بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
پیش بینی قیمت ۱۳۰ دلاری برای نفت
ریستاد انرژی اعلام کرد درگیری بین روسیه و اوکراین یک میلیون بشکه در روز نفت خامی را که از طریق اوکراین و دریای سیاه منتقل می‌شود تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند قیمت نفت را به ۱۳۰دلار در هر بشکه برساند.
کد خبر : ۲۵۵۲۴۱

قیمت نفت+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، ریستاد انرژی اعلام کرد درگیری بین روسیه و اوکراین یک میلیون بشکه در روز نفت خامی را که از طریق اوکراین و دریای سیاه منتقل می‌شود تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند قیمت نفت را به ۱۳۰دلار در هر بشکه برساند.



بر این اساس، ریستاد انرژی اعلام کرد حمله روسیه به اوکراین قیمت نفت را به ۱۳۰ دلار در هر بشکه می‌رساند و مصرف‌کنندگان را با قیمت بالاتر بنزین و صورت‌حساب‌های بالاتر برق مواجه می‌کند.

جاراند ریستاد، مدیرعامل شرکت مشاوره ریستاد انرژی گفت: درگیری بین روسیه و اوکراین بلافاصله ۱میلیون بشکه در روز نفت خامی را که از طریق اوکراین و دریای سیاه منتقل می‌شود تحت تأثیر قرار می‌دهد و عرضه نفت در بلندمدت را هم مختل می‌کند. واقعیت این است که قیمت‌های بالاتری منتظر اروپا و کل دنیاست.

قیمت نفت خام در روز پنجشنبه برای اولین‌بار از ۲۰۱۴ به‌دنبال ورود نیرو‌های روسیه به خاک اوکراین تا بیشتر از ۱۰۰ دلار در هر بشکه افزایش یافت و آمریکا و متحدانش را وادار کرد روسیه را تحریم کنند.

ریستاد عقیده دارد توقف کامل صادرات گاز روسیه چندان محتمل نیست، اما ۸ درصد از عرضه گاز روسیه به اروپا از طریق اوکراین صورت می‌گیرد. گاز روسیه ۳۰ درصد از کل تقاضای اروپا را تأمین می‌کند و فعلاً منابع جایگزینی برای پر کردن جای خالی آن وجود ندارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر