بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
این سرمایه‌گذار با رشدهای بالا، سهامداران را سورپرایز کرد؛

برگ برنده "زکوثر" در دوران رکود بازارسرمایه

برگ برنده
مجموع بهای تمام شده سرمایه گذاری‌های "زکوثر" طی دوره یک ماهه نسبت به سال گذشته یک روند صعودی ۶۳ درصدی را به همراه داشت.
کد خبر : ۲۵۶۱۰۳

صعود بیش از ۵۰ درصدی

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر در فعالیت ماهانه منتهی به بهمن ماه بهای تمام شده سرمایه‌گذاری خود طی دوره یک ماهه را ۵،۳۷۳ میلیارد ریال اعلام کرد که شامل سرمایه‌گذاری در شرکت‌های «بورسی» و «غیربورسی» بود.

از طرفی باید عنوان شود که این شرکت سرمایه‌گذاری بورسی با توجه به رکود بازارسرمایه، بیشترین میزان بهای تمام شده سرمایه‌گذاری خود را متمرکز در شرکت‌های «غیربورسی» کرده که توانسته ۴،۳۴۸ میلیارد ریال درآمد را شناسایی کند.

صعود بیش از ۵۰ درصدی

با نگاهی به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی "زکوثر" طی یازدهمین ماه از سال مالی، می‌توان دریافت که این سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۱،۰۲۴ میلیارد ریال بوده و البته این سرمایه‌گذاری‌ها نسبت به ماه گذشته رشد کمتر از یک درصدی را تجربه کرده است.

گفتنی است که "زکوثر" در بهمن‌ماه با بهای تمام شده‌ای که به ثبت رسید شاهد رشد ۱,۲۰۲ درصدی پرتفوی بورسی خود بوده است.


بیشتر بخوانید: "زکوثر" هیات مدیره جدید انتخاب کرد


بر اساس این گزارش، مجموع بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌های "زکوثر" طی دوره یک ماهه نسبت به سال گذشته یک روند صعودی ۶۳ درصدی را به همراه داشت و همچنین عمده‌ترین سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر در شرکت‌های «غیربورسی» مربوط به بخش «کشاورزی دامپروری و خدمات وابسته به آن» با مبلغی بالغ بر ۴،۳۴۸ میلیارد ریال شناسایی شد.

ارزش بازار پرتفوی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس "زکوثر"

طبق این گزارش، شرکت "زکوثر" طی عملکرد یک ماهه منتهی به بهمن‌ماه سال جاری در صورت وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های خود را برابر با ۱۳،۳۴۷ میلیارد ریال اعلام کرد و از طرفی بیشترین بهای تمام شده در شرکت‌های بورسی "زکوثر" به بخش «استخراج سایر معادن» با ۵۰۱ میلیارد ریال تعلق گرفت.

صعود بیش از ۵۰ درصدی

بیشترین میزان ارزش بازار در صورت وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» مربوط به شرکت «مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان» با ۶ هزار میلیارد ریال و سپس «کشت و صنعت شریف آباد» با ۵،۳۳۲ میلیارد ریال بود و لازم به ذکر است که ارزش بازار این شرکت از سرمایه‌گذاری در شرکت «خوراک دام پارس» مبلغی بالغ‌بر ۲ هزار میلیارد ریال بود.

همانطور که گفته شد "زکوثر" در بهمن ماه سال جاری عمده‌ترین بهای تمام شده سرمایه گذاری را در شرکت‌های «غیربورسی» داشت که بیشترین سرمایه گذاری در این بخش متعلق به «آبزی اکسیر کوثر» با ۱،۵۲۹ میلیارد ریال بود که البته تغییری نسبت به ماه گذشته خود نداشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر