بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
در معاملات روز گذشته؛

قیمت نفت ۱۱۳ دلار رسید

قیمت نفت ۱۱۳ دلار رسید
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۳ دلار و ۳۴ سنت معادل ۳.۱ درصد افزایش به ۱۱۲ دلار و ۶۷ سنت رسید.
کد خبر : ۲۵۵۹۲۵

قیمت نفت+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در حالی که تجار در حال ارزیابی بهبود چشم انداز عرضه هستند که در هفته‌های اخیر به دلیل جنگ اوکراین مختل گشته است قیمت نفت در پایان معاملات روز جمعه شاهد افزایش بود، اما در مجموع معاملات هفتگی شاهد شدیدترین کاهش از ماه نوامبر تاکنون بود.



قیمت نفت از زمان آغاز جنگ اوکراین شاهد افزایش بوده است. این هفته ابتدا قیمت جهانی نفت به بالاترین رقم‌ها از سال ۲۰۰۸ رسید، اما بعدا به دلیل اعلام آمادگی برخی تولیدکنندگان برای افزایش تولید شاهد کاهش قابل توجهی بود.

روز جمعه زمانی که مذاکرات احیای برجام به دلیل درخواست ضمانت از سوی روسیه و همچنین عدم حل اختلافات باقی مانده بین ایران و آمریکا به تعویق افتاد نگرانی‌ها از محدود شدن عرضه مجددا بالا گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۳ دلار و ۳۴ سنت معادل ۳.۱ درصد افزایش به ۱۱۲ دلار و ۶۷ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با ۳ دلار و ۳۱ سنت معادل ۳.۱ درصد رشد به ۱۰۹ دلار و ۳۳ سنت رسید.

جیووانی استانوو تحلیلگر موسسه یو بی اس در این باره گفت: اعلام تنفس در مذاکرات هسته‌ای عاملی است که موجب رشد قیمت‌ها شده است.» وی افزود: فعالان بازار اکنون از نزدیک آمار‌های صادرات نفت روسیه را رصد می‌کنند تا ببینند عرضه انرژی این کشور تا چه حد مختل شده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته کشور‌های عضو گروه ۷ وضعیت روسیه به عنوان مقصد تجارت ترجیحی را لغو خواهند کرد. وی همچنین اعلام کرد ممنوعیت واردات غذا‌های دریایی، الکل و الماس از روسیه به آمریکا اعمال می‌شود. آمریکا این هفته همچنین خرید نفت از روسیه را ممنوع کرده بود.

به گفته استانوو هفته آینده تمرکز اصلی بازار روی گزارش‌های منتشر شده از سوی اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا و اوپک در مورد وضعیت بازار نفت خواهد بود. هر دو نهاد قبل برآورد کرده بودند که بازار امسال با مازاد عرضه مواجه شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر