثی که در حوزه تأمین گاز و اُفت فشار پارس جنوبی وجود دارد، در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم که با فعال شدن طرح توسعه پارس شمالی، صدرا در این پروژه نیز همکاری داشته باشد زیرا مجموعه صدرا آمادگی خود را طی نامه‌ای به وزارت نفت اعلام کرده تا بتواند در این پروژه حضور پررنگی داشته باشد.

مدیرعامل "خصدرا" درادامه بیان کرد: بحث طرح فاز پارس جنوبی که موضوع ساخت ۱۰۰ فروند شناور خدماتی است که درواقع طراح و ایده این موضوع از مجموعه صدرا بوده که آن را در اختیار دولت قرار داده‌ و در حال رایزنی هستیم که بتوانیم آن را فعال کنیم، با فعال شدن این موضوع کارخانه‌های کشتی‌سازی هم می‌توانند فعال به کار شوند و آورده‌‎ی مهمی برای کشور داشته باشد.

اسکراپ شناورها و یک توافق بزرگ

زارعی گفت: بحث دیگری که در دولت مطرح کرده‌ایم، بحث اسکراپ شناورهاست که این طرح آماده و ارائه‌شده، امیدواریم این طرح در کشور عملیاتی شود و ظرفیت خوبی برای اسکراپ شناور‌ها وجود دارد، توافقاتی با مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی شکل‌ گرفت که رویکرد مثبتی در این مجموعه وجود دارد و در مجموع این شرکت که از پتانسیل‌های بزرگ نظام هست، توافقات بسیار خوبی با آن‌ها انجام‌شده و امیدوار هستیم که در آینده نزدیک به عقد قرارداد تبدیل شود و همان‌طور که در سامانه کدال هم اعلام شد یک تفاهم‌نامه با مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی داشته‌ایم که به‌شدت پیگیر این موضوع هستیم که ان‌شاءالله منتهی به قرارداد شود و بتوانیم در زمینه ساخت شناور‌های موردنیاز مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی همکاری داشته باشیم.

وی ادامه داد: در کشتیرانی خزر و در جنوب کشور ادامه پروژه افرا ماکس را به همراه داریم که از ۴ فروند افرا ماکس، ۲ فروند آن تکمیل‌ شد که فروند اول آن تحویل داده شد و فروند دوم نیز تا اوایل اسفندماه برای تست‌های دریایی و تحویل به کارفرما اعزام می‌شود، کشتی افرا ماکس سوم را شروع کرده‌ایم که در موضوع مهندسی پیشرفت داشته و مراحل اجرایی را بلافاصله بعد از تحویل کشتی دوم شروع می‌کنیم.

مدیرعامل "خصدرا" اضافه کرد: وضوع دیگر طرح و توسعه مربوط به میدان رشادت در خلیج‌فارس است، ۴ سکوی میدان رشادت علی رغم وقفه‌ی چندساله‌ای که در آن وجود داشت با تدابیر و پیگیری‌های سهامدار عمده و شرکت نفت فلات قاره این قرارداد فعال شد و طرح توسعه رشادت در حال پیگیری است که سکو‌ها به سمت تکمیل‌شده می‌روند، ۲ سکو در جزیره صدرا در حال تکمیل شدن است و ۲ سکو نیز در دریا نصب‌شده که باید عملیات تکمیل اجرایی آن انجام شود.

وی گفت: از سوی دیگر، شرکت در مناقصات مربوط به جکت فاز ۱۱، جکت میدان بلال که در آن مناقصه شرکت کرده‌ایم، این‌ موضوعات طرح‌های عمده و پرو‌ژه‌های کلانی هستند که در حال دنبال کردن آن‌ها هستیم، موضوعات دیگری هم وجود دارد در خصوص شناور‌های پایلوت، امداد و نجات، راهنما که در حال پیگیری آن از سازمان بنادر هستیم که در مناقصات مربوط شرکت کنیم.

روند تکمیلی پروژه سکوهای ۱۰  گانه

زارعی خاطرنشان کرد: سکو‌های پارس جنوبی یکی از پروژه‌های بزرگ و خاص کشور بود که به‌صورت هم‌زمان ۱۰ سکو در مجموعه صدرا ساخته شد که در کشور این هم‌زمانی و اجرای این حجم از عملیات کاری در حوزه آب‌شور واقعاً بی‌نظیر و بی‌سابقه بود که صدرا توانست از عهده این موضوع برآید و رکورد‌های بسیار خوبی را هم در زمینه‌های ساخت ۱۰ سکو از خود باقی گذاشت.

وی ادامه داد: سکو‌ها طی ۲ الی ۳ سال گذشته مراحل محل نصب و راه‌اندازی آن انجام شد و از مجموع ۱۰ سکو تاکنون ۹ سکو تحویل کارفرما داده شد و یکی از آن‌ها باقی‌مانده که آن‌هم به دلیل شرایط جوی و مشکلاتی که بود نتوانستیم آن را تحویل دهیم و آن یک سکو نیز ظرف ۲ الی ۳ ماه آینده عملیات تحویل به کارفرما انجام خواهد شد.

کم نظیر بودن بازاریابی

توسعه میدان گازی بلال

درواقع آن چیزی که در مناقصه توسعه میدان گازی بلال برنده شدیم، مناقصه عملیات مهندسی، خرید کالا، ساخت، حمل و نصب جکت چهارپایه میدان نفتی بلال است که با رقم حدود ۱۵,۸۸۸ میلیون دلار در مناقصه برنده شده‌ایم، کار آن ابلاغ‌شده و عملیات اجرایی آن نیز شروع‌شده و دوستان در مجموعه مهندسی در حال مهندسی هستند و مطابق برنامه زمان‌بندی‌شده در حال پیشروی هستیم و همکاری خوبی در مجموعه مهندسی، اجرا و کارفرمایی وجود دارد.

خبر خوش برای سهامداران

در این روز‌های بازار سهام مقداری سخت است که بخواهیم خبر خوش بدهیم، امیدوار هستیم که وضعیت با رویکردی که دولت داشته و تدابیری که ریاست محترم جمهوری و وزیر اقتصاد دارند بتوانند سر و سمانی به این موضوع بدهند اما؛ آنچه وظیفه ما در مجموعه صدراست این قول را به سهامداران می‌دهیم به‌صورت ویژه مسائل اخذ پروژه‌های جدید و بازاریابی را انجام دهیم که بتوانیم درواقع پروژه‌های جدید را فعال و آورده‌ای برای مجموعه داشته باشیم، حجم بازاریابی در ۶ ماه گذشته شاید نسبت به سال‌های گذشته در مجموعه صدرا بی‌سابقه و کم‌نظیر بوده است.

پیگیری مطالبات و پرونده‌های سنواتی که از گذشته موجود بوده و متأسفانه این موضوعات از سالیان گذشته دامن‌گیر مجموعه بوده و حتی قبل از واگذاری به قرارگاه خاتم‌الانبیا و قبل از ورود سهامداران عمده گریبان گیر صدرا بود.

در ابتدای ورود به مجموعه صدرا قولی که دادم این بود که به‌صورت ویژه پروند‌ه‌های حقوقی و سنواتی را پیگیری کنم که تا زمان حال نیز در این زمینه توفیقاتی بسیار خوبی برای حل و فصل پرونده‌ها صورت گرفت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
پرتو بیرق
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
بنده خودم متاسفانه از ورودیهای ۹۹ بورس هستم که ناآگاهانه و از طریق معرفی دوستان وارد سهم خصدرا شدم ولی بنده این سهم را حتی برای دشمن هم معرفی نمی کنم ، دلیل اولش مجموعه قرارگاهی بودن سهم است ، کلا در مجموعه خاتم الانبیا سود و زیان مطرح نیست ، بیشتر از آبدارچی تا مدیرعامل منتظر حقوق سر ماه هستند ، چون برای شرکت زحمتی نکشیدند و خصوصا مدیر پروژه ها که به جای تخصص باید نیروی رسمی سپاه باشند و نیز هزینه های مازاد در قرارگاه که شرکتهای خصوصی گرفتارش نیستند ، هزینه های روحانیون ، حفاظت ، عقیدتی و ...دلیل دوم اشتباهی بودن این سهم زیان انباشته است و مدیر عامل محترم افتخار می کند برای سهم در طول ۹ ماه ۱۸ زیال سود ساخته و افتخار دیگرش این است که سهمو از ۱۰۰۰ تومان به ۱۸۰ تومان رسانده . خسته نباشی دلاور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
یک مشکلی که داریم،این اسن که ازمدیرعامل،تاآبدارچی،این شرکت،همه گی حقوق بگیرهستندوهمین قدرکه حقوق سرماه جفت وجورشودبرایشان کفایت می کندحالا قیمت سهم هرچقدرپائین رفت اصلاًبرایشان اهمیتی نداردودیگراینکه حالت مدیرعامل حالت شترمرغ،میگی بارببر،میگه مرغم،میگی بپرمیگه شترم،میگی کی میریم بازاراول میگه دست قرارگاهست،میگیم باقرارگاه تماس بگیربگوبازار اول چی شدمیگه قرارگاه،بخودماواگذارکرده...اصلاًهیچ اشاره ائی هم به سندجزیره نکرد واصلاًنگفت که مرحله فاز۱۱درچه مرحله ائی قرارداه؟؟؟؟؟ به خیلی ازسوالات پاسخ نداد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۳
هر شرکتی که سپاه وارد اون بشه مثل موریانه میخورش و حسابی زیانده میشه و البته ورشکسته و صدرا هم از این شرکتهای ورشکسته شده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳
... و .... حقوقی را داره این سهم و هیچ کس پاسخگوی این فضاحت یکی دوسال گذشته نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
آقای زارعی، به جای فرار از پاسخگویی و مقصر جلوه دادن بازار برای این ریزش وحشتناک سهم از پارسال تا الان، باید توضیح بدید که کی و چه گروهی پشت این فضاحت و ظلم آشکار به سهامدارای مظلوم این سهم هستن؟؟
کم نبودن سهم هایی که مدیریتشون شرافت و غیرت به خرج دادن و از پارسال تا حالا سهمشون را حمایت کردن و حتی بازده مثبت داشتن بر خلاف شما و مسوولای بی غیرت قرارگاه که همچین زیان سنگینی را تحمیل کردید به سهامدار
حمید صادق زاده
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
مادرم دعایی داشت که می گفت الهی خدا اولاد به شما بدهد مثل مثل خودتان. یعنی رفتار و اعمالتون به خودتون برگرده الهی.
خدایا، اگر عدالتی هست که هست به مقدسات قسمت می دهم که رفتار و اعمال و نیات این افراد مسئول از تصمیم گیرنده و اجرا کننده را به زودی زود به خودشان و زندگیشان برگردان. آمین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
قرارگاه اسمش روشه، قرارگاه هست و نظامی فکر میکنه، وقتی یه لشگر میره تو منطقه جنگی اردو میزنه و قرارگاه درست میکنه به فکر آباد کردن اون منطقه نیست، مثلا نمیاد اونجا درخت و جنگل بکاره، نمیاد ساختمون و مدرسه و زیرساخت درسته کنه، اومده بجنگه و بره، شده برای جنگیدنش خاک اونجا رو خاکستر میکنه تا پیروز بشه، حالا حساب کنید قرارگاه اومده تو صدرا خیمه زده، کار خودشو میکنه و تهش اگر صدرا نابود هم شد مهم نیست.