بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
قراردادهای بلندمدت برای تأمین پایدار مواد اولیه ذوب‌آهن اصفهان را دستور کار داریم
تنظیم قراردادهای بلندمدت برای تأمین پایدار مواد اولیه از معادنی که با این کارخانه همخوان هستند و همچنین اکتشافات جدید را در دستور کار داریم.
کد خبر : ۲۵۴۴۹۶

وجیه اله جعفری معاون وزیر صمت و رئیس هیأت عامل ایمیدرو+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، وجیه اله جعفری معاون وزیر صمت و رئیس هیأت عامل ایمیدرو در حاشیه سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران به خبرنگار ما گفت:

نوع ماده اولیه موردنیاز تولید در ذوب‌آهن اصفهان اختصاصی است و برخی از معادن کشور آن را دارا هستند. سال گذشته تلاش کردیم با ذوب‌آهن یک بسته تأمین مواد اولیه آماده کنیم که هنوز هم پیگیر آن هستیم تا بتوانیم برای تأمین مواد اولیه این کارخانه مادر صنعتی برنامه‌ریزی عملیاتی داشته باشیم.

وی افزود: تنظیم قراردادهای بلندمدت برای تأمین پایدار مواد اولیه از معادنی که با این کارخانه همخوان هستند و همچنین اکتشافات جدید را در دستور کار داریم.

رئیس هیأت عامل ایمیدرو تصریح کرد: معدن ققنوس به سازمان صمت استان و معاونت امور معدنی برمی‌گردد اما ایمیدرو هم به‌عنوان سازمان توسعه‌ای هر کمک و حمایتی که بتواند برای تأمین پایدار مواد اولیه ذوب‌آهن و جلوگیری از تعطیلی معدن داشته باشد، انجام می‌دهد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ما تلاش داریم در بخش‌هایی که محدوده‌های معدنی فعال وجود دارد از طریق پهنه‌ها، پروانه اکتشاف، قرارداد خرید تضمینی بین واحدهای خصوصی و ... عمل کنیم چرا که تنها به یک روش نباید اکتفا کرد که این موضوع هم نیازمند هماهنگی است.

وی اظهار داشت: برقراری مجدد مصوبه هیأت وزیران مبنی بر اختصاص یک‌میلیون و ۷۵۰ هزارتن سنگ‌آهن به این شرکت را پیگیر هستیم که انشاء... به‌زودی انجام می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر