بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
«سبدگردان فارابی» چهارگانه گرفت/ رخت سرخ از سالانه‌ها پر کشید
صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت در دومین هفته اسفندماه نیز روند ورود نقدینگی را سوق به مثبت ثبت کردند و با ۲ هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان ورود نقدینگی ارزش کل درآمد ثابت‌ها به ۳۹۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان برسد.
کد خبر : ۲۵۵۵۲۸

«سبدگردان فارابی» چهارگانه گرفت/ رخت سرخ از سالانه‌ها پر کشید

به گزارش بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت پرداخته‌شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک‌ساله آن‌ها اشاره کرد.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت در دومین هفته اسفندماه نیز روند ورود نقدینگی را سوق به مثبت ثبت کردند و با ۲ هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان ورود نقدینگی ارزش کل درآمد ثابت‌ها به ۳۹۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان برسد.

«سبدگردان فارابی» چهارگانه گرفت/ رخت سرخ از سالانه‌ها پر کشید«سبدگردان فارابی» چهارگانه گرفت/ رخت سرخ از سالانه‌ها پر کشید«سبدگردان فارابی» چهارگانه گرفت/ رخت سرخ از سالانه‌ها پر کشید«سبدگردان فارابی» چهارگانه گرفت/ رخت سرخ از سالانه‌ها پر کشید«سبدگردان فارابی» چهارگانه گرفت/ رخت سرخ از سالانه‌ها پر کشید

۵ صندوق قرمز بودند اما؛ سبز‌ها جانی نداشتند

روند سبزی برای صندوق‌های با درآمد ثابت، آنچنان قدرتمند نبود و ۵ صندوق در بخش قرمز قرار گرفتند و روند سبزی ملایمی را در بازار مشاهده کردیم.

در نخستین صندوق باید اشاره داشت که «دوم اکسیر فارابی» با ۹۹.۵۸ درصد مثبت تحت مدیریت "سبدگردان فارابی" اشاره داشت که و پس از آن صندوق «نیکوکاری ورزشی پرسپولیس» با ۲ درصد مثبت تحت مدیریت "ُسبدگردان سهم آشنا" و صندوق «مشترک صنعت و معدن» با ۰.۸۳ درصد مثبت تحت مدیریت "کارگزاری بانک صنعت و معدن" قرار داشتند.

در انتهای جدول نیز صندوق «سپهر خبرگان نفت» با بازدهی ۱.۰۴ منفی تحت مدیریت "مشاور سرمایه گذاری امین نیکان آفاق" و صندوق «سپید دماوند» با بازدهی ۰.۴۴ منفی تحت مدیریت "تامین سرمایه دماوند" و البته «نگین رفاه» با بازدهی ۰.۲۸ منفی تحت مدیریت "کارگزاری بانک رفاه کارگران" قرار گرفته است.

«دوم اکسیر فارابی» به صدر ماهانه آمد

بهترین عملکرد ماهیانه را صندوق «دوم اکسیر فارابی» با ۹۸.۹۳ درصد بازدهی مثبت تحت مدیریت "سبدگردان فارابی" و «نیکوکاری ورزشی پرسپولیس» با ۲.۴۵ درصد بازدهی تحت مدیریت "سبدگردان سهم آشنا" یه خود اختصاص دادند.

همچنین ضعیف‌ترین بازدهی ماهانه صندوق «ارمغان فیروزه آسیا» با ۰.۰۱ درصد بازدهی مثبت تحت مدیریت "سبدگردان توسعه فیروزه" بود و پس از آن، صندوق «اعتماد داریک» با عملکرد ۰.۲۷ مثبت تحت مدیریت "سبدگردان داریک پارس" و صندوق «سپید دماوند» با عملکرد ۰.۲۷ مثبت تحت مدیریت "تامین سرمایه دماوند" قرار دارد.

«کارگزاری بانک صنعت و معدن» به قعر عملکرد میان‌مدت و بلندمدت

بهترین عملکرد سه‌ماهه را صندوق «دوم اکسیر فارابی» با بازدهی ۱۰۰.۶ درصد مثبت داشته و بدترین عملکرد فصلی را هم مانند عملکرد ماهانه، صندوق «مشترک اندیشه فردا» با بازدهی مثبت ۶.۴۲ درصد منفی تحت مدیریت "مشاور سرمایه کذاری ارزش پرداز آریان" به خود اختصاص داد.

بهترین عملکرد سالیانه را صندوق «دوم اکسیر فارابی» با ۱۱۳.۸۹ درصد و «نیکوکاری ورزشی پرسپولیس» با ۴۷.۹۶ درصد و صندوق «با درآمد ثابت کوثر یکم» تحت مدیریت "کارگزاری آبان" با ۲۵.۰۶ درصد قرار گرفته‌اند.

نکته مهم این بخش آنجاست که صندوق «پیشگامان سرمایه نوآفرین» با ۱.۴۹ درصد مثبت تحت مدیریت "مشاور سرمایه فراز ایده نو آفرین تک" در انتهای لیست سالانه نشسته و پس از آن صندوق «مشترک صنعت و معدن» به چشم می‌آید که از لحاظ عملکرد سالانه نیز در دومین جایگاه انتهایی لیست با بازدهی ۵.۰۲ درصد مثبت قرار گرفته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ورود ۲,۹ همت نقدینگی به درآمد ثابت‌ها
تنها ۴ صندوق در این هفته سرخ بودند؛

ورود ۲,۹ همت نقدینگی به درآمد ثابت‌ها

"نهال" تامین سرمایه نوین، تنها در قعر عملکرد سالانه؛

"اکسیر" فرمول صدرنشینی درآمد ثابت‌ها را کشف کرد

ارسال نظر