بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
کوینکس و اقدامات بشردوستانه‌ای که در ایران انجام می‌دهد
امروزه همه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که پر از مشکلات گسترده‌ای است که همه این مشکلات می‌تواند زندگی بسیاری از مردم جهان، به خصوص مردمی که در کشورهای جهان سومی زندگی می‌کنند را تحت تأثیر قرار دهد.
کد خبر : ۲۵۶۰۷۹

کوینکس و اقدامات بشردوستانه‌ای که در ایران انجام می‌دهد

به گزارش بورس نیوز، امروزه همه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که پر از مشکلات گسترده‌ای است که همه این مشکلات می‌تواند زندگی بسیاری از مردم جهان، به خصوص مردمی که در کشورهای جهان سومی زندگی می‌کنند را تحت تأثیر قرار دهد.



مشکلاتی بسیار وجود دارد که مردم دنیا را هرروزه ناامیدتر از روزهای قبل می‌کند و گاه این مشکلات، آن‌چنان زیاد است و بر روی‌هم تلنبار می‌شود که دیگر چاره‌ای جز پذیرش و ساختن با آن‌ها نیست. یکی از همین مشکلات اساسی فقر است که احتمالاً نمونه آن را در سراسر دنیا و کشورهای مختلف دیده‌ایم، اما راهکار و راه حل چیست؟

در همین راستا یکی از گزینه‌هایی که می‌تواند در این جهت به کمک بشر و مردم دنیا برسد، استفاده از فناوری‌های جدیدی است که احتمالا همه ما حداقل یک‌بار اسم آن را شنیده ایم و این حوزه چیزی نیست جز بستر ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین.

چگونه می‌توان با کمک بلاکچین و ارزهای دیجیتال با مشکل فقر مبارزه کرد؟ چگونه می‌توان فقر را کنترل کرد؟ بلاکچین یکی از فناوری های جدیدی است که این روزها استفاده از آن رایج شده چرا که ارزهای دیجیتال بر پایه آن ساخته می شود. با کمک بلاکچین همه مردمی که به اینترنت دسترسی دارند، می توانند به راحتی و آسانی از خدمات مالی با بالاترین امنیت و بدون واسطه استفاده کنند.

استفاده از بلاکچین آنقدر مهم است و می تواند در این حوزه موثر باشد که صرافی کوینکس به عنوان یکی از بهترین و معروف ترین صرافی های دنیا در این زمینه اقدام به راه اندازی یک خیریه و رویداد برای حمایت از افراد فقیر و محروم با رویکرد و شعار "بلاکچین دنیا را به جای بهتری تبدیل می کند" کرده است. در ادامه کمی در مورد چیستی بلاکچین، مزایای استفاده از آن و کاربردهایی که دارد، صحبت می کنیم و سپس بیشتر به خیریه کوینکس می پردازیم و سعی می کنیم که شما را با این فعالیت های بشر دوستانه که در حال انجام است، بیشتر آشنا کنیم.

چرا بلاک‌چین؟

در حقیقت بلاک‌چین یک دفترکل توزیع شده الکترونیکی است که این دفترکل، توانایی نگهداری شرکت کنندگان مختلف آن را توسط شبکه‌ای از کامپیوترها دارد. لازم به ذکر است که بلاک‌چین در این دفترکل از رمزنگاری برای پردازش و تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کند و با این رمزنگاری و کدنویسی می‌تواند شرایط را به جهت بهبود شفافیت و اعتمادسازی بهبود ببخشد.

در حقیقت بلاک‌چین را می‌توان به‌عنوان یک منبع و پایگاه برای توزیع داده‌ها در نظر گرفت که دارای قابلیت ثبت اطلاعات نیز می‌باشد. همان‌طور که از اسم بلاک‌چین مشخص است، این فناوری از یک مدل مبتنی بر زنجیر بلوک ساخته شده است که علاوه بر غیر قابل دست‌کاری شدن، قابل ردیابی نیز هست. همین ویژگی قابل ردیابی همان‌طور که احتمالاً تا هم اکنون متوجه شده باشید، می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در جهانمان را حل کند یا بهبود ببخشد.

بلاک‌چین یک فناوری پایگاه داده نوآورانه است که در قلب تقریباً تمام ارزهای دیجیتال قرار دارد. با توزیع نسخه‌های یکسان از یک پایگاه داده در کل شبکه، بلاک‌چین هک کردن یا تقلب سیستم را بسیار دشوار می‌کند. در حال حاضر ارز دیجیتال محبوب‌ترین استفاده برای بلاک‌چین است، این فناوری پتانسیل ارائه طیف وسیعی از کاربردها را ارائه می‌دهد که یکی از کاربردهایش می‌تواند کمک‌های بشر دوستانه‌ی آن باشد.

برخی از مزایای بلاک‌چین

استفاده از بلاک‌چین مزایایی دارد که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم:
دقت بالا در تراکنش‌های مالی: از آنجا که یک تراکنش بلاک‌چین باید توسط چندین گره تأیید شود، این می‌تواند خطا را کاهش دهد. اگر یک گره در پایگاه داده اشتباهی داشته باشد، بقیه آن را متفاوت می‌بینند و خطا را دریافت می‌کنند.

امنیت فوق العاده: از نظر تئوری، یک شبکه غیرمتمرکز، مانند بلاک‌چین، انجام تراکنش‌های جعلی را برای مردم تقریباً غیرممکن می‌کند.

سخن آخر

کوینکس و اقدامات بشردوستانه‌ای که در ایران انجام می‌دهد

با توجه به شرایط و مشکلات پیش‌آمده که بالاتر ذکر شد، صرافی کوینکس دست به کار شده و در اقدامی بشر دوستانه به کمک به هم نوعان خود پرداخته است. صرافی کوینکس با راه اندازی خیریه‌ای به نام خیریه کوینکس، سعی دارد تا در رفع و ریشه‌کن کردن این مشکلات اساسی چه در ایران و چه در دنیا قدم بردارد.

در واقع هدف این مجموعه معرفی هر چه بیشتر بلاکچین به مردم در سراسر جهان است چرا که این فناوری می‌تواند به ما کمک کند که به پول و دارایی‌های دیجیتال دسترسی داشته باشیم. به صورتی که این روز‌ها افراد زیادی وجود دارند که حتی حساب بانکی ندارند، بلکه با کمک ارز‌های دیجیتال که به واسطه بلاکچین به وجود آمده‌اند، نیاز‌های روزمره خود را برطرف می‌کنند. قشر محروم و فقیر جامعه متأسفانه از این فناوری و مزایای آن اطلاعی ندارند و همین موضوع باعث می‌شود که اقدام کوینکس در این رابطه ارزشمند محسوب شود.

این خیریه که در ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱ به مناسبت چهارمین سالگرد افتتاحیه کوینکس راه اندازی شد با کمک شرکای تجاری این مجموعه در سراسر جهان اقداماتی را تا بحال انجام داده است. به عنوان مثال این مجموعه در نیجریه، تعداد زیادی بسته مراقبتی را به کودکان یک بیمارستان تحت عنوان Uniuyo اهدا کرد. این هدایا به عنوان دلگرمی برای این کودکان بود.
این تلاش‌ها به واسطه این موضوع بود که فرد یا افرادی که هنوز با بلاکچین و فناوری‌های آن آشنا نشده اند به واسطه این فعالیت ها، اطلاعاتشان نسبت به این حوزه کامل‌تر شود. کوینکس به تازگی اقداماتی هم در ایران انجام داده که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

فعالیت‌های خیریه کوینکس در ایران

در نزدیکی سال نوی ایرانی، موسسه خیریه کوینکس از روستا‌های دور افتاده اصفهان که از شرایط بد معیشتی رنج می‌برند، بازدید کرد و بین خانواده‌های فقیر بسته‌های مواد غذایی توزیع کرد. این موسسه بر اساس رسالت خود سعی دارد که تمامی اقداماتی که می‌تواند در زمینه رفاه عمومی می‌تواند را انجام دهد.

البته فعالیت‌های این خیریه به این کشور‌ها محدود نمی‌شود و بر اساس گزارش ها، کشور‌های دیگری همچون بلاروس، نیجریه و فیلیپین هم میزبان این موسسه بوده اند.

نظر شما در مورد اقدامات اخیر صرافی کوینکس در این راستا چیست؟ آیا به نظر شما این نوع اقدامات می‌تواند واکنش‌ها را برای توجه بیشتر به سمت ارز‌های دیجیتال و بلاکچین جذب کند؟ نظرات خود را در این حوزه با ما و سایر علاقه‌مندان به فناوری‌های جدید به اشتراک بگذارید.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر