بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
بهای هر اونس طلا از ۱۸۱۰ دلار گذشت
بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۱۰ دلار و ۲۶ سنت رسید در حالی که ابتدای معاملات تا سطح ۱۸۱۴ دلار و ۹۱ سنت هم پیش رفته بود.
کد خبر : ۲۵۴۳۵۴

قیمت طلا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۱۰ دلار و ۲۶ سنت رسید در حالی که ابتدای معاملات تا سطح ۱۸۱۴ دلار و ۹۱ سنت هم پیش رفته بود. همچنین قیمت طلای آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸۱۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.



استفان اینس، از شرکت مدیریت دارایی SPI در این باره می‌گوید: "بزرگترین بخش تورم در حال حاضر، فراتر از مسائل زنجیره تأمین، قیمت نفت است؛ و این یک مشکل است به همین دلیل دیگر مهم نیست که نرخ‌های بهره چقدر بالا باشد. طلا اندکی وضعیت دفاعی پیدا کرده و پی برده که ما ممکن است در وضعیت ابرتورمی قرار بگیریم.

قیمت‌های نفت روز دوشنبه افزایش یافت و نفت برنت به بالاترین حد از اکتبر سال ۲۰۱۴ رسید.

بازار‌های سهام آسیا پس از آنکه داده‌ها، اشتغال گسترده در ایالات متحده نگرانی‌ها را در مورد اقتصاد جهانی کاهش داد سیر نزولی به خود گرفتند.

آمار تورم ژانویه آمریکا قرار است روز پنج شنبه منتشر شود و نرخ بالا می‌تواند به برنامه‌های بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره سرعت ببخشد؛ به خصوص پس از انتشار گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی که نشان داد اقتصاد آمریکا در ژانویه ۴۶۷ هزار شغل جدید ایجاد کرده است.

براساس گزارش رویترز، شمش به عنوان پوششی در برابر تورم و ریسک‌های ژئوپلیتیکی در نظر گرفته می‌شود، اما افزایش نرخ‌ها هزینه فرصت نگهداری شمش‌های غیر بازده را افزایش می‌دهد.

طلا همچنین با ادامه تنش بین غرب و روسیه بر سر اوکراین حمایت شد. دو مقام آمریکایی روز شنبه گفتند روسیه حدود ۷۰ درصد از قدرت رزمی را که برای حمله به اوکراین نیاز دارد در اختیار دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر