بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
«کنسانتره» درآمدزاترین استخراج این معدنی شد؛

سقوط ۶۶ درصدی درآمد ماهانه "کنور"

سقوط ۶۶ درصدی درآمد ماهانه
در بهمن‌ماه اوضاع درآمدی "کنور" چنگی به دل نمی‌زند و آمارهای فروش داخلی شرکت نیز گواه از کاهش فروش دارد.
کد خبر : ۲۵۵۹۸۱

سقوط ۶۶ درصدی درآمد ماهانه

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، «شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور» مجموع درآمد حاصل از فروش طی گزارش بهمن‌ماه ۱۴۰۰ را برابر با ۱،۷۴۸ میلیارد ریال اعلام کرد و در مقایسه‌ای ۱۱ماهه طی بازه زمانی ابتدای سال مالی نیز، درآمد این شرکت بالغ بر ۲۷،۳۷۹ میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

سقوط ۶۶ درصدی درآمد ماهانه

بررسی‌ها حاکی از آن بود که درآمد ماهانه "کنور" در بهمن، ۳۲ درصد پایین‌تر میانگین درآمد‌های ۱۰ ماه گذشته بوده و با نگاهی دقیق‌تر می‌توان دریافت که خبری از فروش صادراتی در کارنامه این شرکت دیده نمی‌شود.


بیشتر بخوانید: "کنور" ۵۱ درصد سهام یک شرکت صنایع معدنی را فروخت


درآمد‌های "کنور" چنگی به دل نزد

در بهمن‌ماه اوضاع درآمدی "کنور" چنگی به دل نمی‌زند و آمارهای فروش داخلی شرکت نیز گواه از کاهش فروش دارد.

متاسفانه سهامداران این شرکت در این ماه کاهش ۶۶درصدی درآمدها را با مقایسه با ماه گذشته شاهد بودند و این آمارهای منفی در همین نقطه ختم نمی‌شود بلکه، کاهش ۵۰ درصدی در بخش فروش سالانه (بهمن‌ماه) تجربه تلخی برای کسانی که در پرتفوی خود "کنور" را جای داده‌اند، رقم زده است.

لازم به ذکر است که درآمد تجمیعی شرکت، رشد ۵۸ درصدی را به خود دید.

سقوط ۶۶ درصدی درآمد ماهانه

بررسی‌های گروه تحقیق بورس‌نیوز از آن حکایت دارد که بیشترین درآمد ماهانه "کنور" به ترتیب به فروش «کنسانتره» و «گندله» اختصاص یافته است.

فروش «کنسانتره» با ۹۴۳ میلیارد ریال در رتبه نخست بخش فروش شرکت جای گرفت اما؛ باید یک کاهش دیگر را در کارنامه این شرکت معدنی به ثبت برسانیم که آن‌هم کاهش ۴درصدی نرخ کنسانتره بوده که مجموع نرخ را به ۲ میلیون و ۷۶۱ هزار تومان در ازای هر تن رسانده است؛ همچنین رتبه بعدی درآمدزاترین محصول شرکت به «گندله» با ۸۰۴ میلیارد ریال رسید.

از سوی دیگر، بیشترین نرخ فروش بهمن را باید به «گندله» با نرخ فروش حدود ۳۷ میلیون تومان در ازای هر تن لقب داد که این فروش نیز نسبت به ماه گذشته ۲ درصد کاهش داشته است.

فروش محصولات "کنور"

شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور در بهمن‌ماه، از لحاظ وزنی توانست ۵۵،۹۸۷ تن از محصولات را روانه بازار کرد اما؛ زمانی گویا استخراج این شرکت به سنگی بزرگ برخورد کرده زیرا نتیجه آمارها تنها درج "کاهش" است و اینبار نیز باید عنوان کنیم که از لحاظ وزنی این شرکت نسبت ماه گذشته ۶۵درصد کاهش فروش را تجربه کرده است.

همچنین از ابتدای سال مالی تاکنون فروش تجمیعی "کنور " ۹۵۰,۸۹۱ تن اعلام شد که بیشترین مقدار فروش این شرکت طی ۱۱ ماه گذشته مربوط به کنسانتره با ۷۲۳،۴۴۷ تن بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با اعلام از سوی شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور؛

"کنور" ۵۱ درصد سهام یک شرکت صنایع معدنی را فروخت

زنگ خطر بیخ گوش زنجیره فولاد
دبیر انجمن سنگ آهن ایران در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

زنگ خطر بیخ گوش زنجیره فولاد

ارسال نظر