بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
«پلی‌اتیلن سبک خطی» درآمدزاترین محصول پتروشیمی امیرکبیر
حجم معامله محصول «پلی‌اتیلن سنگین اکستروژن ۳ EX» در پایان هفته منتهی به ۲۰ اسفندماه ۳ هزار تن اعلام شد و با توجه به مقدار تقاضای به ثبت رسیده طی این هفته تمام این محصول تا به فروش رسید.
کد خبر : ۲۵۵۸۸۵

پتروشیمی امیرکبیر + بورس نیوز

به گزارش گروه کالایی بورس نیوز، شرکت پتروشیمی امیرکبیر در هفته‌ای که گذشت با ۴ محصول خود وارد معاملات بورس کالا شد و این محصولات شامل «پلی‌اتیلن سنگین فیلم ۵ EX، پلی‌اتیلن سنگین اکستروژن ۳ EX، پلی‌اتیلن سبک فیلم H ۲۴۲۰، پلی‌اتیلن سبک خطی AA ۰۲۰۹» می‌شود.

در هفته منتهی به ۲۰ اسفندماه سال جاری ۳ هزار تن از محصول «پلی‌اتیلن سنگین اکستروژن ۳ EX» در بورس کالا به عرضه گذاشته شد و این مقدار عرضه در مقایسه با هفته گذشته با ۵۰۰ تن رشد همراه بود، مقدار تقاضایی که "شکبیر" برای فروش این محصول طی هفته گذشته دریافت کرد ۴,۷۷۰ تن بود که با افزایش تقاضا در مقایسه با هفته گذشته همراه بود.

حجم معامله محصول «پلی‌اتیلن سنگین اکستروژن ۳ EX» در پایان هفته منتهی به ۲۰ اسفندماه ۳ هزار تن اعلام شد و با توجه به مقدار تقاضای به ثبت رسیده طی این هفته تمام این محصول تا به فروش رسید، مقدا حجم معامله‌ای که برای این محصول اعلام شد با رشد ۲۰ درصدی در مقایسه با هفته گذشته همراه بود.

میانگین نرخ فروش هر تن از محصول «پلی‌اتیلن سنگین اکستروژن ۳ EX» بالغ‌بر ۳۰۲,۲۲۳ هزار ریال اعلام شد که نزدیک به ۴ درصد افزایش نرخ فروش را نسبت به هفته گذشته از خود بر جای گذاشت.

مجموع درآمد این پتروشیمی از فروش محصول «پلی‌اتیلن سنگین اکستروژن ۳ EX» به ۸۹ میلیارد و ۹۰۲ میلیون تومان رسید که افزایش درآمد را نسبت به هفته منتهی به ۱۳ اسفندماه تجربه کرد.


بیشتر بخوانید: بورس انرژی شاهد فروش ۵۱هزار تن فرآورده هیدروکربوری بود


محصول دیگری که توسط "شکبیر" در بورس کالا به فروش رسید مربوط به «پلی‌اتیلن سبک فیلم H ۲۴۲۰» بود که مورد عرضه قرار گرفت، مقدار عرضه این محصولات برابر با ۱,۰۰۰ تن و تقاضا برای این محصول ۴۶۰ تن ارائه شد.

عملکرد هفتگی پتروشیمی امیرکبیر+بورس نیوز

حجم معامله این محصول نیز به ۴۴۰ تن رسید، میزان درآمدی که این پتروشیمی از فروش «پلی‌اتیلن سبک فیلم H ۲۴۲۰» در هفته منتهی به ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۰ شناسایی کرد برابر با ۱۴ میلیارد و ۹۸۱ میلیون تومان رسید، مقدار حجم معامله این محصول با افزایش ۳۲۰ تنی همراه بود.

محصولی دیگر که توسط پتروشیمی امیرکبیر تا پایان هفته مورد عرضه قرار گرفت متعلق به «پلی‌اتیلن سنگین فیلم ۵ EX» بود که ۳۳۰ تن از این محصول را روانه بورس کالا کرد که در مقایسه با هفته گذشته ۱۲۰ تن کاهش یافت، مقدار تقاضا برای این محصول ۳۵۰ تن بود، مقدار حجم معامله برای این محصول برابر با ۱۰۰ تن به‌صورت نقد و ۲۱۰ تن نیز به‌صورت مچینگ بود.

درآمدزاترین محصول پتروشیمی امیرکبیر متعلق به «پلی‌اتیلن سبک خطی AA ۰۲۰۹» بود که طی این هفته ۱۶۱ میلیارد و ۹۷۵ میلیون تومان از فروش این محصول به دست آمد، مقدار حجم معامله برای این محصول ۵,۱۷۰ تن به ثبت رسید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش نرخ فروش «پلی اتیلن سنگین اکستروژن EX۳»
«پلی اتیلن سنگین فیلم EX ۵» به رینگ معاملات بازنگشت؛

افزایش نرخ فروش «پلی اتیلن سنگین اکستروژن EX۳» "شکبیر"

انتخاب ترکیب جدید هیات مدیره
به دنبال مصوبه مجمع عمومی شرکت پتروشیمی امیرکبیر رقم خورد؛

انتخاب ترکیب جدید هیات مدیره "شکبیر"

درآمدهای
این پتروشیمی رکورد ۳ ساله جابه‌جا کرد؛

درآمدهای "شکبیر" آمار تیر را زد

ارسال نظر