بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت نباید در تمام حوزه‌های صنعتی دخالت کند

دولت نباید در تمام حوزه‌های صنعتی دخالت کند
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت نباید در تمام حوزه‌های صنعتی دخالت کند؛ بلکه کار دولت، حمایت، هدایت و نظارت بر این بخش‌ها است. دولت می‌تواند با ایجاد فضای رقابتی از بخش‌هایی که پتانسیل بالایی دارند حمایت کند.
کد خبر : ۲۵۴۴۲۴

صنعت خودرو+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، عزت الله اکبری تالار دشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره حمایت از حقوق مصرف کننده خودرو اظهار کرد: نگاه کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم راستا با سخنان مقام معظم رهبری است. دخالت‌های دولت باعث می‌شود بخشی از صنعت رانتی شده و بخش دیگر به حال خود رها شود.



وی افزود: ظرفیت کشور به حدی است که توانایی تولید هر نوع کالایی در کشور وجود دارد. اگر فضای حوزه تولید رقابتی و با همکاری شرکت‌های دانش بنیان فعالیت‌های علمی انجام شود این امر محقق خواهد شد.

تالارپشتی ادامه داد: برای تدوین یک نقشه راه جامع و درست از انجمن‌های قطعه‌سازی و صنایع خودروسازی داخلی و خارجی دعوت شد تا این مشکلات برطرف شود.

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: دولت نباید در تمام حوزه‌های صنعتی دخالت کند؛ بلکه کار دولت، حمایت، هدایت و نظارت بر این بخش‌ها است. دولت می‌تواند با ایجاد فضای رقابتی از بخش‌هایی که پتانسیل بالایی دارند حمایت کند.

وی در ادامه اظهار کرد: خودرو‌هایی که توسط خودروسازان بخش خصوصی روانه بازار می‌شود کیفیت مناسبتری دارد به همین دلیل دولت باید از محبت بی دریغ نسبت به شرکت‌های خودرو ساز دست بردارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید از ایجاد رانت هم جلوگیری کند، گفت: دولت اگر قصد دارد مشکلات شرکت‌های خودروساز را با سیاست‌گذاری بهبود بخشد، راه حل درستی نیست. بنابراین، کسی حق ندارد برای مردم تعیین تکلیف کند. باید به کمک حذف قیمت‌گذاری دستوری بین خودروساز‌های کشور رقابت ایجاد کرد تا مشکل کیفیت محصولات برطرف شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر