بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

"برجام" و P/E شرکت‌های بورسی

بازار بیشتر در انتظار نتیجه برجام بوده که ایران چه امتیازاتی کسب کرده و چه تأثیری بر وضعیت دلار، معاملات بورسی، سیستم بانکی و سایر صنایع خواهد گذاشت.
کد خبر : ۲۵۴۳۵۰

بازار سرمایه چشم انتظار نتیجه مذاکرات

امیرعباس کریم زاده کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به حجم معاملات به نظر می‌رسد بازار بیشتر در انتظار نتیجه برجام بوده که ایران چه امتیازاتی کسب کرده و چه تأثیری بر وضعیت دلار، معاملات بورسی، سیستم بانکی و سایر صنایع خواهد گذاشت.

وی در ادامه افزود: در صورتی که با رفع تحریم ها، منشأ درآمد‌های نفتی افزایش یابد، به احتمال زیاد فشار مالیاتی در حوزه‌های مختلفی مانند پتروشیمی و همچنین نرخ بیمه محصولات صادراتی، هزینه‌های حمل پتروشیمی و ... کاهش می‌یابد؛ بنابراین می‌توان گفت حذف برجام، P/E بازار را افزایش داده و در کل خبر مثبتی برای بورس خواهد بود.


بیشتر بخوانید: زنگ «ریزش بورس» را زود به‌صدا درآوردیم!


کریم‌زاده در خصوص قیمت‌گذاری دستوری بیان کرد: در حال حاضر یکی از معضل‌های اصلی بورس مربوط به مکانیزم قیمت‌گذاری دستوری بوده که می‌تواند فضای بورس را از جنبه مثبت خارج کرده و به سمت فضای منفی و قرمز حرکت دهد. در واقع نرخ فروش محصولات در بازار باید به گونه‌ای باشد که جوابگوی افزایش هزینه‌ها باشد.

این کارشناس بازار در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین مکانیزم بازار سرمایه باید بر اساس عرضه و تقاضا باشد نه اینکه دستوری و توسط دولت تعیین شود. در واقع قیمت گذاری دستوری، وضعیت نرخ فروش را به گونه‌ای تعیین کرده که افزایش هزینه‌ها را جبران نمی‌کند. دولت باید به سمتی برود که فقط سیاست گذار و ناظر بوده و دخالتی در فرآیند قیمت گذاری بازار سرمایه نداشته باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
آیا بورس فشار سنگین فروش را تجربه می‌کند!
در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

آیا بورس فشار سنگین فروش را تجربه می‌کند!

۷ سوال برای رفع ابهام از
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

۷ سوال برای رفع ابهام از "بورس"

در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

"بورس" با ریسک بالا به ارزندگی رسید!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
نخودی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲
این چه جمله خبطیه که تکرار میشه
"بنابراین مکانیزم بازار سرمایه باید بر اساس عرضه و تقاضا "
الان که بصورت اعمال نفوذ و دستوری قیمت کالاها به اوج خودشون رسیده یه عده ای دائم دارن این جمله رو تکرار میکنند
کاسب این بحران فقط دولته و بس
همه چی از جمله ارزاق و مایحتاج رو با اعمال نفوذ و ایجاد حباب تا پیک قیمت بالا برده و دم از مکانیزم بازار زدن یه عده ای فقط همیار دولت شدن رو تداعی میکنه
همین الان دولت اعمال نفوذ برای کاهش قیمتها نکنه برای مردم یا افزایش ثروت یا جبران مافات رو نکنه و رها کنه، این وضعیت میشه نقطه آغاز و قیمت تثبیت شده
دولت باید به میزانی که مردم رو شریک بدهی ها و کسورات خودش کرده(چاپ پول و اوراق بهادار و دستکاری معاملات بورسی) جبران مافات کنه و بعد از نرم شدن وضعیت معیشت و درآمد مردم آنوقت بازار رو رها کنه