بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
بیشترین سهم معاملات ارز دیجیتال ایران در دستان پایتخت‌نشینان!
تهرانی‌ها در معاملات بازار ارز‌های دیجیتال، بیشترین سهم از معاملات را چه در بازار‌های تتری و چه در بازار ریالی دارند. بعد از تهران، شهرهایی، چون خراسان رضوی و آذربایجان شرقی در رتبه دوم و سوم قرار می‌گیرند.
کد خبر : ۲۵۵۹۵۳

بیشترین سهم معاملات ارز دیجیتال ایران در دستان پایتخت‌نشینان!

به گزارش بورس نیوز، در چند سال اخیر، سرمایه‌گذاری در بازار ارز‌های دیجیتال به شدت بین مردم ایران باب شد و بسیاری از افراد در استان‌ها و شهر‌های مختلف، این بازار را جای خوبی برای سرمایه‌گذاری خود دیدند و انتخاب کردند. اما در بین تمام افرادی که از هر گوشه کشور در این بازار سرمایه‌گذاری کردند، تهرانی‌ها بیشترین سهم را در بین آن‌ها دارند. طبق بررسی شاخص توزیع ثروت، تهرانی‌ها بیشترین میزان دارایی ارز‌های دیجیتال را در بین تمامی استان‌های کشور دارند.

طبق داده‌های گزارش سال نوبیتکس از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر این صرافی ارز دیجیتال، ۲۶ درصد آن‌ها تهرانی هستند و بالاترین رتبه سرمایه گذاری را هم در بازار رمزارز‌ها دارند.

بیت‌کوین بیشترین سهم سبد دارایی ارز دیجیتال تهرانی‌ها را پوشش می‌دهد

طبق آمار‌های منتشر شده ۱۸ درصد سبد دارایی سرمایه‌گذاران تهرانی را بیت‌کوین تشکیل می‌دهد. ارزی که رتبه دوم را از آن خود می‌کند، اتریوم است که سهم آن ۱۶ درصد است. رتبه اول و دوم نشان می‌دهد که ساکنان استان تهران به دنبال سرمایه‌گذاری بلندمدت و کم ریسک‌تر هستند. رتبه سوم و چهارم هم به دوج‌کوین و کاردانو تعلق می‌گیرد که به ترتیب هر کدام ۱۴ و ۱۰ درصد سهم در این سبد دارند.

بیش از ۳۵ درصد دارایی موجود در کیف پول سرمایه‌گذاران در اختیار تهرانی‌ها

طبق داده‌های منتشر شده در گزارش سال نوبیتکس، حدود یک سوم کل دارایی موجود در کیف پول کاربران این صرافی ارز دیجیتال در اختیار سرمایه‌گذاران تهرانی است و فعالان این استان بیشترین تاثیر را بر معاملات رمزارز ایران دارند. همچنین از نظر میانگین دارایی موجود در کیف پول، سرمایه گذاران استان تهران در رتبه اول قرار دارند. شاخص ثروت نشان می‌دهد، میانگین ارزش دارایی سرمایه‌گذاران تهرانی حدود ۲۴درصد بالاتر از میانگین کل کشور است.

بیشترین سهم معاملات ارز دیجیتال ایران در دستان پایتخت‌نشینان!

بیشترین تعداد معاملات ارز دیجیتالی در دستان پایتخت‌نشینان

طبق داده‌های منتشر شده از معاملات ارز‌های دیجیتال در یک سال گذشته، در بین استان‌های مختلف بیشترین معاملات انجام شده مربوط به ساکنان استان تهران است. همانطور که در بالاتر اشاره شد ۲۶ درصد از معاملات ارز‌های دیجیتال توسط تهرانی‌ها انجام شده و این موضوع باعث شده تا رکورد این معاملات در دستان آن‌ها باشد. در کنار این موضوع باید اشاره کرد که معاملات ارز دیجیتال به دو روش ریالی و تتری انجام می‌گیرد. معاملات ریالی در بین ایرانی‌ها طرفدار بیشتری دارد، اما بازار معاملات تتری هم طرفداران خود را دارد. در تمامی استان‌ها بازار‌های ریالی محبوب‌تر از بازار‌های تتری است، اما نسبت این بازار‌ها در هر استان متفاوت است. به طورمثال باتوجه به داده‌های منتشر شده به طور میانگین ۱۱ درصد معاملاتی که توسط کاربران نوبیتکس در سال ۲۰۲۱ صورت گرفته، مربوط به بازار‌های تتری بوده، اما در برخی استان‌ها شرایط متفاوت است. در تهران محبوبیت بازار‌های تتری به ۲۴ درصد می‌رسد.

با کلیک روی گزارش سال نوبیتکس متن کامل این گزارش را دانلود کنید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر