بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
ترکیب صندوق‌های صدرنشین‌ مختلط، تغییر کرد
این صندوق‌ها اسفندماه را هم با خروج نقدینگی آغاز کردند و نگاهی به روند ورودی و خروجی پول به صندوق‌های مختلط حاکی از آن است که ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این صندوق‌ها پر کشید تا ارزش کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط به ۲ هزار و ۸ میلیارد تومان برسد.
کد خبر : ۲۵۵۲۲۴

ترکیب صندوق‌های -صدرنشین‌ مختلط تغییر کرد

به گزارش بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط پرداخته‌شده است.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه، فصلی آن‌ها اشاره کرده، همچنین میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه شده است.

این صندوق‌ها اسفندماه را هم با خروج نقدینگی آغاز کردند و نگاهی به روند ورودی و خروجی پول به صندوق‌های مختلط حاکی از آن است که ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این صندوق‌ها پر کشید تا ارزش کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط به ۲ هزار و ۸ میلیارد تومان برسد.

ترکیب صندوق‌های -صدرنشین‌ مختلط تغییر کرد

یک صندوق دیگر نیز سبز شد

بر اساس این گزارش، با نگاهی به آمار هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط می‌توان مشاهده کرد که تنها ۴ صندوق از مجموع ۲۰ صندوق، عملکردی منفی را از خود برجای گذاشتند.

بر همین اساس، صندوق «توسعه پست بانک» با ۱.۸۷ درصد تحت مدیریت "کارگزاری بانک توسعه صادرات" نخستین صندوق سبزپوش این هفته بود و در ادامه صندوق «مختلط کاریزما» با ۱.۶ درصد تحت مدیریت "سبدگردان کاریزما" قرار داشت.

اما از آن سوی جدول و در بخش عملکرد منفی‌ها نیز می‌توان به صندوق‌هایی نظیر، صندوق «مشترک سپهر آتی» با ۰.۳ منفی تحت مدیریت "تامین سرمایه سپهر" و صندوق «مشترک پارس» با ۰.۲۴ درصد منفی تحت مدیریت "سبدگردان آبان" و صندوق «نیکوکاری میراث ماندگار پاسارگاد» با ۰.۰۹ درصد منفی تحت مدیریت "مشاور سرمایه کذاری ارزش پرداز آریان" اشاره داشت که وضعیت مطلوبی را در این هفته از خود برجای نگذاشتند.

یک صندوق از سرخی ماهانه درآمد

نگاهی به عملکرد ماهانه این صندوق‌ها نشان می‌دهد که عملکرد ماهانه این صندوق‌ها به نسبت به هفته گذشته کاملا تغییر کرده و 2 صندوق سبز در این لیست دیده می‌شود.

در بالای جدول صندوق‌های «توسعه پست بانک» با ۵.۹۱ درصد مثبت تحت مدیریت "کارگزاری بانک توسعه صادرات" قرار گرفت و در ادامه دومین صندوق نیز بر اساس عملکرد ماهانه، صندوق «زیتون نماد پایا» با ۵.۱۱ درصد مثبت تحت مدیریت "مشاور سرمایه گذاری ترنج" و صندوق‌های «کارگزاری بانک تجارت» با ۴.۰۶ درصد مثبت تحت مدیریت "تامین سرمایه کاردان" به چشم می‌خورد.

از بخش انتهایی جدول نیز می‌توان اشاره‌ای به نام صندوق‌هایی همچون، صندوق «مشترک مدرسه کسب و کار صوفی رازی» با ۴.۱۱ درصد منفی تحت مدیریت "سبدگردان مفید"، صندوق «توسعه ممتاز» با ۳.۸۵ درصد منفی تحت مدیریت "سبدگردان مفید" و صندوق «مشترک نیکی گستران» با ۰.۱۶ درصد منفی تحت مدیریت "مشاور سرمایه گذاری نیکی گستر" اشاره داشت.

فقط سبزی بر تن ۳ صندوق بود

بهترین عملکرد سه ماهه را نیز صندوق «سپهر اندیشه نوین» با ۱.۵ درصد مثبت تحت مدیریت "تامین سرمایه نوین" داشته و پس‌ازآن صندوق «زیتون نماد پایا» با ۱.۲۸ درصد مثبت تحت مدیریت "مشاور سرمایه گذاری ترنج" قرارگرفته و از سوی دیگر، ضعیف‌ترین عملکرد نیز به صندوق «تجربه ایرانیان» تحت مدیریت "کارگزاری بانک آینده" با منفی ۱۱.۰۶ درصد عملکرد رسید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عملکرد ماهانه
کماکان "کارگزاری بانک آینده" تلخ‌ترین تجربه فصلی مختلط‌ها؛

عملکرد ماهانه "سبدگردان مفید" در زیرتیغ ماهانه

ارسال نظر