بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۶
در مجمع عادی بطور فوق العاده سالیانه عنوان شد:

حضور سرمایه گذاری صنعت نفت در پروژه ها ی عمرانی کشور

نظر به نیاز بسیار زیاد کشور به دکلهای حفاری، (حداقل 50 دکل خشکی و 8 دکل دریایی) اقدامات لازم در خصوص تامین منابع لازم از طریق عقد قرارداد با نفت و اخذ پیش پرداخت و فاینانس خارجی و استفاده از حساب ذخیره ارزی صورت گرفته است
کد خبر : ۲۵۵۸۱

جلسه مجمع عادی بطور فوق العاده سالیانه شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت در محل هتل انقلاب راس ساعت 10صبح مورخ 88.7.26 با حضور بیش از 61 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای مصطفی خاکی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان وحیدی فرد و خانبانی و با دبیری آقای یحیی زاده کامل شد. همچنین نماینده موسسه حسابرسی هشیار بهمند نیز درجلسه مجمع حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای احمد نصیری و بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.


تصویب صورتهای مالی شرکت منتهی به 87.12.30

تقسیم 53 ریال سود خالص به ازای هر سهم

انتخاب موسسه حسابرسی هشیار بهمند به عنوان حسابرس و بازرس قانونی

انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی و کثیر الانتشار


نگاهی به اهم فعالیت های شرکت در سال 1387


پروژه تامین خوراک پالایشگاه بندرعباس

سوابق طرح : قرارداد پروژه تامین خوراک پالایشگاه بندرعباس از طریق جزیره قشم برای مدت 15 سال و قابل تمدید برای دوره های بعد، در شهریورماه 1384 نهایی گردید و به امضاء طرفین (شرکت پالایش نفت بندرعباس و شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت) رسید. این پروژه اولین پروژه بصورت B.O.O در صنعت نفت می باشد و طی آن نفت خام از طریق تاسیسات دریایی SBM و خطوط انتقال دریایی و خشکی در جنوب قشم به مخازن ذخیره انتقال و سپس از طریق خط انتقال خشکی و دریایی دیگری به پالایشگاه نفت بندرعباس پمپ می گردد.


افزایش سرمایه شرکت مهندسی و خدمات نفت کاو ژرف

با توجه به پروژه های موجود در شرکت و همچنین بازسازی دو دکل خشکی که هم اکنون یکی از آنها برای شرکت نفت مناطق مرکزی مشغول بکار می باشد با توجه به عقد قرارداد دیگری باشرکت نفت فلات قاره ایران بزودی آغاز به کار خواهد کرد. سرمایه ثبت شده شرکت مهندسی و خدمات نفت کاو ژرف از مبلغ 40 میلیارد ریال به 60 میلیارد ریال افزایش یافت.

سایر اقدامات انجام شده طی سال مورد گزارش:

پروژه عربین کانال که پروژه ای دولتی محسوب می گردد توسط دولت امارات متحده عربی و شرکت دولتی Limitless L.L.C برای ایجاد کانالی بطول 80 کیلومتر در قلب بیابانهای دبی احداث می گردد این کانال از یک طرف در جنوب غربی Palm Jebel Ali و از طرف دیگر در جنوب غربی Dubai Marina به خلیج فارس متصل می گردد. در حال حاضر 20 هکتار از اراضی اطراف کانال خریداری و مطالعات جامع و طراحی های مهندسی پروژه توسط مشاوران کارفرما به اتمام رسیده و در فاز اول خاکبرداری کانال صورت می گیرد . با توجه به گستردگی پروژه، کارفرما طرح را به پنج بخش تقسیم نموده که هر بخش آن در حدود چهار میلیارد درهم برآورد می گردد.

شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت با تنظیم قرارداد مشارکت با یک شرکت هندی، اماراتی که سالها در پروژه های ساخت و ساز در امارات متحده عربی مشغول به فعالیت می باشند، انجام پروژه را در بخش دوم کانال به میزان 200 میلیون متر مکعب عهده دار خواهد شد. در حال حاضر ماشین آلات مورد نیاز پروژه (Bucket Wheel Excavator) که از کشور آلمان توسط شرکت پتروکام خریداری ، بازسازی و به کشور دبی حمل شده اند.


بررسی ومطالعه پروژه های مختلف در جهت توسعه و گسترش فعالیت های سرمایه گذاری شامل :


دکلهای حفاری-دریایی و خشکی

پروژه خرید دکلهای دریایی و خشکی: نظر به نیاز بسیار زیاد کشور به دکلهای حفاری، (حداقل 50 دکل خشکی و 8 دکل دریایی) اقدامات لازم در خصوص تامین منابع لازم از طریق عقد قرارداد با نفت و اخذ پیش پرداخت و فاینانس خارجی و استفاده از حساب ذخیره ارزی صورت گرفته است.البته در مناقصه یک دکل دریایی و دو دکل خشکی هر یک به مدت 5 سال به ترتیب با شرکت نفت فلات قاره ایران و مدیریت اکتشافات برنده شدیم که اجرای آن در سال 87 آغاز شده است



ایجاد مشارکت در پروژه ترمینال نفتی قشم

نظر به تنگناهای موجود در خصوص تامین منابع و با توجه به سود مناسب این پروژه جهت تسریع در اجرا، بهره برداری، حدود 47 درصد از پروژه به شرکت سروش امید پارسیان با سرمایه گذاری حدود 100 میلیون دلار بعنوان آورده در حال واگذاری می باشد. البته تعیین قیمت کلیه موارد فوق از طریق برگزاری مناقصه قبلاً مشخص شده است.پیش بینی می شود اقدامات اخیر باعث سرعت در ساخت و احداث ترمینال نفتی گردد


فعالیتهای انجام یافته در شرکتهای تابعه:


شرکت مهندسی و خدمات نفتکاو ژرف

حفاری جهت دار HDD تا بحال بوسیله شرکتهای خارجی صورت می گرفت با اجرای پروژه عبور 11 خط از رودخانه بهمن شیر به ارزش نهایی 53.8 میلیارد ریال توسط شرکت مهندسی و خدمات نفتکاو ژرف ، برای اولین بار در ایران بصورت 100 درصد ایرانی انجام گردید. در سال 1387 موفق به انعقاد 3 قرارداد به ارزش 60.1 میلیارد ریال با مجموعه های مختلف نفت گردیده که طی مدت 2 سال بایستی انجام شوند.


شرکت خدمات مهندسی نفتگران

این شرکت با مشارکت CNPC (شرکت ملی نفت چین) مجری طرح توسعه میدان نفتی مسجد سلیمان است. هدف از اجرای این طرح افزایش ظرفیت تولید این میدان به میزان 25.000 بشکه در روز می باشد .در راستای اجرای طرح تا کنون 10 حلقه از 17 حلقه چاه در منطقه شمالی میدان (North Flank) حفاری شده که یک واحد فرآوری و نمک زدایی نیز در این منطقه احداث خواهدشد.


شرکت ره گستر نفت

این شرکت در سال مورد گزارش پس از به پایان رسانیدن پروژه های قبلی و در دست اجرا از قبیل اتوبان تهران-قم ، اتوبان بهشت زهرا و راههای داخلی واحد توسعه نیشکر و همچنین تحویل موقت پروژه تثبیت 400 هکتار از اراضی عسلویه که با 25 درصد افزایش منظور در قرارداد، رقم آن بالغ بر 185.000.000.000 ریال گردید، اجرای پروژه بازیافت سرد و روکش محور بیجار دیواندره که در سه قطعه از این مسیر بطول 3 و 5 و 15 کیلومتر اتمام و تحویل گردید. پروژه فرودگاه لاوان در اواسط سال 1386 به مبلغ 105.8 میلیارد ریال با شرکت نفت فلات قاره ایران منعقد گردید که هم اکنون با پیشرفت 40 درصد ادامه دارد.

پروژه گرمسار به میزان 92 میلیارد ریال منعقد که تا بحال 35 درصدپیشرفت داشته است.


شرکت سوخت رسانی و خدمات فرودگاهی اوج

شرکت سوخت رسانی اوج در سال 1380 جهت ارایه خدمات سوخت رسانی به هواپیماها در فرودگاههای مختلف تاسیس گردید این شرکت در سال 1383 در پی برگزاری مناقصه جهت سوخت رسانی در فرودگاه امام خمینی (ره) برنده شد. بر اساس این قرارداد از زمان انتقال کلیه پروازها بین الملل به فرودگاه امام خمینی (ره) تا 15 سال بصورت انحصاری مسئول سوخت رسانی در این فرودگاه خواهد بود.

ظرف سال گذشته بصورت میانگین روزانه 850 هزار لیتر سوخت رسانی شده است همچنین این شرکت تاکنون موفق به دریافت تاییدیه از سوی IFQP وابسته به IATA در خصوص کیفیت سوخت مقررات ایمنیف تجهیزات و نحوه عملیات اجرایی سوخت رسانی نیز شده است


برنامه های آتی شرکت 

در جهت سیاستهای کلی شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت مبنی بر گسترش فعالیت در زمینه فعالیتهای نفتی و گسترش صنایع بالادستی نفت و از طرفی خروج از سرمایه گذاریهای غیر مرتبط با این استراتژی، برنامه های آتی هیات مدیره در سال 1388 بشرح ذیل می باشد:

اجرای پروژه تامین خوراک پالایشگاه بندرعباس و شروع عملیات اجرای ساخت ترمینال با استفاده از منابع حاصل از افزایش سرمایه و فاینانس و مشارکت و همچنین گسترش ترمینال نفتی در زمینه افزایش حجم ذخیره سازی نفت خام قشم و همچنین انجام خدمات بانکرینگ

توسعه ناوگان حفاری با عنایت به برنده شدن در مناقصه تامین یک دکل دریایی به مدت پنج سال برای شرکت نفت فلات قاره ایران که می بایست منابع لازم برای ساخت این دکل فراهم گردد.در این خصوص ضمن پیگیری و اخذ وام از حساب ذخیره ارزی در بانکهای صنعت و معدن و پارسیان یک تفاهم نامه فیمابین با شرکت نفت فلات قاره ایران ،نیکو، سرمایه گذاری صنعت نفت و شرکت سازنده انگلیسی جهت ساخت یک دکل قابل افزایش تا 4 دکل امضاء شده است. خرید دو دکل خشکی و اضافه کردن به ناوگان حفاری شرک مهندسی و خدمات نفتکاو ژرف از برنامه های آتی این شرکت می باشد که در این خصوص یک دکل خریداری و هم اکنون در یارد شرکت در اهواز می باشد.

نظر به اینکه پروژه تامین خوراک پالایشگاه بندرعباس برای اولین بار در حوزه نفت بصورت B.O.O انجام می شود و با عنایت به تجربه حاصل از این قرارداد این شرکت مطالعاتی را در خصوص امکان اجرای خطوط لوله گاز نهم، تشکیل کنسرسیوم به رهبری شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت و ارایه پیشنهاد به شرکت ملی گاز و همچنین برگزاری چندین جلسه با EU و شرکت ساینوپک جهت فایناس نمودن این خط صورت پذیرفته است.

با عنایت به تجربه این شرکت در خرید و فروش فرآورده های نفتی که از سال 1378 با سوآپ بیش از 250 هزار تن گازوئیل آغاز گردید و با توجه به نیاز روز افزون کشورهای عراق، افغانستان و ارمنستان و امکان سوآپ فرآورده های نفتی و با توجه به امضاء تفاهم نامه با یک شرکت فرانسوی که وظیفه خرید و انتقال تا مرز ایران را تقبل نموده پیش بینی می شود تجارت فرآورده های نفتی گسترش یابد.

نظر به امضاء قرارداد و نهایی شدن انجام خدمات حفاری در کشور لیبی و همچنین بازسازی و آماده نموده کلیه تجهیزات و ماشین آلات موجود در لیبی پیش بینی می شود انجام خدمات حفاری درسال 1388 انجام پذیرد و این مشکل چندین ساله نفت مرتفع گردد.

متمرکز نمودن خریدهای خارجی در سطح هلدینگ و گسترش خدمات OIIC بین الملل نه تنها برای شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت بلکه برای صنعت نفت و معرفی OIIC بین الملل بعنوان یک بازوی" P" برای پروژه ها



لینک سایت شرکت


اشتراک گذاری :
ارسال نظر