بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
راه‌اندازی قراردادهای آتی و فیوچرز متانول با همکاری تاپیکو/ عرضه‌اولیه‌های جدید شستا
مدیرعامل شرکت سرمایه گذرای صباتامین گفت: قراردادهای آتی و فیوچرز متانول نیز با همکاری تاپیکو برای اولین بار راه‌اندازی شد و سعی بر این است که در حوزه ای که به بورس انرژی ارتباط پیدا می کند ابزارهای پوشش ریسک مثل قرارداد آتی فعال باشد.
کد خبر : ۲۵۵۸۲۷

میرطاهر+بورس نیوز

سید محمدجواد میرطاهر، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صبا تامین در گفت‌وگو با بورس نیوز، اظهار کرد: شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و صباتامین در نظر دارد تا عرضه‌اولیه شرکت‌های تابعه‌ "شستا" را در اولین فرصت انجام دهد.

وی افزود: این شرکت در این انتظار نشسته تا شرایط بازار سرمایه بهبود یافته تا شرکت‌هایی که مراحل پذیرش آنها طی شده است را بتوانیم در اسرع وقت در بازار سرمایه عرضه کنیم.



مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین درخصوص معاملات قرارداد آتی بورس انرژی ادامه داد: مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و صبا تامین همواره سعی بر این داشته که پیشقراول برای عرضه‌های جدید به نفع بازار سرمایه باشند.

وی اضافه کرد: قراردادهای آتی و فیوچرز متانول نیز با همکاری تاپیکو برای اولین بار راه‌اندازی شد و سعی بر این است که در حوزه ای که به بورس انرژی ارتباط پیدا می کند ابزارهای پوشش ریسک مثل قرارداد آتی فعال باشد. فعال بودن ابزارهای پوشش ریسک در قراردادهای آتی منجر به این می شود که خریداران بتوانند برای آینده انتخاباتی که در حوزه قیمت گذاری خواهند داشت، برنامه ریزی کنند.

میرطاهر گفت: خریداران قرارداد آتی متانول و نفتا می توانند افراد مختلفی باشند. قاعدتا وقتی بورس انرژی این موضوع را راه اندازی کرده ابتدا خریداران سمت حوزه های داخلی خواهند بود و در ادامه این بازار با توسعه بیشتری پیش رو خواهد شد و خریداران متنوعی را تجربه خواهند کرد.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر