بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
۵۴۸ میلیارد تومان از صندوق‌های سرمایه‌گذاری کم شد
ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام در هفته منتهی به ۱۳ اسفند ۱۴۰۰، با خروج ۵۴۸ میلیارد تومانی همراه شد تا ارزش این صندوق‌ها به ۴۹ هزار و ۳۶۸ میلیارد تومان برسد.
کد خبر : ۲۵۵۵۴۰

۵۴۸ میلیارد تومان از صندوق‌های سرمایه‌گذاری کم شد

به گزارش گروه مطالعات بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام پرداخته‌شده است.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک‌ساله آن‌ها اشاره کرد.

ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام در هفته منتهی به ۱۳ اسفند ۱۴۰۰، با خروج ۵۴۸ میلیارد تومانی همراه شد تا ارزش این صندوق‌ها به ۴۹ هزار و ۳۶۸ میلیارد تومان برسد.

۵۴۸ میلیارد تومان از صندوق‌های سرمایه‌گذاری کم شد۵۴۸ میلیارد تومان از صندوق‌های سرمایه‌گذاری کم شد۵۴۸ میلیارد تومان از صندوق‌های سرمایه‌گذاری کم شد۵۴۸ میلیارد تومان از صندوق‌های سرمایه‌گذاری کم شد۵۴۸ میلیارد تومان از صندوق‌های سرمایه‌گذاری کم شد

۲۶ صندوق سبزپوشی را لمس کردند

صندوق «آوای سهام کیان» با عملکرد ۱.۷۲ درصد مثبت با مدیریت "مشاور سرمایه‌گذاری پرتو آفتاب کیان" در صدر لیست بهترین‌ها قرار داشت و پس از آن، صندوق «سهم آشنا» با عملکرد ۱.۳۵ درصد مثبت با مدیریت "سبدگردان سهم آشنا" و صندوق «مشترک گنجینه ارمغان الماس» با عملکرد ۱.۳ درصد مثبت با مدیریت "سبدگردان الماس" به‌عنوان بهترین عملکرد‌ها جای گرفته بودند.

همچنین، ضعیف‌ترین بازدهی هفتگی را هم صندوق «واسطه گری مالی یکم» با ۵.۹۹ درصد منفی تحت مدیریت "تامین سرمایه بانک مسکن" به خود اختصاص داد؛ در رتبه‌های بعدی این صندوق‌ها نیز می‌توان به صندوق‌های «بانک دی» با ۲.۸۷ درصد منفی تحت مدیریت "کارگزاری بانک دی" و صندوق «پاداش سرمایه پارس» با ۲.۵۳ درصد منفی تحت مدیریت "سبدگردان پاداش سرمایه" اشاره کرد.

۱۴ صندوق در جمع سبز‌های ماهانه/ قعرنشین‌ها تکان نخوردند

در پایه این گزارش می‌توان اشاره داشت که در بررسی ماهانه این صندوق‌ها تعداد ۱۴ صندوق در جمع سبزپوش‌ها قرار گرفتند.

صندوق «مشترک گنجینه ارمغان الماس» با عملکرد ۳.۱۶ درصد مثبت با مدیریت "سبدگردان الماس" در صدر لیست ماهانه نشسته و صندوق «واسطه گری مالی یکم» با عملکرد ۲.۱۷ درصد مثبت با مدیریت "تامین سرمایه بانک مسکن" در جایگاه بعدی قرار دارد.

با نگاهی به ضعیف‌ترین‌های این گروه صندوق‌ها در بخش ماهانه باید اشاره کرد که صندوق «مشترک نو اندیشان» با ۶.۶۱ درصد منفی تحت مدیریت "کارگزاری نواندیشان بازارسرمایه" به خود اختصاص داد؛ در رتبه‌های بعدی این صندوق‌ها نیز می‌توان به صندوق «مشترک پیشرو» با ۶.۴ درصد منفی تحت مدیریت "سبدگردان مفید" و صندوق «مشترک پیشتاز» با ۵.۹۲ درصد منفی تحت مدیریت "سبدگردان مفید" به ترتیب قعرنشینان ماهانه نام گرفته‌اند.

در سه ماه عملکرد صندوق‌ها؛ ۳ سبز پوش!

با نگاهی به بازه سه ماهه صندوق‌ها نیز می‌توان دریافت که در صدر این لیست تنها ۳ صندوق سبزپوش وجود داشت و صندوق «واسطه گری مالی یکم» با عملکرد ۹.۷۱ درصد مثبت تحت مدیریت "تامین سرمایه بانک مسکن" جای گرفته بود.

در انتهای جدول سه ماهه نیز می‌توان به  صندوق «مشترک نو اندیشان» با ۱۶.۰۱ درصد منفی تحت مدیریت "سبدگردان نواندیشان نفیس"، صندوق «مشترک امین آوید» با ۱۵.۸۹ درصد منفی تحت مدیریت "تامین سرمایه امین" و صندوق «مشترک پیشرو» با ۱۳.۲ درصد منفی تحت مدیریت "سبدگردان مفید" حضور دارند.

«صندوق بانک دی»، کماکان قعرنشین‌ها سالانه

در یک سال منتهی به ۱۳ اسفندماه سال ۱۴۰۰ بهترین عملکرد سالیانه را صندوق «مشترک پیشتاز» تحت مدیریت "سبدگردان مفید" و «پالایشی یکم» تحت مدیریت "تامین سرمایه نوین" به ترتیب با ۲۵.۴۴ و ۲۴.۳۶ درصد بازدهی مثبت به خود اختصاص داده‌اند.

صندوق‌های «بانک دی» و «مشترک نو اندیشان» نیز به ترتیب با ۲۶.۹۹ و ۲۳.۳۸ درصد بازدهی منفی، ضعیف‌ترین بازدهی‌های یک‌ساله را داشته‌اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر