بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
ادامه روند کاهشی قیمت طلا
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۹۵ درصد کاهش به ۱۹۳۲ دلار و ۴۳ سنت رسید.
کد خبر : ۲۵۶۱۲۹

قیمت طلا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در حالی که سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا در آستانه افزایش احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو افزایش یافته و در شرایطی که امید‌ها به پیشرفت در مذاکرات آتش بس بین اوکراین و روسیه سبب کاهش اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد روز سه شنبه شاهد کاهش بود.


بیشتر بخوانید:  قیمت طلا با اندکی کاهش مواجه شد


قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۹۵ درصد کاهش به ۱۹۳۲ دلار و ۴۳ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل هم با ۱.۳۵ درصد کاهش به ۱۹۳۴ دلار و ۳۰ سنت رسید.

سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا روز دوشنبه و در آستانه افزایش احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو به بالاترین رقم ۲ سال و نیم گذشته رسید. احتمالا در پایان نشست این هفته بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره برای اولین بار طی ۳ سال گذشته افزایش خواهد یافت.

طلا به شدت نسبت به هرگونه افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است، زیرا افزایش نرخ بهره هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا می‌برد.

هیئت‌های مذاکره کننده روسی و اوکراینی روز دوشنبه چهارمین دور مذاکرات خود را به صورت ویدئویی انجام دادند، اما هنوز هیچ پیشرفتی در این دور گزارش نشده است. قرار است گفتگو‌ها امروز هم ادامه پیدا کند.

قیمت فلز پالادیوم که در تولید خودرو‌ها سازگار با محیط زیست استفاده بالایی دارد پس از کاهش بیش از ۱۵ درصدی در جلسه قبل امروز نیز یک درصد افت کرد و به ۲۳۶۳ دلار و ۶ سنت رسید.

شرکت معدنی نورنیکل روسیه، بزرگترین سهامدار شرکت آر بی سی تی وی این کشور روز شنبه اعلام کرد این شرکت توانسته راه‌های جایگزینی را برای عرضه پالادیوم تولیدی خود به بازار‌های جهانی با وجود مشکلات لجستیکی ناشی از تحریم‌های غرب پیدا کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر