بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
چین گشایش اعتبار اسنادی دلاری را برای روسیه متوقف کرد
با اعلام تحریم روسیه توسط آمریکا دولت چین به بانک‌های دولتی این کشور شامل بانک صنعت و تجارت چین ICBC و بانک چین BC که رتبه اول و چهارم بزرگترین بانک‌های دنیا را یدک می‌کشند، گفت که گشایش اعتبار اسنادی دلاری را برای روسیه متوقف و اعتبارات صرفا به یوان باشد!
کد خبر : ۲۵۵۳۱۶

چین گشایش اعتبار اسنادی دلاری را برای روسیه متوقف کرد

به گزارش بورس نیوز، با اعلام تحریم روسیه توسط آمریکا دولت چین به بانک‌های دولتی این کشور شامل بانک صنعت و تجارت چین ICBC و بانک چین BC که رتبه اول و چهارم بزرگترین بانک‌های دنیا را یدک می‌کشند، گفت که گشایش اعتبار اسنادی دلاری را برای روسیه متوقف و اعتبارات صرفا به یوان باشد!

دلیل چرخش چین به سوی غرب ناشی از بازار بزرگ صادراتی این کشور‌ها و الزام به اتصال به سیستم دلار و دسترسی به فناوری بوده که برای چین مهمتر از روسیه است!

در دنیای امروز بدون مشارکت بانک‌های بزرگ در تامین مالی طرح‌ها و اخذ فاینانس بلندمدت الزامی بوده و در غیر این صورت، فعالیت‌های مالی محدود به انتقال پول نقد و تجارت می‌شود و قطع همکاری بانک‌های بزرگ با روسیه مشکل آفرین است.

کامودیتی در دوره قبلی برجام 

بانک‌های کوچک همکاری با ایران را آغاز کرده اما بانک‌های بزرگ به بازار ایران وارد نشدند، در نتیجه فعالیت تامین مالی بلندمدت شکل نگرفت و خروجی برجام صرفا منجر به تجارت و رشد واردات شد.

امید است دولت با تکیه بر سابقه قبلی، بر ورود بانک‌های بزرگ به بازار ایران در دوره جدید توافق، تاکید ویژه نماید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
قیمت ۱۹ ارز بدون تغییر ماند
بر اساس اعلام بانک مرکزی؛

قیمت ۱۹ ارز بدون تغییر ماند

نرخ ۲۳ ارز افزایش یافت
با اعلام بانک مرکزی؛

نرخ ۲۳ ارز افزایش یافت

ارسال نظر