بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد.

ارزندگی سهم‌های "بورس" در گوشه رینگ!

ارزندگی سهم‌های
می‌توان گفت برخی سهم‌ها در حالت ارزنده قرار گرفته؛ اما بدلیل اینکه اعتماد مردم و سهامداران در بورس از بین رفته، ارزندگی آن معنایی نخواهد داشت.
کد خبر : ۲۵۴۳۷۱

ارزندگی بازار سرمایه آبکی است

مریم محبی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، بیان کرد: قیمت گذاری دستوری همیشه در تمامی بازار‌ها امری دخالت کننده محسوب شده و می‌تواند بازار آزاد را نیز تحت تأثیر خود قرار دهد؛ بنابراین نمی‌توان به قیمت‌گذاری دستوری در بازارسرمایه نگاه مثبتی داشت.

وی در خصوص ارزندگی بازار سرمایه اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط می‌توان گفت برخی سهم‌ها در حالت ارزنده قرار گرفته؛ اما بدلیل اینکه اعتماد مردم و سهامداران در بورس از بین رفته، ارزندگی آن معنایی نخواهد داشت. در واقع وقتی پولی برای خرید وجود نداشته و نقدینگی جدیدی وارد بورس نمی‌شود، ارزنده بودن بازار در اولویت اول قرار نمی‌گیرد.


بیشتر بخوانید: رشد بورس، تحلیلی نیست؛ دستور صادر می‌شود


کارشناس بازار سرمایه در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط، اولویت اول در بازار سرمایه برگشت اعتماد سرمایه گذاران و نقدینگی به بورس بود که به نظر می‌رسد این اولویت نیز از بین رفته است. همچنین در خصوص مشکل عرضه و تقاضا در بازار می‌توان گفت تنها راه حل این است که، مداخله‌های دولتی و نهادی از بین رفته و بازار مسیر عادی خود را طی کند. این اقدام باید به گونه‌ای باشد که اساس قیمت گذاری در بورس مبتنی بر عرضه و تقاضای واقعی شود.

محبی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر به نظر می‌رسد هنوز راهکار‌های حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مشخص نیست؛ اما می‌توان گفت منجر به افزایش قیمت تمام شده بسیاری از کالا‌ها شده که به طور قطع در سودآوری صنایع نیز تأثیر می‌گذارد. البته قیمت آزاد به محصول نهایی نیز باید تعلق گیرد که باعث می‌شود ارزش جایگزینی شرکت‌ها در بلند مدت افزایش پیدا کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر