بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
آتش سهم‌های برجامی یا آتش بر سهم‌های برجامی!
سهامداران در روزهای ابتدایی بازار این هفته (معامله‌گران میان‌مدت) با منطق و صبر بیشتری به معاملات بپردازند و وسواس خود را برای خانه‌تکانی پرتفوها به کار گیرند و نباید با استقبال از موج‌ها و تحرکات بازار، تغییرات در پرتفوها را اعمال کنند زیرا امروز احتمال آنکه نقطه خروج برخی خریداران سهم‌های برجامی کلید زده شود، بسیار است.
کد خبر : ۲۵۵۸۹۱

پیش گشایش؛

به گزارش بورس نیوز، در آخرین روز معاملات بازارسرمایه در هفته گذشته،پول هوشمند وارد گود برجامی‌ها شد و تصور بر این بود که شاید تا انتهای هفته خبرهای خوشی به بازارهای مالی کشور تزریق شود اما؛ سهم بازار تنها "مکث" بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه این مکث را راه‌کاری برای حل مشکلات باقی مانده عنوان کرد و تاکید داشته که هیچ عامل خارجی بر اراده مشترک ما برای پیشبرد توافق جمعی تاثیرگذار نخواهد بود.

امروز در میان ورود و جنگ برجامی در بین سهم‌ها تصورمان بر این است که منطق به خریدهای متعادل در بازار امروز بازگردد ولی نباید فراموش کرد که هیجان خالی‌کردن سهم‌ها توسط حقوقی‌ها و نقدشدن برای بازار امروز نیز وجود دارد.

بنابراین باید سهامداران در روزهای ابتدایی بازار (معامله‌گران میان‌مدت) با منطق و صبر بیشتری به معاملات نگاه کنند و وسواس خود را برای خانه‌تکانی پرتفوها به کار گیرند پس نباید با موج و تحرکات بازار به استقبال تغییرات در پرتفوها رفت و چوب حراج را به سهم‌های ارزنده زد.

در ارتباط با برجام شاهد توقف مذاکرات به‌دلیل زیاده خواهی‌های روسیه و همینطور توقف کشتی ایران توسط آمریکا هستیم که دوباره مذاکرات به حاشیه کشیده شد و جا دارد که ایران نیز چند موشک لانچ کند تا دیگر، برجام به سال آتی موکول شود.

در آخر شاخص‌کل و هم‌وزن که پس از شکست قطعی توامان خط روند نزولی و کانال نزول ۷ ماهه موقتا ممکن است استراحت محدودی داشته باشد و سپس با کسب انرژی و ورود به روز‌های پایانی معاملات سال ۱۴۰۰ (سه روز پایانی) آماده حرکت‌های جدید شود. همانگونه که قبلتر نوشته ام رشد شاخص کل در این مرحله به میزان ارتفاع کانال نزول یعنی تا سطوح تقریبی ۱/۴۲۰/۰۰۰ واحد محتمل است. متناظر این عدد در شاخص هموزن محدوده تقریبی ۳۷۰/۰۰۰ واحد خواهد بود.

قیمت دلار باز هم صعودی شد

قیمت دلار در معاملات روز گذشته با خبر توقف مذاکرات در مدار صعودی قرار گرفت و با ورود به کانال ۲۶ هزار تومان در ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان نرخ گذاری شد. سکه با روند افزایشی در ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

بهای نفت برنت در مسیر بزرگترین افت هفتگی خود از ماه نوامبر دیروز ۲ درصد افزایش یافت و در ۱۱۱ دلار در هر بشکه دست به دست شد.

از شرق تا غرب

شاخص سهام شانگ‌های چین روز گذشته با افزایش ۱۳ واحدی در ۳۳۱۰ واحد رسید. شاخص داوجونز با رشد ۱۸۵ واحدی سبز بود، اما S&P ۵۰۰ و نزدک کاهش یافتند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
لانچ موشک رو خوب اومدی....